اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806284059313058

خواب مهم است، مثل هوا

کد: 139806284059313058

http://bit.ly/2nzCE9W

، تهران , (اخبار رسمی): آدم‌ها همواره در تلاش برای برنده شدن، برای بهتر بودن‌ هستند ولی در واقعیت فقط تعداد کمی از افراد می‌توانند به آنچه می‌خواهند، به آنچه می‌خواسته‌اند دسترسی پیدا کنند. بین آن‌ها که می‌توانند و دیگرانی که نمی‌توانند یک تفاوت بنیادی وجود دارد.

خواب مهم است، مثل هوا
خواب مهم است، مثل هوا

بعضی از افراد برای آن‌چه می‌خواهند، خود را آماده می‌کنند و مابقی‌ افراد نه. آنچه  در ادامه ارائه می‌شود فقط و فقط یک حرف دارد «خواب مهم است، مثل هوا»و آ‌ن‌ها که برای بهتر بودن خود را آماده می‌کنند به اندازه می‌خوابند.

در سال‌های اخیر و با مدرن و مدرن‌تر شدن عادتی کهن _به غیر از باقی چیزها– از دست رفته است و آن درست و به اندازه خوابیدن است. اگر شخصی به اندازه نخوابد، خوب یاد نخواهد گرفت، خوب نخواهد فهمید و اگر خوب یاد نگیرد، اگر درست نفهمد پیشرفت نخواهد کرد. در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد تفاوتی مشهود بین کسانی که به اندازه می‌خوابند با کسانی که کافی یا منظم نمی‌خوابند وجود دارد. هر چند که پیشرفت تمام ماجرا نیست، کسانی که خواب کافی و منظم ندارند خود را در معرض چند خطر دیگر هم قرار می‌دهند که می‌توان تیتروار بعضی از آن‌ها را موارد زیر در نظر گرفت.

کسانی که کم و بد می‌خوابند در معرض خطر چاقی قرار می‌گیرند.

کسانی که کم و بد می‌خوابند در معرض خطر سکته قلبی خواهند بود.

کسانی که کم و بد می‌خوابند در معرض خطر ابتلا به دیابت‌ هستند.

خواب کم و بد ارتباط مستقیمی با افسردگی دارد.

و این لیست می‌‎تواند بسیار مفصل‌تر باشد. اما ‎برای عادات بهتر فقط کافی است شخص بخواهد و نیاز نیست بترسد. خوابیدن مثل غذا خوردن و نفس کشیدن یک باید در زندگی تمامِ موجودات زنده است و نباید نسبت به آن بی‌توجه بود. هر چند ممکن است نتوان هر شب آن‌قدر که لازم است خوابید، اگر این‌طور باشد باید خوابِ روز را جدی گرفت. یا می‎‌توان در طول روز خوابید؟

در تحقیقاتی بسیار هدفمند در زمینه خوابِ میانِ روز که توسط پروفسور سارا مدنیک (Sara Mednick) از دانشگاه کالیفرنیا انجام شده و همچنان ادامه دارد نتایج به دست آمده عجیب است. کسانی که در طول روز یک تا یک ساعت و نیم می‌خوابند مغزشان قادر است به وضعیتی مشابه وضعیت خواب عمیق برسد که در طول خوابِ کاملِ شبانه تجربه می‌شود و در نتیجه این‌گونه افراد هر روز صبح 30درصد یادگیری بهتری دارند و این افزایش کارایی در یادگیری خلاصه نمی‌شود، حتی اگر شخصی گِیمر است می‌تواند در طول روز کمی بخوابد و از فردا بهتر بازی کند. هر چند که خوابِ میانِ روز موضوعی تازه نیست، بسیاری از اسامی تاثیرگذار افرادی بوده‌اند که یکی از عادات‌شان خوابِ بینِ روز بوده. پس اگر شخصی شب‌ها به اندازه نمی‌خوابد، یا منظم نمی‌خوابد باید سعی کند در طول روز حتما بخوابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

SAY | کودک مجازی

SAY استارت‌آپی ایرانی در حوزه مسئولیت اجتماعی است که با تشکیل خانواده‌های مجازی برای کودکان واقعی تحت پوشش سازمان‌های مردم نهاد موانع برای بی‌عدالتی را حذف می‌کند تا بتوانند مانند هر کودک دیگری زندگی کنند. کاربران با استفاده از میکرودونیشن بر مبنای بلاکچین در شفاف‌ترین شکل ممکن قادر به همراهی خواهند بود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت