اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806164020511293

سبدگردانی در بورس چیست؟

مراحل و فواید سبدگردانی در بورس

کد: 139806164020511293

http://bit.ly/2ZJsdCd

، تهران , (اخبار رسمی): سبدگردانی، خرید و فروش اوراق و سرمایه بنا بر تحلیل و بررسی بازار توسط سبدگردان برای سرمایه گذار است، راهنمای انتخاب سبدگردان و فواید آن در ادامه این گزارش آورده شده است.

مراحل و فواید سبدگردانی در بورس
مراحل و فواید سبدگردانی در بورس

سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی از واژه سبد گردان می‌آید و به شخصی حقوقی اطلاق می‌شود که براساس ویژگی‌های سرمایه‌گذار یعنی سرمایه شخصی و سطح ریسک پذیری سرمایه‌گذار، سبدی مناسب برای سرمایه‌گذار تشکیل می‌دهد و به صورت مداوم این سبد را مدیریت می‌کند.

در واقع سبد گردانی به فعالیتی همچون نگهداری اوراق بهادار یا خرید و فروش آن گفته می‌شود که توسط سبد گردان و البته به نام سرمایه‌گذار انجام می‌شود که این فعالیت‌ها باعث کسب سود برای سرمایه‌گذار می‌شود. همان‌طور که گفته شد سبدگردانی توسط سبد گردان انجام ‌شود و سبد گردان مشخص می‌کند که سرمایه‌گذار چه میزان سهام باید خریداری کند و زمان مناسب برای خرید و فروش سهام چه زمانی است.

سبد گردانی یعنی خرید و فروش اوراق بهادار و صندوق‌های سرمایه گذاری ETF برای سرمایه‌گذار با بررسی تحلیل گران خبره مجموعه اکسیر (به عنوان سبدگردان)، به طوری که سرمایه‌گذار از این امر منتفع شود. سبد گردان این کار را با کد معاملاتی صاحب سبد سهام انجام می‌دهد و ضرورت دارد سرمایه گذار را به صورت گزارش از عملکرد سبد سهام مطلع سازد.

البته نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که چنین فعالیت‌هایی که خدمات مالی به سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید امری نوپا نیست بلکه چنین فعالیت‌هایی بیش از نیم قرن در جهان سابقه دارد اما در ایران سبد گردانی به تازگی مورد توجه قرار گرفته است اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که سبد گردانی به صورت زیر رسمی در بازار بورس ایران وجود داشته و قدمت این مسئله به 10 سال می‌رسد.

اما این که گفته می‌شود که فعالیت سبدگردانی توسط سبد گردان انجام می‌شود به این معنا نیست که سبد گردان این کار را به تنهایی انجام می‌دهد بلکه سبد گردان با همکاری تیمی از تحلیل‌گران حرفه‌ای فعالیت سبد گردانی را انجام می‌دهد یعنی براساس میزان سرمایه‌ای که سرمایه‌گذار می‌خواهد سرمایه گذاری کند و خصوصیات و ویژگی‌های خود سرمایه‌گذار که شامل سطح ریسک‌پذیری است، سبد گردان و تیم حرفه‌ای تحلیل‌گران بورس تصمیم می‌گیرند که چه نوع سبد سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذار فراهم کند و سپس به طور مرتب آن را مدیریت می‌کنند تا سرمایه‌گذار به سود برسد.

بهترین شرکت سبد گردانی

برای این که افراد بتوانند یک سبد گردان خوب را انتخاب کنند باید به سراغ یک شرکت سبد گردانی خوب بروند و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ممکن است شرکت سبد گردانی در یک بازه زمانی بسیار خوب عمل کند و در یک بازه زمانی عملکرد خوبی نداشته باشد.

به همین دلیل توصیه می‌شود هر سبد گردانی که برای مدیریت سرمایه انتخاب می‌شود ابتدا در مورد برنامه بلند مدت آنها برای سود آوری پرسیده شود، برای مثال پرسیده شود که در یک بازه 5 ساله چه برنامه‌ای دارند و نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بازار بورس جایی نیست که بتوان به طور کوتاه مدت در آن فعالیت داشت و چیزی واضح این است که بازار بورس از نظر سبدگردانان و کارشناسان حرفه‌ای در بلند مدت بهتر از سایر بازارهای سرمایه‌گذاری عمل خواهند کرد.

فواید سبد گردانی

در کنار تمام نکات و مواردی که در مورد سبد گردانی بیان شد سبد گردانی مزایایی دارد که می‌توان در صورت کمک گرفتن از سبد گردان حرفه‌ای از مزایای آن بهره‌مند شد که این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

1. یکی از مهم‌ترین مزایایی که سبد گردانی دارد این است که می‌توان از سهامی که خریداری می‌شود حداکثر سود و بازده را به دست آورد.
2. می‌توان از تجربیات و تخصص کارشناسانی که در امر سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند استفاده کرد.
3. با سبد گردانی می‌توان از وضعیت مالی و عملیاتی شرکت‌هایی که در بازار اوراق بهادار فعالیت می‌کنند مطلع شد.
4. می‌توان در عرضه‌های اولیه شرکت کرد.
5. به دلیل این که از تخصص و تجربه یک سبد گردان استفاده می‌شود می‌توان با استفاده از سبد گردانی از وضعیت بازار سرمایه مطلع شد و به بازار دسترسی داشت.
6. می‌توان پرتفوی متنوع بهینه‌ای را تشکیل داد.

مراحل تشکیل سبد در فرایند سبد گردانی

برای این که فرایند سبد گردانی آغاز شود باید فرایندی را طی کرد که این فرایند به صورت زیر است:

1. در ابتدا باید به بخش سبد گردانی مراجعه کرد.
2. سپس سرمایه‌گذار باید مدارک خود که شامل اصل شناسنامه و کارت ملی می‌شود را ارائه دهد.
3. سرمایه‌گذار و سبد گردان نسبت به پر کردن فرم‌های مربوطه باید اقدام کنند.
4. در گام بعدی میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار و وضعیت سرمایه‌گذار توسط سبد گردان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
5. حال نوبت به خرید یا فروش سهام می‌رسد که برای این منظور سرمایه‌گذار باید وجه مربوط به خرید سهام را واریز کند و یا این که گواهی‌هایی که مربوط به نقل و انتقال سهام است ارائه دهد.
6. سپس قرارداد سبد گردانی و قرارداد امین باید تنظیم شود.
7. در گام بعدی مدارک مورد نیاز باید به سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شود تا سرمایه‌گذار کد سبد دریافت کند.
8. پس از دریافت کد سبد، می‌توان برای سرمایه گذار سبد اختصاصی تشکیل داد.
9. سبدی که برای سرمایه گذار انتخاب می‌شود باید توسط تحلیل های تکنیکال بورس و کارشناسانه مدیریت شود.
10.پس از این سرمایه‌گذار باید گزارش‌های ماهانه را به سازمان بورس و سرمایه‌گذار ارائه دهد و در نهایت باید قراردادی به منظور خرید، فروش، فسخ و یا تمدید قرارداد تنظیم شود.

علاقه‌مندان می‌توانند درباره تعرفه سبدگردانی با شرکت سرمایه گذاری اکسیر به آدرس اینترنتی exirise.ir مراجعه کنند و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه سرمایه گذاری اکسیر

گروه مشاوره وسرمایه گذاری اکسیر در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد تحولی مناسب، در راستای ارائه خدمات نوین و استاندارد در حوزه معاملات بورس اوراق بهادار و انرژی تاسیس گردیده و همواره توسعه کمی و کیفی . فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های مشتری مداری خود قرار داده است. این شرکت درحال حاضر با تمرکز بر ۲ اصل مهم نوآوری در خدمات منحصر بفرد حوزه تحلیلی و مشاوره ایی وتکریم مشتری محوری را به عنوان مزیت های رقابتی و اصلی خود میداند. امید واریم بتوانیم در سایه الطاف الهی در این راه همواره درکنار شما عزیزان باشیم و از پیشنهادات سازنده تان در ارتقاء و پیشرفت این مجموعه استفاده کنیم .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار