اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807014071013310

سقف عرشه فولادی چیست؟

کد: 139807014071013310

http://bit.ly/2lwPN2V

، تهران , (اخبار رسمی): سقف‌های عرشه فولادی نمونه‌ای مدرن از سقف‌هایی هستند که از سقف‌های کامپوزیت و سقف‌های دال بتنی متمایز بوده و به شکل ذوزنقه‌ای تحتانی است که از ورق‌هایی به جنس فولادی گالوانیزه و همچنین برش گیرها یا همان گل میخ‌ها تشکیل شده‌اند.

سقف عرشه فولادی چیست؟
عرشه فولادی - شرکت بایر ایرانیان

سقف‌ عرشه فولادی به سقفی که با استفاده از دو عنصر ورق‌‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌‌ها به کار می‌روند و با سایر سقف‌‌ها متفاوت هستند، گفته می‌شود. در این سقف‌‌ها با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌‌های اصلی سقف‌‌های کامپوزیت عرشه فولادی می‌توان به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره کرد.

اگر چه ایران در ابتدای تولید این نوع سقف‌های پیشرفته و مدرن هیچ گونه تجهیزاتی را نداشت اما امروزه جزء یکی از پیشتازان این صنعت است و سقف‌های فولادی به یکی از اصلی ترین اجزا و مصالح ساختمان‌ها تبدیل شده است.

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف‌های عرشه فولادی نمونه‌ای مدرن از سقف‌هایی است که از سقف‌های کامپوزیت و سقف‌های دال بتنی متمایز بوده و به شکل ذوزنقه‌ای تحتانی است که از ورق‌هایی به جنس فولادی گالوانیزه و همچنین برش گیرها یا همان گل میخ‌ها تشکیل شده‌اند. این سقف‌ها به کمک آرماتور بندی و البته بتن ریزی قابل اجرا شدن بوده که ارتفاع آن لازم است از ۵ سانتی متر تا ۷/۵ سانتی متر باشد. اگر چه ایران در ابتدای تولید این نوع سقف‌های پیشرفته و مدرن هیچ گونه تجهیزاتی را نداشت اما امروزه جزء یکی از پیشتازان این صنعت است و سقف‌های فولادی به یکی از اصلی ترین اجزا و مصالح ساختمان‌ها تبدیل شده است که کابرد مصالح سنتی را کنار گذاشته و در مدت زمان کمی کار پروژه را به جلو پیش می‌برد.

مزایای به کار بردن سقف‌های عرشه فولادی

جایگزین شدن سقف‌های عرشه فولادی به جای سقف‌های دال بتنی و همچنین تیرچه بلوکی سبب شده تا مزایای بسیار زیادی را برای پیمانکاران و همچنین مهندسان اجرایی داشته باشد از جمله بارزترین مزیت استفاده کردن از این سقف‌های مدرن بالا بردن سرعت در کار سقف بندی است به طوری که ورق‌ها در کمترین زمان ممکن کنار هم قرار گرفته، بهم پیچ شده و آماده بتن ریزی شوند.

به طوری که می‌تواند در یک روز ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع سقف بندی را بدون وجود هیچ مشکلی انجام دهد که البته در این نمونه سقف بندی قالب بستن و باز کردن مجدد آنها وجود ندارد و این کار حدود ۵۰ درصد عملیات سقف بندی را جلو انداخته است. از طرفی به کار بستن سقف‌های عرشه فولادی به اندازه ی ۲۵ درصد از میلگردهای فولادی به کار رفته در سقف را حذف کرده که این کار می‌تواند وزن سقف را کم و همچنین از نظر اقتصادی در هزینه‌های خرج شده صرفه جویی شود. سقف‌های پیشرفته‌ی فولادی این شرایط را فراهم آورده‌اند تا به اندازه ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصرف بتن در سقف کم شده و به همراه خود از وزن سقف کاسته شود.

کم حجم بودن این گونه ورق‌ها سبب شده تا در وسعت ۲۵۰۰ متر از این ورق‌ها در یک تریلر به راحتی قابل حمل باشد. استفاده از این ورق در سقف‌های مختلف سبب شده تا ۵۰ درصد از هزینه‌های کار رفته شده در اسکلت ساختمان کاهش پیدا کنند. بالا بودن سرعت اجرا کردن و عمل سقف بندی می‌تواند به کم کردن کار بازرسان اجرایی منجر شده که همگی کاهش هزینه‌ها را به همراه خود خواهند داشت و البته به این نوع سقف سازی وام صنعتی تعلق خواهد گرفت و هزینه‌های ساخت کارگاهی کاهش خواهند یافت.

در طراحی نقشه‌های اجرایی ساختمان به عنوان استانداردترین سقف معرفی شده که در قانون مقررات ساختمان سازی مطابق با اصل دهم است. مدرن ترین نوع سقف به کار رفته در مصالح ساختمانی تا به امروز بوده که مقاومت کششی بالایی داشته و با توجه به داشتن ضخامت‌های مختلف قابل اجرا در انعطاف‌های متنوع است که از نظر ایمنی صد در صد تضمین شده بوده زیرا در زمان زلزله هیچ گونه آواری نداشته و ریزش تجهیزاتی را در بر ندارد.

بزرگترین عرضه کننده سقف‌های عرشه فولادی

سایت بایر ایرانیان به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگان مجاز و مشهور عرضه کننده سقف‌های عرشه فولادی طی سال‌ها تجربه کاری در تهیه و فروش این نمونه مصالح‌های مدرن ساختمانی است و سعی کرده تا با ضمانت کافی بهترین سقف‌های عرشه فولادی را در بالاترین کیفیت ورق‌های فولادی در سراسر کشور عرضه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بایر ایرانیان

این سایت به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگان مجاز و مشهور عرضه کننده سقف های عرشه فولادی طی سال های تجربه کاری در تهیه و فروش این نمونه مصالح های مدرن ساختمانی سعی نموده است تا با ضمانت کافی بهترین سقف های عرشه فولادی را در بالاترین کیفیت ورق های فولادی در سراسر کشور عرضه نماید. این سایت مفتخر است تا بتواند پیمان کاران و مهندسین اجرایی را به طور مستقیم بدون دخالت هیچ واسطه گری با برجسته ترین تولید کنندگان سقف های عرشه فولادی مرتبط ساخته و گامی بلند را در عرصه پیشبرد عمران کشور برداشته باشد. اگر چه ایران دیر وارد این صنعت شد اما امروزه شرکت های بسیار مشهور و متبحری در ایران توانسته اند در تولید سقف های عرشه فولادی برگ زرینی را به صنعت پیشبرد ایران اضافه نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار