اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806254044813206

درمان بواسیر به صورت گیاهی یا پزشکی؟

کد: 139806254044813206

http://bit.ly/32N1jHf

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد امروزه حتی از سنین جوانی یا پایین‌تر دچار این عارضه یا عوارض مشابه آن می‌شوند و حتی روند دچار شدن به آن در زمان پیری، از سنین جوانی آغاز شده است. این است که روش‌های درمان بواسیر این روزها بیش از پیش حائز اهمیت شده است.

درمان بواسیر به صورت گیاهی یا پزشکی....!؟
درمان بواسیر - دکتر دانش پژوه

در این میان می‌توان از پزشکان جراح و متخصص از جمله دکتر دانش پژوه که دارای بورد تخصصی جراحی است مشورت گرفت و در امر درمان مخصوصا با جدیدترین روش‌ها و دستگاه‌های موجود در علم پزشکی به او و تیم پزشکی اعتماد کرد. در ادامه در مورد درمان بواسیر، راه‌های پیشگیری و روش درمان توضیحاتی ارائه شده است.

درباره هموروئید یا بواسیر

افراد معمولاً تصور می‌کنند که بیماری بواسیر یا هموروئید جزء بیماری‌های نادر است. در صورتی که برخلاف این تصور، افراد بسیار زیادی به آن مبتلا می‌شود. طبق تحقیقاتی که در سال 2017 بر روی بیماری بواسیر یا هموروئید انجام شد، مشخص شد که حدود 5 میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند.

مبتلایان بسیاری، احتمالا از روی خجالت، به دنبال درمان آن برنمی‌آیند. برای این دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسیار دردناک و عذاب‌آور خواهد بود. اما برای مبتلایان و همچنین آن دسته از افراد که به بیماری بواسیر یا هموروئید مبتلا نیستند با رعایت راه‌هایی برای پیشگیری و درمان بواسیر می‌توانند هیچگاه به این بیماری مبتلا نشوند.

در قسمت مقعد، رگ‌های بواسیری وجود دارد. اگر این رگ‌ها تحریک شوند، ممکن است ملتهب شده، ورم کرده یا حتی خونریزی کنند. این وضعیت معمولاً بواسیر یا هموروئید نامیده می‌شود.

تشخیص هموروئید یا بواسیر

هموروئید یا بواسیر براساس سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی، معاینه کانال مقعد و معاینه راست روده قابل تشخیص است. در کل بیماری بواسیر با خونریزی‌های شدید همراه است و یکی از علائم این بیماری، خونریزی است.

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید برای تسکین موقت درد

اگر چه اکثر بواسیرها به خودی خود درمان می‌شوند اما راه‌هایی است که بتوان این فرایند درمانی را سریع‌تر کرده و از میزان درد کاست از جمله این موارد می‌توان به حمام کردن، یخ گذاشتن و استفاده از کرم اشاره کرد.

1.حمام کردن: خوابیدن در وان آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه از تورم و درد می‌کاهد.

2.یخ گذاشتن: با گذاشتن کمپرس یخ بر روی قسمت آسیب دیده می‌توان از تورم آن کاست.

3. استفاده از کرم: کرم‌های موجود در بازار که حاوی عصاره فندق، هیدروکورتیزون یا سایر عوامل ضد التهاب هستند، می‌توانند به کاهش تورم و درد کمک کنند.

درمان گیاهی بواسیر

روش دیگر برای درمان بواسیر یا هموروئید استفاده از ترکیبات گیاهی است. یک مکمل گیاهی به نام همارون برای درمان بواسیر بسیار مفید شناخته شده و هیچ عوارض جانبی نیز ندارد. عنصر فعال اصلی در همارون، عصاره تصفیه شده سوفورا ژاپونیکا یا درخت پاگودای ژاپنی است که باعث نرمال کردن خاصیت نفوذپذیری رگ‌ها و مویرگ‌ها شده، دیواره‌های رگی را مستحکم می‌کند و موادغذایی لازم برای سلامت رگ‌ها را فراهم می‌کند.

همارون باعث تسکین درد، خارش، حساسیت و ناراحتی بواسیر می‌شود. تحقیقات انجام شده بر روی عصاره‌های سوفورا نشان داده است که ۴۹درصد از افرادی که از این ترکیب گیاهی استفاده کرده‌اند، فارغ از هرگونه خونریزی، خارش، تورم و التهاب بوده‌اند.

درمان‌های پزشکی و جراحی بواسیر

این نوع درمان‌ها معمولاً برای موارد حاد از درمان بواسیر یا هموروئید توصیه می‌شوند و شامل انواع زیر هستند:

بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می‌شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیرها و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می‌افتند، اما ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا ناحیه آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این مرحله معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.

تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می‌شود تا بواسیرها را جمع کرده و کوچک کند.

انعقاد: از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت‌های بواسیری استفاده می‌شود.

بواسیر برداری: این روش معمولاً زمان سقوط و پایین افتادن بواسیرها استفاده می‌شود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می‌شود که نیاز به بستری شدن دارد.

بیماری هموروئید، درمان‌های مختلفی دارد که بهترین آن درمان بواسیر با عمل لیزر است البته در کلینک‌های معتبر و بهتر است به مراقبت‌های بعد از لیزر هموروئید اشراف و آگاهی داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت دکتر محمد مهدی دانش پژوه

دکتر محمد مهدی دانش پژوه بورد تخصصی جراحی فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۳۶۹ فارغ التحصیلی بورد تخصصی جراحی از دانشگاه‌علوم پزشکی ایران عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۴ گذراندن دوره لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران جهت جراحی های‌ دستگاه گوارش گواهی نامه تخصصی آموزش جراحی های دستگاه گوارش، تومورها و سرطان ها با استاپلر جراح بیمارستا‌ن های دانشگاه تهران ایرانشهر ،پارس ،آزادی، یاس آیا شما یکی از مبتلایان بیماری های نشیمنگاه هموروئید، شقاق، فیستول و یا کیست مویی هستید؟لازم است خدمت شما عزیزان عرض کنم بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماریهای مقعد می شوندتا مدتها از این بیماری به خاطر خجالت در بیان آن رنج می برند، در صورتی که مراجعه نکردن افراد مبتلابه بیماریهای نشیمنگاه به خاطر ترس و خجالت به پزشک فقط روند درمانی آنها را سخت تر و پیچیده ترمی کند، در صورتی که امروزه با پیشرفت چشم گیر علم و تکنولوژی و درمان بیماریهای ناحیه مقعد به راحتی در کمتر از یک ساعت به صورت سر پایی و بدون بی هوشی با بی حسی موضعی با روشهای جدید از جمله لیزر که امروزه در تمامی دنیا رایج شده است قابل درمان است و شما به راحتی می توانید بعد از عمل به محل کار خود ویا امور زندگی خود برگردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان