اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980613401638864

معرفی موسسه‌های انجام خدمات ویزا در ایران

کد: 13980613401638864

http://bit.ly/2LvDw7L

، تهران , (اخبار رسمی): در گذشته تنها مسئول امور ویزای متقاضیان ایرانی سفر به خارج، سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف بودند اما با افزایش تقاضای سفر به کشورهای مختلف از جمله حوزه شینگن، کانادا و... نیاز به استفاده از خدمات آنلاین، غیرحضوری و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها با برون‌سپاری، برخی خدمات ویزا به کارگزاری‌ها احساس شد.

معرفی موسسه های انجام خدمات ویزا در ایران
قبل از بخش وی-اف-اس گلوبالVFS Global عکس قرار بگیره

بر همین اساس، مسافر بسته به کشور مورد نظر و نوع سفر خود، باید به یکی از  موسسات انجام خدمات ویزا در ایران و یا کشورهای همسایه مراجعه کند که در ادامه به توضیح آنها پرداخته شده است.

سفارت و کنسولگری  

برای دسترسی به خدمات ویزا و مهاجرت برخی از کشورها نظیر کانادا، انگلیس و آمریکا، به دلیل عدم فعالیت این کنسولگری‌ها در ایران، عملا امکان پیگیری امور حضوری وجود نداشته و افراد متقاضی باید از طریق وب‌سایت سفارت مربوطه برای پرداخت کردیتی هزینه ویزا، دریافت وقت سفارت و ارسال اینترنتی مدارک اقدام کنند.

البته این تنها بخشی از پروسه درخواست ویزا است و فرد متقاضی باید در زمان مقرر وقت سفارت، در کنسولگری مستقر آنها در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و دوبی حضور بهم رسانده و به پیگیری الباقی امور نظیر مصاحبه حضوری، ارائه مدارک، انگشت‌نگاری بیومتریک و انتظار برای پاسخ سفارت بپردازد.

با توجه به مشخص نبودن زمان رسیدگی به درخواست‌های ویزا در سفارت‌های کانادا، آمریکا و انگلیس در کشورهای همسایه، انتظار کشیدن و حضور در آن کشور تا زمان دریافت پاسخ و پاسپورت، به دلیل اتلاف زمان و هزینه به هیچ وجه منطقی نبوده و اکثر افراد از خدمتی به نام پیکاپ ویزا برای رسیدگی به جواب نهایی سفارت و دریافت پاسپورت خود استفاده می‌کنند.

خدمات پیکاپ ویزا همانطور که از نامش پیداست، به آژانس مسافرتی تحت قرارداد این امکان را می‌دهد تا به نیابت از مسافز پاسپورت و جواب موافقت و یا ریجکت ویزا را از کشوری نظیر ترکیه، دوبی و یا ارمنستان دریافت کرده و با هزینه‌ و صرف وقتی بسیار کمتر پاسپورت را به دست او برساند.

در این بین برخی از سفارت‌ها نظیر استرالیا در حال حاضر در ایران مشغول به فعالیت هستند، اما تنها به صورت آنلاین، غیرحضوری و از طریق وب‌سایت رسمی به متقاضیان خدمات‌رسانی می‌کنند.

برخی دیگر از سفارت‌های حاضر در ایران نیز نظیر سوئد، ژاپن، روسیه و آذربایجان به صورت حضوری و غیرحضوری به متقاضیان خدمت‌رسانی می‌کنند و دارای نمایندگی خدمات و یا به اصطلاح برون‌سپاری خدمات نیستند.

اما در عین حال، اغلب کشورهای حوزه شینگن نظیر ایتالیا ، هلند، فرانسه، اتریش و چک به دلیل حجم بالای درخواست متقاضیان، رسیدگی به برخی از امور نظیر وقت‌سفارت، دریافت مدارک، انگشت‌نگاری و درخواست ویزای شنگن کوتاه‌مدت توریستی خود را به کارگزاری‌های مختلف سپرده‌اند که در ادامه معرفی شده‌اند.

وی-اف-اس گلوبال (VFS Global)

در حال حاضر برخی از کشورهای اروپایی حوزه شینگن انجام بخشی از خدمات و امور ویزای شنگن کوتاه مدت (حداکثر 90 روزه) و تعیین وقت سفارت، مصاحبه، دریافت مدارک و انگشت‌نگاری را به مراکز وی-اف-اس-گلوبال سپرده‌اند که از میان آنها می‌توان به هلند، سوئیس، جمهوری چک، اتریش و فرانسه اشاره کرد.

بدین‌ترتیب متقاضیان می‌توانند جهت دریافت وقت سفارت این کشورها از هر دو وبسایت رسمی سفارت و یا وی اف اس گلوبال اقدام کنند و جهت پیگیری الباقی امور در صورتی که درخواست آنها مربوط به ویزای شنگن کوتاه‌مدت و یا توریستی باشد، به صورت حضوری به مرکز وی‌اف‌اس گلوبال مراجعه کرده و در غیر اینصورت در موعد مقرر وقت سفارت شینگن، به صورت حضوری به پیگیری امور ویزای خود در محل سفارت بپردازند.

لازم به ذکر است که اغلب رسیدگی به خدماتی نظیر ویزای شنگن طولانی‌مدت، خدمات پزشکی و تحصیلی و ارزیابی درخواست‌های ویزا در وی-اف-اس-گلوبال قابل انجام نبوده و سفارت و کنسولگری کشور مورد نظر مسئول رسیدگی به این امور خواهد بود.

بی-ال-اس (BLS)

یکی دیگر از موسسات انجام خدمات ویزا در ایران، شرکت BLS است که برای سفارت برخی از کشورها نظیر اسپانیا خدمت‌رسانی می‌کند. خدمات بی-ال-اس مشابه کارگزاری VFS Global بوده و محدود به ارائه خدمات وقت ‌سفارت، ویزای شنگن کوتاه‌مدت توریستی و تجاری، دریافت مدارک، مصاحبه و انگشت‌نگاری بوده و امور بررسی و ارزیابی پرونده و سایر خدمات ویزای بلندمدت شنگن در محل سفارت اسپانیا به انجام می‌رسد.

کارگزاری‌های بی ال اس و وی اف اس شامل خدمات اضافی نظیر اعلام جواب درخواست به صورت پیامک، ارسال پاسپورت از طریق پیک، جایگاه انتظار وی آی پی VIP، خدمات تکمیل فرم درخواست، فتوکپی مدارک، عکس پاسپورت و بیمه درمانی بین‎‌المللی هستند که شامل پرداخت هزینه ارزی بیشتر از حالت نرمال درخواست ویزا می‌شود.

ویزا متریک (Visa metric)

طی چند سال اخیر، سفارت آلمان به طور پیوسته یکی از شلوغ‌‍‌ترین کنسولگری‌های فعال در ایران بوده که به خاطر ارائه خدمات متنوع ویزای توریستی و تحصیلی، با حجم بالای درخواست متقاضیان ایرانی روبرو بوده است.

از این رو، سفارت این کشور با توجه به زمان‌بر بودن نوبت‌دهی وقت سفارت و رسیدگی به تمامی درخواست‌های داخل ایران، تصمیم گرفت تا  برخی از خدمات ویزای خود را به صورت انحصاری به شرکت ویزامتریک برون‌سپاری کند.

بر همین اساس، اکنون متقاضیان می‌توانند انجام اموری نظیر تعیین وقت سفارت، مصاحبه، ارسال و ارائه مدارک ویزای خود را در مرکز ویزامتریک به انجام برسانند و با صرف زمان بسیار کمتر، به پیگیری امور ویزای شنگن آلمان بپردازند.

کاکس اند کینگز گلوبال سرویس (Cox &Kings)

شرکت کاکس اند کینگز نیز یکی دیگر از موسسات ارائه خدمات ویزای انحصاری است که به متقاضیان خدمات ویزای کشور ایتالیا خدمت‌رسانی می‌کند. از این رو، متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق وبسایت کاکس اند کینگز برای وقت سفارت و خدمات ویزای توریستی، تجاری، تحصیلی و یا تحقیقاتی کوتاه‌مدت اقدام کنند و برای سایر خدمات طولانی‌مدت ویزا به وب‌سایت رسمی سفارت ایتالیا مراجعه کنند.

می‌توان گفت که با حضور مراکز و موسسات ارائه‌دهنده خدمات ویزا هم‌چون وی اف اس و بی ال اس و اینترنتی شدن بخش زیادی از پروسه پیگیری امور ویزا، سرعت رسیدگی و پاسخ به این نوع از خدمات بسیار زیاد شده و متقاضیان دیگر نیازی به ایستادن در صف انتظار وقت سفارت و گذراندن امور زمان‌بر مرسوم را نخواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلگام

مجموعه ما با هدف کمک به هم وطنان برای دریافت هرچه آسان تر ویزا شکل گرفته و در ترکیه با نام “ایران آنکارا” و در ایران با نام “نیلگام سفر” به ثبت رسیده است. از آنجائیکه ارائه درخواست به سفارتخانه هایی که در حال حاضر در ایران کنسولگری ندارند، با دشواری های بیشتری همراه است؛ این مجموعه بیشتر تمرکز کار خود را بر روی کشورهای بریتانیا، استرالیا، اتریش، کانادا و ایالات متحده امریکا قرار داده است. هرچند که دریافت ویزای امارات نیز از قدیم در دستور کار ما بوده و این بخش زمانی با همکاری شرکت سان اند سند دبی و در حال حاضر به طور مستقل در حال فعالیت است.

اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی