اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806284057813252

انگشتر دارینا، نگین انگشتان دست

کد: 139806284057813252

http://bit.ly/2OkC5Mm

، تهران , (اخبار رسمی): انگشتر یکی از زیورآلات رایج در جامعه است که محبوبیت فراوانی میان مردان و زنان دارد. اقبال فراوان به این زیورآلات و رواج چشمگیر آن در جامعه سبب شده است تا سازندگان و طراحان آن هر روز طرح و قالبی نو و مبتکرانه ارائه کنند و مدل‌های زیباتر و چشم‌نوازتری روانه بازار کنند.

انگشتر
نمونه های زیبای انگشتر دارینا

فروشگاه اینترنتی دارینا با در اختیار داشتن انواع مختلف و متنوع انگشتر کلاسیک، اسپرت، انگشتر مردانه، انگشتر زنانه، طلا و نگین‌دار مکانی مناسب برای انتخاب و تهیه انگشتر دلخواه است

انگشتر تنها نقش تزیینی ندارد؛ بلکه در کنار آن، کاربردهای متعددی دارد. یکی از این کاربردها استفاده از آن به عنوان هدیه ازدواج است. انگشتر پای ثابت مراسم عقد و عروسی است. زوج‌های جوان برای ابراز محبت و نیز تاکید بر تعهد و پایبندی خود به زندگی مشترک  حلقه در دست می‌کنند و عاشقانه و با افتخار آن را تا آخر عمر نگه می‌دارند.

از انگشتر برای مهر زدن و رسمیت بخشیدن به نامه‌ها و دست نوشته‌ها نیز استفاده می‌شود. این وجه از کاربرد بیشتر میان علما و مراجع تقلید رواج دارد.

تاریخ پیدایش و رواج انگشتر

آن طور که از شواهد تاریخی برمی‌آید، انگشتر از مصر باستان و در راستای تکامل مهر سر برآورده است. از آنجا که مهرها نشان قدرت بودند، اشخاصی که مهرهای برجسته و خاتم (مهر) داشتند، افراد قدرتمند و بانفوذ به شمار می‌آمدند و مورد احترام مردم قرار می‌گرفتند. حاکمان و پادشاهان نیز با اعطای خاتم مخصوص خود به نمایندگان خود به آنان برای اجرای فرمان‌های‌شان اختیار تام می‌دادند.

کم کم نقش انگشتر از خاتم (مهر) تکامل یافته و به ابزاری زینتی بدل شد. زنان مصری به این کالای نو اقبال زیادی نشان دادند و از آن برای زیبا جلوه دادن انگشتان خود استفاده کردند. با این همه، تمامی زنان مصری از یک جنس استفاده نمی‌کردند؛ زنان ثروتمند همچنین همسران اعیان و اشراف از طلا استفاده می‌کردند و زنان متعلق به طبقات پایین از فلزهای ارزان قیمت‌تر از جنس نقره، برنز و یا حتی شیشه و سفال استفاده می‌کردند.

در این میان رومی‌ها در استفاده همه جانبه از انگشتر و رواج آن گوی سبقت را از دیگران ربودند؛ در روم باستان و در فاصله سال‌های 31 تا 449 قبل از میلاد، رومیان تنها از انگشترهای آهنی استفاده می‌کردند. با این حال، همگان حق استفاده از این وسیله زینتی را نداشتند. برای مثال، به دست کردن انگشتر برای بردگان ممنوع بود.

اما از سال 31 قبل از میلاد و با آغاز دوران امپراتوری روم، قوانین سختگیرانه ناظر به انگشتر تغییر کردند. در این دوران همچنین استفاده از انگشتر طلا رواج یافت. همزمان طبق قوانین، استفاده از انگشتر طلا که ابتدا به سفیران کبیر محدود می‌شد، برای اعضای رسمی مجلس سنا، کنسول‌ها و افسران ارشد دولت نیز مجاز به شمار آمد.

استفاده از انگشتر به عنوان هدیه و نماد ازدواج نیز نخستین بار در میان رومی‌ها پیدا شد. در خلال مراسم نامزدی، مرد رومی یک حلقه ساده آهنی را به نشانه تعهد و توانایی مالی برای حمایت از عروس به خانواده عروس پیشکش می‌کرد. بعدها آیین مسیحیت این سنت را به عنوان بخشی از مراسم ازدواج پذیرفت و چنانکه مشاهده می‌شود امروزه نیز زوجین مسیحی هنگام ازدواج در کلیساها به یکدیگر حلقه هدیه می‌دهند.

در تاریخ نیز داستان‌ها و افسانه‌های متعددی درباره این زیورآلات و نیروی سحرآمیز آن نقل شده است. در حکایتی آمده است که سلیمان نبی خاتمی داشت که هر روز هنگام ظهر او را به جایی در آسمان می‌برد که می‌توانست از آنجا اسرار زمین را بشنود. همچنین در حکایتی دیگر نقل شده است که روی خاتم حضرت سلیمان، نگینی بوده است که تصویر اشخاص و مکان‌ها را مانند آیینه به حضرت سلیمان نشان می‌داد و آن حضرت هنگام قضاوت بین مردم از آن استفاده می‌کرد.

گالن- پزشک معروف یونانی که در قرن دوم می‌زیست- در نوشته‌هایش از طلسم‌های سبز یشمی پادشاهان مصری نام می‌برد که طرحی از اژدها داشتند؛ اژدهایی که به وسیله اشعه نور احاطه شده بود. گالن بر این اعتقاد بود که طلسم‌های یادشده داروی موثر و شفابخشی برای درمان سوء هاضمه به شمار می‌رفتند. او همچنین از انگشتر پادشاهی شفابخشی به نام «عضله» یاد می‌کند که برای دردهای گرفتگی و ناراحتی‌های عضلانی موثر شناخته می‌شدند.

انگشتر در اسلام

انگشتر تنها نقش زینتی نداشته و نیز کاربردش به هدیه ازدواج محدود نیست. بلکه علاوه بر این موارد، نشانه ایمان و تقید به شریعت نیز به شمار می‌آید. این امر در دین اسلام جلوه بارزی دارد. چنانکه از سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار نقل شده است، این بزرگواران همواره خاتم به دست می‌کردند که اغلب اوقات نگینی از عقیق داشت. همچنین ایشان پیروان خود را به استفاده از خاتم در دست راست خود توصیه کرده‌اند. حتی در یکی از روایت‌ها این امر یکی از نشانه‌های فرد مومن به شمار آمده است.

پیامبر اکرم در اواخر قرن ششم هجری نامه‌هایی را به سران و پادشاهان امپراتورهای عصر خود نگاشت و آنان را به دین اسلام دعوت کرد. نقل است آن حضرت برای رسمیت بخشیدن به نامه‌های خود، دستور داد خاتمی برای او بسازند تا به وسیله آن بر نامه‌ها مهر زند. گویند این خاتم که گویا اولین خاتم پیامبر اکرم بوده است، همواره تا آخر عمرش همراه وی بوده است. ائمه اطهار نیز به استفاده از خاتم تقید داشتند و یک یا چند خاتم داشتند.

استفاده از خاتم میان حکام و سلاطین مسلمان نیز رایج بوده است. آنان اغلب از انگشتر برای مهر زدن به نامه‌های خود استفاده می‌کردند. اما در این میان برخی از آنان از انگشتر برای فخرفروشی و به نمایش گذاشتن جاه و جبروت خود بهره می‌بردند.

علما و مراجع تقلید نیز از انگشتر برای مهر کردن رساله و فتاوای خود استفاده می‌کردند و از این طریق به رساله‌ها و فتاوای خود رسمیت می‌بخشیدند. این نوع استفاده هنوز نیز میان علما و مراجع تقلید مرسوم است.

انگشتر نگین دار، به صرفه و محبوب

امروزه انگشترهای نگین دار رواج فراوانی دارند و از سوی طیف وسیعی از آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مسئله در ایران جلوه بارزی دارد. بسیاری از مردان ایرانی بنا به دلایل و انگیزه‌های مذهبی از این مدل استفاده می‌کنند. نگین‌ها اغلب از عقیق، یاقوت و فیروزه هستند. علت دیگر رواج خاتم‌های نگین دار در ایران، وجود معادن غنی سنگ‌های گران قیمت و زیبا از قبیل عقیق، یاقوت و فیروزه در اقصی نقاط ایران است. برخی از این سنگ‌ها- مانند فیروزه نیشابور- شهرت جهانی دارند. هنر دست استادکاران ایرانی نیز بر شهرت نگین‌های عقیق و یاقوت و فیروزه افزوده است.

استفاده از خاتم‌های نگین دار تنها منحصر به مردان نیست، بلکه خانم‌ها نیز از آنها- به ویژه آنهایی که نگین فیروزه دارند- استفاده می‌کنند.

خاتم‌های نگین دار علاوه بر زیبایی و برخورداری از طرح‌های متنوع، در مقایسه با انگشترهای طلا ارزان‌ترند و این امر اقبال به این نوع را افزایش داده است.

فروشگاه دارینا، معدن انگشترهای زیبا

فروشگاه اینترنتی دارینا با در اختیار داشتن انواع مختلف و متنوع انگشتر کلاسیک، اسپرت، انگشتر مردانه، انگشتر زنانه، طلا و نگین دار مکانی مناسب برای انتخاب و تهیه انگشتر دلخواه است. طرح‌ها وشکل‌های متنوع انگشترها در کنار تنوع قیمت آنها در این فروشگاه دست شخص را برای انتخاب انگشتر مناسب باز می‌گذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انگشتر دارینا

به گواه گنجینه های موجود در موزه های داخلی و بعضا خارجی صنعت طلا و جواهر قرنهاست در این مرزو بوم در بالاترین سطح وجود داشته که این چیزی جز محصول کاردانی و تلاش نیاکان ما نمی باشد ما برانیم که با ادامه راه اسلاف کاردان این کهن مرزو بوم صنعت طلا و جواهر ایران را به سوی آینده ای درخشان و پر افتخار سوق دهیم واین مهم با دو اصل خود باوری و نوآوری فعالیت خود را در این صنعت از سال 1338 شمسی ودر اصفهان و سپس در کشورهای حوزه خلیج فارس , همچون کویت و امارات متحده عربی به عنوان طراح و سازنده در این صنعت ادامه داده ایم و بر این باوریم که همگام با فناوری روز دنیا و با بهره گیری از هنر و ذوق ایرانی جزء اولین هایی باشیم که این هنر ایرانی را از طریق فضای مجازی به دنیا معرفی می کنیم .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | مد و لباس