اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806244043313199

بررسی انواع شیر با نیروی برق و مغناطیس

کد: 139806244043313199

http://bit.ly/32JpPsS

، تهران , (اخبار رسمی): شیر برقی برخلاف شیر دستی با بکارگیری نیروی برق و مغناطیس عمل می­‌کند. شیرهای برقی در هر جایی که نیاز به کنترل خودکار جریان سیال باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در تجهیزات بسیاری کاربرد دارند.

شیر با نیروی برق و مغناطیس
شیر برقی

تنوع طرح‌های شیر برقی باعث شده است تا مشتریان بتوانند شیر برقی متناسب با نیاز خود را به راحتی انتخاب کنند. شیر برقی یک واحد کنترلی است که وقتی انرژی الکتریکی کم یا خاموش می‌شود جریان سیال را قطع، وصل یا تنظیم می‌کند.

موارد استفاده از انواع شیر برقی

شیر برقی­ برای کنترل سرعت جریان در ابزارها، سیستم‌ها و موتورهای گوناگون استفاده می‌شود. ماشین‌های شستشو و دیگ‌­های بخار گازی از این شیرآلات و همچنین پمپ‌های هیدرولیک و چکش هوا استفاده می‌کنند، زیرا به اندازه کافی متنوع هستند که هر دو کار ساده و پیچیده را با سهولت انجام دهند. شیر برقی با توجه به نیازهای خاص قابل تنظیم است و می‌توان از آن برای کنترل انواع واسطه‌هایی مانند هوا، برق، گاز، بخار و روغن استفاده کرد.

انواع شیر برقی 

متداول ترین شیر برقی، شیر دو طرفه است. شیر دو طرفه فقط دو پورت دارد، در حالی که طرح‌های پیشرفته تر بسته به نوع استفاده ممکن است دارای سه پورت یا بیشتر باشند. شیرهای برقی در حالت کلی، صرف نظر از طراحی در دو نوع زیر به بازار عرضه می‌­شوند:

شیر برقی با عملکرد مستقیم: در این مدل یک سیم پیچ مغناطیسی به صورت مستقیم باعث باز و بسته شدن مسیر سیال می‌شود. شافت و سوپاپ بدون وابستگی به فشار خارجی، به سمت بالا می‌روند و نیازی به ایجاد اختلاف فشار در ورودی و خروجی نیست.

شیر برقی با عمکلرد پایلوت: در این مدل، پیستون در حالی که فشار داخلی ایجاد می‌کند باعث باز شدن و بسته شدن شیر می‌شود. اگرچه شیرهای پایلوت برای کارکردن به انرژی الکتریکی کمتری احتیاج دارند، اما برای ماندن در حالت باز، معمولاً نیاز به حفظ انرژی کامل دارند.

البته باید در نظر داشت که با سرعت کمتری نسبت به شیر برقی با عملکرد مستقیم عمل می‌کنند. شیر برقی با عملکرد مستقیم فقط هنگام باز کردن شیر نیاز به نیروی برق کامل دارند، زیرا در هنگام کار حتی با انرژی کم نیز می‌توانند موقعیت باز خود را حفظ کنند.

  • شیر برقی 2/2

هر یک از دو پورت روی شیربرقی دو طرفه به طور متناوب برای اجازه دادن به جریان و همچنین قطع آن استفاده می‌شود. شیربرقی دو طرفه را می‌توان با دوحالت معمولا باز یا معمولا بسته مشخص کرد. با یک شیر معمولا باز، تا زمانی که نوعی از جریان  برای بستن سوپاپ اعمال شود شیر باز می‌­ماند و  جریان الکتریکی برق باعث می‌شود که شیر  باز شود. یک شیربرقی معمولا بسته شده نیز به روش مخالف کار می‌کند، یعنی تا زمانی که یک منبع برق باعث باز شدن آن شود، بسته باقی می‌ماند.

  • شیر برقی 3/2

شیرهای 3/2 یا سه -دو  دارای سه دهانه و دو وضعیت است. این شیر از شیر دو-دو  یک دهانه بیشتر دارد و آن اگزوز یا تخلیه نامیده می‌شود که به اتمسفر راه می‌دهد. این نوع از شیرها هم بصورت N.O یا  N.C  هستند که با توجه به نوع مدار و عملکرد مورد نیاز باید انها را انتخاب کرد.

برای فرمان دادن و تحریک این شیر برقی‌‌ها یا سلنوئیدهای تک سیگنال یا دو سیگنال استفاده می‌شود. در حالتی که تک سیگنال انتخاب شود با  اتصال ولتاژ برق شیر تغییر وضعیت ایجاد می‌شود و در صورتی که ولتاژ قطع شود با توجه به فنر موجود در پشت شیر، شیر به حالت اول خود باز می‌گردد.از این شیر به صورت مکانیکی هم استفاده می‌شود. شیر دستی، شیر میکروسوئیچی و…

  • شیر برقی 4/3 و 4/2

این شیرها می­‌توانند چهار یا چند اتصال پورت داشته باشند. شیر برقی‌های چهار طرفه معمولا با یک سیلندر یا محرک دوتایی استفاده می‌شوند. این شیرها به صورت بسته، معمولا باز یا سراسری مشخص می‌شوند. برای فرمان دادن و تحریک این شیر برقی‌ها یا سلنوئیدهای تک سیگنال یا دو سیگنال استفاده می‌شود. در حالتی که تک سیگنال انتخاب شود با اتصال ولتاژ برق شیر تغییر وضعیت ایجاد می شود و در صورتی که ولتاژ قطع شود با توجه به فنر موجود در پشت شیر، شیر به حالت اول خود باز می‌گردد.

شرکت نیاز صنعت با تکیه بر دانش کارشناسان خود در زمینه‌های مکانیک و برق قادر به انجام کلیه فعالیت‌ها شامل مشاوره، طراحی و ساخت هر گونه پروژه صنعتی است. این شرکت نماینده فروش محصولات جک هیدرولیک، جک پنوماتیک، اتصالات شرکت CDC کره، شیر برقی و سلنوئید ولو شرکت شاکو (SHAKO) تایوان در ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیازصنعت

شرکت نیاز صنعت با هدف کمک به صنعتگران و مهندسین در زمینه طراحی،ساخت و تامین قطعات با کیفیت ،فعالیت خود را آغاز نموده است.این شرکت با تکیه بر دانش و مهارت کارشناسان خبره خود در زمینه مکانیک و برق ،قادر به انجام کلیه امور صنعتی از جمله مشاوره ،طراحی و ساخت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار