اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980620403327574

مهمترین نکاتی که اثر بخشی کارت ویزیت را چند برابر می‌کند

کد: 13980620403327574

http://bit.ly/2LvoYGo

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه نکات مهمی که قبل از چاپ کارت ویزیت باید حتما آنها را دانست بررسی شده است.

مهمترین نکاتی که اثر بخشی کارت ویزیت را چند برابر میکند.
مهمترین نکاتی که اثر بخشی کارت ویزیت را چند برابر می‌کند

هر چند در دنیای دیجیتال امروز، ممکن است اهمیت و ارزش کارت ویزیت کمتر احساس شود، اما همچنان هیچ جایگزین قابل قبولی که به همان اندازه مؤثر باشد، وجود ندارد. به طوری که هنوز جای کارت ویزیت در کیف پول مخاطبان وجود دارد. پس چه بهتر که از این فرصت به خوبی استفاده کرد و آن را تنها در انحصار رقبا قرار نداد. 

دو عامل تعیین کننده اثر بخشی کارت ویزیت

پیش از چاپ کارت ویزیت، بهتر است بین دو عامل طراحی جذاب و پیام تبلیغاتی مناسب، تعادل برقرار باشد. چرا که هیچ کدام آن­ها به تنهایی نمی‌­تواند موفقیت کارت ویزیت را تضمین کند.

برای مثال، یک کارت ویزیت هرچقدر هم که با دقت و مهارت طراحی شود، تنها می­‌تواند توجه اولیه مخاطب را جلب کند. اما اگر پیام متقاعد کننده­ای بر روی آن درج نشده باشد، پس از چند لحظه، مخاطب آن را به گوشه‌­ای خواهد انداخت و نتیجه قابل قبولی از این سرمایه­‌گذاری به دست نخواهد آمد! اما از سوی دیگر، اگر تنها به انتقال پیام­‌های مؤثر بدون توجه به طراحی و کیفیت کارت ویزیت اهمیت داد، نمی‌­توان توجه مخاطب را به خوبی جلب کرد. بنابراین، اگر قرار است که وقت و هزینه مشخصی صرف شود، بهتر است به طور متعادل به هر دوی این عوامل توجه کرد.

کارت ویزیت باید دست به دست شود

از نظر مدیر عامل شرکت بازاریابی و ارتباطات «Digital Fresh» که در شهر نیویورک واقع است، معیار اثر گذاری یک کارت ویزیت خوب این است که در خاطر مخاطبان ثبت شود و همچنین قابل اشتراک گذاشتن باشد. در واقع اگر کارت ویزیت قابل اشتراک گذاری باشد، سود حاصل از آن چند برابر شده است. بدیهی است که تنها کارت ویزیتی این ویژگی را خواهد داشت که دو عامل طراحی جذاب و پیام مناسب را به طور همزمان داشته باشد.

کارت ویزیت شما باید منحصر به فرد باشد

بسیاری از شرکت­‌های بزرگ، برای چاپ کارت ویزیت از کاغذها و پوشش‌­های ویژه‌­ای استفاده می­‌کنند که کاملاً متفاوت با کارت ویزیت­‌های مشابه باشد. در واقع، اگر کارت ویزیت، هیچ وجه متمایز کننده‌­ای نسبت به نمونه‌­های مشابه نداشته باشد، عملاً بی ­حاصل است و کمکی به کسب و کار نخواهد کرد. پس سادگی بیش از اندازه، عملاً از تأثیر بازاریابی خواهد کاست! همچنین اگر کسب و کار در حدی گسترده است که می­‌توانید مشتریان خود را به گروه­‌های مستقلی تقسیم کند، بد نیست که برای هر دسته، یک نوع کارت ویزیت متمایز چاپ شود.

به دو طرف کارت ویزیت، به یک اندازه اهمیت داه شود

یکی از اشتباه­‌های رایج بسیاری از شرکت‌­ها این است که کارت ویزیت خود را یک رو چاپ می­‌کنند. همچنین بعضی کارت ویزیت­‌ها دیده می­‌شود که هرچند دورو هستند، اما مشخصاً به طراحی روی دوم آن­ها اهمیت زیادی داده نشده است. کاهان، مدیر عامل شرکت «Digital Fresh» در مورد چاپ کارت ویزیت­‌های دورو معتقد است: «من معمولاً در تهیه کارت ویزیت‌­های دورو، یک روی آن را خیلی رنگارنگ و چشم­گیر طراحی می­‌کنم. اما در روی دیگر آن، از طرح‌­های ملایم و اغلب سیاه و سفید استفاده می­‌کنم و سعی دارم که پیام شرکت را خیلی شفاف بیان کنم.»

البته بدیهی است که اگر تم رنگی نشان تجاری، چیزی غیر از سیاه و سفید است، شاید بهتر باشد که به جای استفاده از یک طرح سیاه و سفید، از همان تم رنگی استفاده شود. اما به هر حال، اگر طراحی دو طرف کارت ویزیت قدری با هم متمایز باشد، این شانس به افراد داده می‌شود که بتوانند نظر افراد با سلیقه­‌های مختلف به سمت کسب و کار خود جلب کنند.

از تصاویر محصولات و خدمات به بهترین نحو در کارت ویزیت استفاده شود

اگر شرکتی تولید کننده یک محصول یا ارائه دهنده خدمات خاصی است که می­‌توان یک طرح جذاب از آن طراحی کرد، خیلی بهتر است که به جای استفاده از طرح­‌های آماده یا طرح­‌های گرافیکی انتزاعی، از طرح‌­های این محصولات یا خدمات استفاده شود. در واقع، با این روش، کارت ویزیت، شخصی‌­تر به نظر خواهد رسید.

همچنین، می­‌توان این تصاویر را آنچنان استادانه استفاده کرد که یک داستان تصویری از فعالیت­‌ها را به نمایش بگذارد. به طوری که مخاطب جذب شود  که  فعالیت­‌ها را دنبال کند. حال اگر لینک وبسایت یا کانال در شبکه­‌های اجتماعی هم در بر روی این کارت ویزیت درج شده باشد، می­‌توان مخاطب را به آسانی به سمت آن­ها هدایت کند.

کارت ویزیت را بهتر است در صورت درخواست مخاطب، شخصاً به او ارائه داد

کارت ویزیت، صرفاً یک وسیله برای یادآوری کردن به مخاطبی است که فرد را می‌­شناسد. بنابراین، اگر گیرنده کارت ویزیت هیچ رویارویی با فرد و کسب و کار نداشته باشد، احتمالاً ارائه کارت ویزیت، چندان تأثیرگذار نخواهد بود. از این­ رو، خیلی خوب است که خود مخاطب درخواست یک کارت ویزیت کند. همواره باید به خاطر داشت که داشتن یک کارت ویزیت خوب، تنها نیمی از راه است.

شرط اصلی موفقیت این است که مشتری بخواهد که همیشه آن را در داخل کیف پول خود حفظ کند.  از سوی دیگر، هیچ کس به طور همزمان، 30- 40 کارت ویزیت از کسب و کارهای مختلف را با خود جابجا نم‌ی­کند. پس زمانی م‌ی­تواد ادعا کرد موفیتحاصل شده که کارت ویزیت جزو آن­هایی که دور انداخته می­‌شوند، نباشد.

چه مطالبی در داخل کارت ویزیت باید درج شود؟

کارت ویزیت تا حدودی مشابه تابلوی سردر فروشگاه یا شرکت عمل می­‌کند. با این تفاوت که ممکن است کیلومترها دور از محل کسب و کار ، مطالعه شود. بنابراین، علاوه بر معرفی اجمالی، باید راه­‌های ارتباطی را هم به طور کامل بیان کند. به طور معمول، مواردی که الزاماً باید بر روی کارت ویزیت­ درج شود عبارتند از: اسم شرکت، شماره تماس، ایمیل و نشانی. با این حال، این­‌ها حداقل چیزهایی است که می­‌تواند بر روی یک کارت ویزیت درج شود. برای مثال، اگر شرکت یک نشان تجاری اختصاصی دارد و یا این که یک وبسایت و کانال­‌هایی در شبکه­‌های مجازی دارد، می‌­توان آن­ها را هم در کارت ویزیت درج کرد. با این حال، بسیاری از کسب و کارها، چندان علاقه‌­ای به درج آدرس محل شرکت ندارند.

آیا باید تصویر خود را بر روی کارت ویزیت نمایش داد؟

 اگر فردی یک آموزگار موسیقی یا یک نویسنده مستقل است و برای ارائه خدمات و فروش محصولات خود قصد انجام بازاریابی را دارد، شاید بد نباشد که تصویر خود را هم بر روی کارت ویزیت درج کند. این کار مطمئناً بیشتر سبب جذب مخاطبان می­‌شود. با این حال، برای بسیاری شرکت­‌های بزرگ با چندین نفر عضو هیئت مدیره عملاً این کار مقدور نیست. همچنین درج تصویر شخصی، ممکن است تا حدودی از رسمی بودن کارت ویزیت بکاهد و صمیمیت آن را افزایش دهد. به همین دلیل، شاید برای هر کسب و کاری مناسب نباشد.

در طراحی کارت ویزیت، از این نوع طراحی‌‌ها صرف نظر شود

هرچند امروزه کیفیت چاپ و دستگاه‌های پرینت خیلی بهبود یافته است، اما همچنان برخی طراحی­‌ها ممکن است سبب کاهش کیفیت عمومی محصول نهایی شود. از این رو توصیه می‌شود که در هنگام طراحی، به موارد زیر توجه شود:

  • هیچگاه متن را بر روی تصویر قرار نداد

اگر کارت ویزیت شامل تصاویر است، تا حد امکان از تصاویر پیچیده استفاده نشود. بهتر است از سایه­ دار کردن تصاویر و متون و همچنین استفاده از فونت­‌های ایتالیک و خط کشیدن زیر کلمات در طراحی کارت ویزیت صرف نظر شود.

  • از فونت‌­های خوانا و شفاف استفاده شود

حتماً توجه شود که بین سطرهای مختلف، به اندازه کافی فاصله وجود داشته باشد. همان طور که برای شرکت در یک جلسه رسمی، نباید از لباس راحتی و نامرتب استفاده کرد، در طراحی کارت ویزیت که قرار است ویترین کسب و کار شود، نباید از برخی سبک‌­ها استفاده شود. در ادامه شماری از نکات تکمیلی و زیبایی شناختی که باید در طراحی کارت ویزیت حتماً مورد توجه قرار گیرد، ذکر می­‌شود.

  • از کاغذهای ارزان استفاده نشود

چاپ کارت ویزیت­‌های ارزان قیمت، نه تنها تأثیر خوبی بر روی فروش شما نخواهد گذاشت، بلکه سبب بی ­اعتمادی مخاطبنیز می­‌شود.

  • کپی نکنید

 حتی اگر قصد هزینه زیاد برای طراحی کارت ویزیت وجود ندارد، باز هم دلیل خوبی برای کپی کردن طرح­‌های دیگران و یا استفاده مستقیم از تمپلیت­‌های آماده نیست. در صورتی که هیچ عامل متمایز کننده­ای در کارت ویزیت وجود نداشته باشد، نباید انتظار تأثیرگذاری زیادی از آن داشت!

شتاب زده تصمیم نگیرید

با مطالعه نکات ذکر شده، ملاحظه می‌­شود که با وجود کوچک­تر بودن کارت ویزیت نسبت به سایر اقلام تبلیغاتی، اما تأثیر آن می­‌تواند به مراتب بیشتر باشد. همچنین عوامل متعددی وجود دارد که بر کیفیت و اثربخشی کارت ویزیت مؤثرند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت چاپ بهرنگ به ادرس behrangdesign.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ

گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ متشکل از گروهی از متخصصات در زمینه طراحی گرافیک و چاپ و مشاوره در زمینه طراحی سایت و سئو با سابقه فعالیت 10 ساله در این صنعت آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد. از جمله خدماتی که گروه چاپ و تبلیغات بهرنگ در این زمینه ارائه می دهد می توان به مواردی همچون طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور و بسته بندی و مشاوره در زمینه طراحی سایت و سئو اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]