اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980610400620134

دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان

کد: 13980610400620134

http://bit.ly/2ZItyFf

، تهران , (اخبار رسمی): لوله‌های فلزی در آلیاژهای مختلفی در بازار و صنعت موجود هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از لوله مانیسمان در پروژه‌ها امری بسیار مرسوم است زیرا از نظر درجه تحمل فشار و دمای بالا بسیار عملکرد مناسبی دارند.

دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان
دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان
دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان
دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان
دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان
دسته بندی آلیاژ لوله مانیسمان

حال با توجه به نوع سیال و میزان خورندگی آن و کاربری پروژه‌ها آلیاژهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پایپ کالا به عنوان واردکننده لوله مانیسمان در آلیاژهای خاص از دسته بندی لوله‌های فلزی و مانیسمان در ادامه نکاتی را بیان کرده است.

دسته بندی لوله های فلزی:

در اغلب موارد باید لوله و اتصالات مورد استفاده از یک آلیاژ باشند، زیرا در هنگام برقراری اتصال بین آن‌ها معمولا مشکل ایجاد می‌شود. از این رو آشنایی با آلیاژهای لوله های مانیسمان می‌تواند این مشکل را حل کند.

به طور کلی لوله‌های فلزی به دو دسته لوله‌ های آهنی و لوله های غیر آهنی دسته‌بندی می‌شوند، مسلم است که لوله های آهنی عنصر پایه آنها آهن (Fe) است و پرکاربردترین لوله های فلزی در صنعت و ساختمان هستند.

دسته بندی لوله های فلزی غیر آهنی به صورت زیر است:

  1. لوله های فلزی (Nickel base): عنصر پایه این نوع لوله های فلزی نیکل است.
  2. لوله های فلزی (Titanium base): عنصر پایه این نوع لوله های فلزی تیتانیوم است.
  3. لوله های فلزی (Copper base): عنصر پایه این نوع لوله های فلزی مس است.

لوله های فلزی ذکر شده در بالا به عنوان لوله فلزی غیر آهنی شناخته می‌شوند که درصد کاربرد بسیار کمی در صنعت دارند که مورد استفاده آن‌ها در پروژه‌های خاص است.

و اما لوله های فلزی که عنصر پایه آن‌ها آهن است، خود به دو دسته کلی لوله های چدنی (Castiron) و لوله استیل (Steel) تقسیم‌بندی می‌شوند.

دسته بندی لوله های فلزی پایه آهن:

لوله های فلزی بر پایه آهن به دو دسته لوله های چدنی و لوله های استیل تقسیم بندی می‌شوند. از لوله های چدنی در صنعت آب و فاضلاب استفاده می‌شود. لوله های فلزی چدنی به صورت دوسر فلنج تولید می‌شود که در طول‌های 3 متری، 1 متری و...موجود هستند که در هر دو سمت آن فلنج تعبیه شده است.

با لوله های فلزی چدنی باید از اتصالات چدنی نیز استفاده شود زیرا اتصالات چدنی نیز به صورت فلنج دار است. لوله های چدنی به صورت چدن سفید، چدن خاکستری، چدن داکتیل در بازار موجود هستند.

پرکاربردترین لوله های فلزی در صنعت به لوله های فلزی استیل (Steel) اختصاص می‌یابد، شاید در مرحله اول هنگامی که صحبت از لوله های استیل می‌شود فکر افراد به سمت لوله‌های سفید رنگ و براق استیل برود، ولی باید گفت که این نوع از لوله تنها بخشی از لوله های استیل هستند. در ادامه به دسته بندی لوله های استیل پرداخته شده است:

لوله های فلزی استیل:

  1. لوله های فلزی کربن استیل: لوله های کربن استیل به دو روش لوله های مانیسمان و لوله های درزدار تولید می‌شوند.

این نوع از لوله‌های فلزی با توجه به میزان کربن نیز دسته‌بندی می‌شوند و موارد مصرفی همچون آبرسانی ساختمان‌ها، نفت و گاز و ... دارند. اتصالات مورد استفاده برای لوله های کربن استیل نیز باید اتصالات کربن استیل باشد مانند اتصالات مانیسمان بنکن.

  1. لوله های استنلس استیل: این مدل از لوله با ظاهری روشن‌تر از لوله های کربن استیل موارد استفاده بسیار زیادی دارند که یکی از این موارد استفاده در صنعت غذا و دارو است. لوله های استنلس استیل به خاطر داشتن سطح تمیز و صیقلی بیشتر مورد استفاده موارد خوراکی و بهداشتی قرار می‌گیرد. روش تولید لوله های استنلس استیل نیز به دو روش مانیسمان و درزدار انجام می‌شود. برای برقراری ارتباط میان این نوع از لوله های فلزی نیز باید از اتصالات استنلس استیل استفاده کرد.

لوله های استنلس استیل به اصطلاح به دو نوع استیل 304 و 316 در بازار شناخته می‌شوند که مکمل آن‌ها و با تغییر درجه کربن به دو دسته 304L و 316L تقسیم‌بندی می‌شوند.

  1. لوله های Alloy Steel: این نوع از لوله های فلزی با آلیاژ منحصر به فرد خود در پروژه‌های خیلی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندارد آلیاژی لوله های استنلس استیل در یک نگاه:

1- Carbon steel pipe: ASTM A53, ASTM A106, API 5L, ASTM A672

2- Low temp carbon pipe:   ASTM A333G.6

3- Alloy steel pipe: ASTM A335

این نوع از آلیاژ طبق استاندارد لوله مانیسمان به دو دسته P11 و P22 تقسیم بندی می‌شود.

4- Stainless steel pipe: ASTM A312, ASTM A358 و در 4 مدل 304 و 304L و 316  و 316L تولید و عرضه می‌شود.

پایپ کالا به عنوان واردکننده لوله های فلزی کربن استیل با روش تولید مانیسمان منتشر کننده لیست قیمت لوله مانیسمان کربن استیل و منتشر کننده اطلاعات فنی جامع لوله های فلزی است. علاقه‌مندان برای اطلاع از تمامی موارد ذکر شده می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه کنند یا با شماره 55696808-021 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان