اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806073999210772

افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار با هم سایت

کد: 139806073999210772

http://bit.ly/2ZMxPYj

، تهران , (اخبار رسمی): با افزایش علاقه‌مندان برای افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار در ادامه گروه هم سایت توضیحاتی در خصوص این فرآیند ارائه داده است.

افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار را با هم سایت تجربه کنید
افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار

افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار با هم سایت

پس از انتشار یک اپلیکیشن توسط توسعه‌دهنده، عوامل زیادی می‌تواند در نتایج آن موثر باشد. اولین عامل موثر در موفقیت یک اپلیکیشن، پیدا و دیده شدن آن اپلیکیشن توسط کاربران و مشتریان بالقوه است، دومین مورد آن جذب کاربر و تشویق او به دانلود اپلیکیشن است که این موارد از طریق اجرای استراتژی ASO به دست می‌آید. سوالی که در اینجا ممکن است ایجاد شود این است که چگونه می‌توان نمایش اپلیکیشن خود در اپ‌استور را بهینه‌سازی کرد. راهکارهای کاربردی زیر به این بهینه‌سازی کمک می‌کنند:

افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار :

۱) مشتریان و رقبای خود را بشناسید

مشتریان و رقبای خود را چقدر می‌شناسید؟ یک استراتژی مناسب به شناخت درست از مشتریان و رقبا بستگی دارد. برای شروع می‌توان این سوال‌ها را از خود پرسید:

زبان مورد استفاده مشتریان چیست؟

مشتریان چه توصیفی از اپلیکیشن دارند؟

دلایل اصلی آن‌ها برای دانلود اپلیکیشن چیست؟

رقبا چه کسانی هستند؟

رقبا از چه کلیدواژه‌هایی استفاده می‌کنند؟

چگونه می‌توان با استفاد از کلیدواژه‌های مشابه از رقبای خود پیشی گرفت؟

آیا باید از کلیدواژه‌های معمول و پرترافیک استفاده کرد؟ یا از کلمات متفاوتی که مخاطبان منحصربه‌فرد دارد، استفاده کرد؟

آنالیز رقبا با ترندیکس

ترندیکس کمک می‌کند بتوان رقبای خود را شناخت و استراتژی تبلیغات آن‌ها را رصد کرد.

ترندیکس اینجاست

برای افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار به‌ طور کلی، یک استراتژی ASO باید با قرار دادن خود به جای مشتری (Putting yourself in your Customer’s Shoes) آغاز ‌شود. پیدا شدن اپلیکیشن در جستجوهای مخاطبان در مارکت‌های اپلیکیشن (app store، google play، کافه بازار) و پیدا کردن کلیدواژه‌هایی که بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند، هدف این استراتژی است. بهترین راهکار برای دستیابی به این هدف، پی بردن به درخواست‌های جستجویی است که مشتریان را به سمت اپلیکیشن هدایت کرده و زبان مورد استفاده آن‌ها برای این درخواست است.

همچنین، پی بردن به کلیدواژه‌های مورد استفاده رقبا برای اپلیکیشن‌های مشابه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این طریق می‌توان پی برد که آیا از کلیدواژه‌های مشابه با آن‌ها استفاده کرد یا کلمات کلیدی منحصربه خود را مورد استفاده قرار داد. با این کار قادر به تصمیم‌گیری درباره رتبه‌بندی در صفحات جستجو نیز می‌توان بود؛ به این معنا که آیا مد نظر است اپلیکیشن با در نظر گرفتن کلیدواژه‌های معمول در ۱۰ اپلیکیشن برتر صفحه جستجو قرار گیرد یا مد نظر است با در نظر گرفتن کلیدواژه‌هایی که حجم جستجوی کمتر دارند به عنوان اپلیکیشن برتر در صفحه جستجو قرار گرفت.

به منظور بهینه‌سازی ASO، ابزارهایی نظیر Trendix و  ASOdesk وجود دارد که در ابتدا می‌توان از نسخه رایگان آن استفاده کرد.

۲) یک نام مناسب برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید

برای افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار مزیت انتخاب یک نام منحصربه‌فرد برای اپلیکیشن تنها برند شدن و جا انداختن اپلیکیشن در ذهن مخاطب نیست، بلکه برای موفقیت در استراتژی ASO نیز امری ضروری است. به دلیل اهمیت بالای عنوان اپلیکیشن در رتبه‌بندی در صفحات جستجو، به کار بردن کلیدواژه‌های مرتبط در نام اپلیکیشن تاثیر به سزایی در بهبود ASO دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۵ اپلیکیشن اول صفحات جستجو توسط شرکت TUNE، اپلیکیشن‌هایی که از کلیدواژه‌های مرتبط در عنوان خود استفاده کرده بودند، ۱۰٫۳% بالاتر از سایر اپلیکیشن‌ها قرار گرفته بودند.

App Store و Google Play

با انتشار نسخه جدید iOS در سال ۲۰۱۷، حداکثر تعداد کاراکترهای عنوان یک اپلیکیشن در اپ استور اپل، ۳۰ کاراکتر اعلام شد که این مقدار از ۵۰ به ۳۰ کاهش یافت، در حالی که با انتشار نسخه جدید اندروید، حداکثر تعداد کاراکترهای عنوان اپلیکیشن درگوگل پلی، ۵۰ اعلام شد که این مقدار از ۳۰ به ۵۰ افزایش یافت. عناوین طولانی در صفحات جستجو به صورت کامل نمایش داده نمی‌شوند؛ عناوین طولانی برای نمایش در دستگاه‌های مختلف کوتاه خواهند شد. همچنین، در درجه اول، نام اپلیکیشن است که می‌تواند اولین برداشت‌ها (First Impression) را در ذهن مشتریان و مخاطبان ایجاد کند. بنابراین، یک نام کوتاه، جذاب و به یادماندنی برای اپلیکیشن خود انتخاب کرد. همچنین استفاده از کاراکترهای URL-Friendly در عنوان به خصوص در App Atore بسیار مهم است. استفاده از کاراکترها و نمادهای خاص در عنوان اپلیکیشن مانع از عملکرد موفق استراتژی ASO می‌شود.

عنوان اپلیکیشن در کافه بازار

برای افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار باید هم عنوان انگلیسی و هم عنوان فارسی را وارد کرد. محدودیت کاراکتر برای نام اپلیکیشن در بازار حداکثر ۱۰۰ کاراکتر است، اما نام‌هایی با بیش از ۱۶ کاراکتر در دستگاه‌های مختلف به صورت کامل نمایش داده نمی‌شوند و کاربر برای دیدن نام کامل، باید وارد صفحه برنامه شود. بنابراین هر چه نام اپلیکیشن کوتاه‌تر باشد، در ذهن کاربر ماندگارتر خواهد شد. به عنوان مثال، با استفاده از نام «مامان‌پز» برای اپلیکیشن سرویس غذا به جای نام‌گذاری اپلیکیشن با عنوان «منوی متنوع محلی، ایرانی و خارجی غذا» باعث ماندگاری بیشتر و حرفه‌ای‌تر جلوه کردن خواهد شد.

۳) از حداکثر کلیدواژه‌های ممکن استفاده کنید

app store و گوگل پلی در رابطه با کلیدواژه‌های ASO رویکردهای متفاوتی دارند. همچنین، برخی محدودیت‌های کافه بازار در این رابطه نیز به طور کامل در این بخش توضیح داده می‌شود:

استور اپل یا App Store

برای افزایش نصب بازار حداکثر تعداد کاراکترهای مورد استفاده برای نوشتن کلیدواژه‌ها، ۱۰۰ کاراکتر است که باید به بهترین شکل ممکن از این کاراکترها استفاده کرد. برای این منظور، ۷ نکته کاربردی زیر می‌تواند در نوشتن کلیدواژه‌های مناسب در اپ استور کمک کند:

به جای فاصله (Space) فقط از کاما (،) استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج توسعه‌دهندگان این است که فکر می‌کنند اپ استورها قادر به خواندن کلمات پشت سر هم نیست و کلمات را  به صورت یک کلیدواژه غول‌پیکر بی‌معنا تصور می‌کند و در نتیجه از فاصله یا Space بین کلمات استفاده می‌کنند. این کار باعث هدر رفتن تعدادی از ۱۰۰ کاراکتر قابل استفاده در نوشتن کلیدواژه‌ها می‌شود.

الگوریتم اپ استورها هم فاصله و هم کاما را به عنوان جداکننده در نظر می‌گیرد. بنابراین، هنگام نوشتن کلیدواژه‌ها این نکته را باید در نظر داشت. به عنوان مثال، به جای نوشتن «بازی، مبارزه، هیجان‌انگیز، لیست، …» کافی است تنها از کاما استفاده شود: «بازی،مبارزه،هیجان،لیست، …»

به جای نوشتن اعداد به حروف، آن‌ها را به رقم بنویسید

زمانی که اعداد به صورت حروف نوشته می‌شود، از تعدا کاراکترهای بیشتری استفاده می‌شود. بنابراین، بهتر است اعداد را به صورت ارقام نوشت. به عنوان مثال، اگر به جای استفاده از «دوازده» نوشته شود۱۲، ۴ کاراکتر ذخیره می‌شود که می‌توان در کلمات دیگر استفاده کرد.

کلیدواژه‌ها را تکرار نکنید

برای افزایش تعداد نصب بازار در صورتی که در کلیدواژه‌ها و عبارات مورد نظر بعضی کلمات تکراری هستند، نیازی به نوشتن دوباره آن کلمه‌ها نیست. به عنوان مثال، اگر کلیدواژه‌های مورد نظر، «بازی شگفت‌انگیز» و  «قهرمان شگفت‌انگیز» باشد، لیست کلیدواژه‌ها را به این شکل در نظر گرفت: «بازی،قهرمان،شگفت‌انگیز». در صورت استفاده از این ترفند، کاراکترهای بیشتری برای نوشتن سایر کلیدواژه‌ها ذخیره می‌شود.

عبارات را به صورت مفرد استفاده کنید

از عبارات جمع برای کلیدواژه‌ها کمتر استفاده می‌شود. استفاده از عبارات مفرد به جای جمع باعث ذخیره تعدادی از کاراکترها می‌شود. به عنوان مثال، با استفاده از عبارت «بازی‌،هیجان‌انگیز» به جای «بازی‌های،هیجان‌انگیز» می‌توان ۳ کاراکتر را ذخیره کرد.

از عبارات کوتاه‌تر استفاده کنید

برای افزایش شمارنده در بازار این موضوع بسیار ساده است. به جای استفاده از یک کلیدواژه ۹ حرفی، بهتر است از دو کلیدواژه ۴ حرفی استفاده شود. با استفاده از این ترفند، تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده می‌شود و در نهایت احتمال بیشتری برای دیده شدن در نتایج جستجوی اپ استورها وجود دارد. باید دقت داشت که طول کلمات تعیین‌کننده نیستند و مرتبط بودن کلیدواژه‌ها مهم‌ترین مسئله برای قرار گرفتن در فهرست جستجوی نتایج است. با این وجود، هنگام انتخاب کلیدواژه‌ها از بین کلمات مرتبط، طول کلمات می‌تواند معیار برتری باشد.

مرتبط‌ترین عبارت را به عنوان نام اپلیکیشن انتخاب کنید

برای افزایش نصب در بازار به دلیل اینکه نام اپلیکیشن سهم بیشتری در الگوریتم اپ‌استورها دارد، باید از بهترین کلیدواژه‌ها را به عنوان نام اپلیکیشن انتخاب کرد. هر چه این نام مرتبط‌تر باشد، نرخ همگرایی بیشتر خواهد بود. ترتیب کلمات در نام اپلیکیشن بسیار مهم است. در صورتی که نام اپلیکیشن دقیقاً مطابق با عبارت مورد جستجوی کاربران باشد، باعث قرار گرفتن اپلیکیشن در رتبه بالاتر در صفحه جستجو می‌شود.

از اعداد برای پر کردن کاراکترهای اضافی استفاده کنید

پس از پایان بهینه‌سازی، ممکن است، دو یا سه جای خالی برای کاراکترها باقی بماند. در این‌گونه موارد بهتر است از اعداد استفاده شود. به خصوص وقتی از کلمات «بهترین» یا «برترین» در کلیدواژه‌های خود استفاده کرد، اعداد با این کلمات ترکیب شده و عبارات خاص‌تری را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، «۵ استراتژی برتر بازی».

خیلی از افراد تمایل به استفاده از اپلیکیشن‌هایی دارند که تعداد نصب آن‌ها بیشتر است را دارند و تیم هم سایت به افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار کمک می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هم سایت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، مجموعه‌ای است که با تکیه بر علم و تجربه در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی، خدمات متنوع و مؤثری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علم و تجربه که هرگز پایان نمی‌پذیرند و همواره نیاز به به‌روزرسانی و گسترش دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت به لطف پروردگار یکتا، از جمله‌ی پیشروان این عرصه در کشور عزیزمان ایران است. ما با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و دانش و با داشتن کادر متخصص و با تجربه، همواره سعی کرده‌ایم که خلاق، پویا، بروز و مؤثر در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای هر سلیقه‌ای باشیم. تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]