اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807024074413320

بررسی قیمت میلگرد و انواع آن

کد: 139807024074413320

http://bit.ly/2n6hYGo

، تهران , (اخبار رسمی): میلگرد، فولادی است که برای رفع مقاومت پایین در بتن استفاده می‌شود و برای موارد گوناگون انواع متفاوتی دارد که هر کدام دارای مزایا و کاربردهایی هستند البته قیمت میلگرد در هر نوع متفاوت است.

بررسی قیمت میلگرد
قیمت میلگرد - فروشگاه اینترنتی آهنک

امروزه انواع میلگرد در بسیاری ساخت و سازها و سازه‌ها استفاده می‌شود و علت آن ضعیف بودن سازه‌ها و افزایش استحکام با استفاده از انواع میلگردها است.

در ادامه عوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد شناسایی و بررسی شده که لازم است ابتدا با میلگرد و انواع آن آشنا شد. 

میلگرد چیست؟ چند نوع میلگرد در جهان تولید می‌شود؟

میلگرد، فولادی است که برای رفع مقاومت پایین در بتن استفاده می‌شود و برای موارد گوناگون انواع متفاوتی دارد که هر کدام دارای مزایا و کاربردهایی هستند. البته قیمت میلگرد در هر نوع متفاوت است که این تفاوت قیمت، علت به خصوصی دارد که در ادامه بررسی شده است.

انواع میلگرد بر اساس استانداردهای کنونی

  • میلگرد ساده ۲۴۰
  • میلگرد آجدار ۳۴۰
  • میلگرد آجدار ۳۵۰
  • میلگرد آجدار ۴۲۰
  • میلگرد آجدار ۴۰۰
  • میلگرد آجدار ۵۰۰
  •  میلگرد آجدار ۵۲۰

دو میلگرد نهایی به میلگرد مرکب شهرت دارند و مابقی با عنوان میلگرد ساده شناخته می‌شوند. وجود اعداد در میلگردها معنای بسیاری دارد البته با نگاه به میلگرد و بررسی شکل ظاهری آنها و نحوه قرار گیری شیارها در میلگردها می‌توان به نام آنها پی برد.

انواع میلگرد بر اساس مشخصات مکانیکی

  • میلگرد صاف
  • میلگرد سخت با آج ساده
  • میلگرد سخت با آج پیچیده

که قیمت هر یک از میلگردهای نام برده با هم متفاوت است. یکی از دلایل تفاوت عدم خودکفایی در تولید داخلی برخی از انواع آنها است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد

عوامل داخلی و خارجی بسیاری بر قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند که در ادامه برخی از دلایل تفاوت قیمت میلگرد بررسی شده است.

مراحل تولید میلگرد

تولید میلگرد مراحل گوناگونی دارد که گاهی به دلیل وجود محدودیت‌ها تولید کنندگان برخی از مراحل را در هم ادغام می‌کنند که این عمل سبب کاهش قیمت میلگرد و همچنین کاهش کیفیت در میلگردها می‌شود.

دستگاه‌هایی که در کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شود:

دستگاه‌های موجود در کارخانه میلگردسازی یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد است چرا که برخی از این دستگاه‌ها در خارج از کشور تولید و به ایران وارد می‌شوند و عدم حضور هر یک از آنها به معنای توقف خط تولید است.

نرخ دلار و ارز

نرخ دلار و ارز پس از حد مشخصی بر قیمت انواع میلگرد تاثیر می‌گذارد چرا که کشور ایران به عنوان صادر کننده آهن شناخته شده است بدین خاطر تمامی قیمت‌ها بر اساس دلار محاسبه می‌شود.

شاخص بورس

شاخص صنعت یکی از مهم ترین شاخص‌ها در بورس است و این شاخص به معنای ارزش مالی سهام‌های شرکت‌های فعال در بورس است که به صورت صعودی و یا نزولی بر هم تاثیر می‌گذارند. این شرکت‌ها مانند خودرو، دارو و محصولات شیمیایی هستند.

هزینه حمل و نقل

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد هزینه حمل و نقل آن از مبدا تا مقصد است. البته عوامل دیگری بر این مسئله به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد به عنوان مثال عبور کشتی از دریای سیاه بر قیمت میلگرد تاثیر افزایشی خواهد داشت و یا در صورت افزایش قیمت سوخت، قیمت میلگرد افزایش می‌یابد و البته با کاهش قیمت سوخت، قیمت میلگرد تا حدودی کاهش می‌یابد اما عوامل تاثیر گذار اغلب بر افزایش نقش بسزایی دارند و روند نزولی به ندرت صورت می‌گیرد. البته با تولید داخلی میلگرد می‌توان بسیار در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کرد.

آیا نحوه نگهداری میلگردها بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد؟

بله چرا که پس از تولید، نگهداری میلگرد ها تا موعود فروش و استفاده نهایی بسیار اهمیت دارد چرا که ایجاد محیطی با شرایط مخصوص، نگهداری آنها بر قیمت انواع میلگرد تاثیر مثبت می گذارد چرا که میزان فرسایش بر قیمت بسیار تاثیر گذار است. پس از تولید میلگرد باید آنها را در سوله‌ای که سطح آن توسط پالت‌های چوبی بالا آمده است قرار داد تا در اثر رطوبت آب‌های زیر زمینی دچار زنگ زدگی نشوند. البته نگهداری طولانی مدت میلگرد در سوله‌ها کیفیت و کارایی آنها تغییر می‌کند و برای به تاخیر انداختن زمان فرسایش آنها بهتر است در گوشه‌های سوله بلوکه‌های مستحکم قرار داد.

نکات مهم در خرید میلگرد

در زمان خرید میلگرد باید به نکاتی توجه کردکه این نکات بر قیمت نهایی میلگرد تاثیر گذار است.

– مواد اولیه جهت تولید نهایی میلگرد
– خرید تولیدات داخلی و یا محصولات خارجی
– میزان مقاومت کششی میلگرد
– خواص مکانیکی میلگرد
– شکل ظاهری و یا همان مشخصات مکانیکی میلگرد
– خرید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر 

خواص مکانیکی میلگرد و مقاومت کششی میلگرد چه تاثیر بر قیمت میلگرد دارد؟

خواص مکانیکی میلگرد در حقیقت حداکثر نیرویی است که به میلگرد وارد می‌شود و میلگرد در برابر آن مقاومت می‌کند و دچار تغییر شکل نمی‌شود که به صورت علمی به آن تنش تسلیم گفته می‌شود و میزان تنش تسلیم بر قیمت نهایی میلگرد تاثیر به سزایی دارد هر چه تنش تسلیم میلگرد بیشتر داشته باشد گران‌تر است البته در برخی از موارد نیاز به میلگرد با تنش تسلیم بالایی نیست.

مقاومت کششی در واقع میزان نیرویی است که به میلگرد وارد می‌شود و میلگرد در برابر آن نمی‌تواند مقاومت کند و می‌شکند که در این خصوص با استفاده از آلیاژ کاری، سردکاری و یا عملیات‌های حرارتی می‌توان میزان مقاومت میلگرد را افزایش داد که با انجام روش‌های آلیاژ کاری هزینه خرید میلگرد افزایش می‌یابد.

کاربرد هر یک از میلگردها

شکل ظاهری میلگردها ابتدا بر کاربرد و سپس بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد.

میلگرد راست

این نوع میلگرد سبب افزایش مقاومت کششی بتن می‌شود.

میلگرد خاموت

مانع بیرون زدن میلگرد در اثر نیروهای برشی می‌شود.

میلگرد سنجاقک

جهت اتصال بین میلگرد خاموت و البته تقویت برش خاموت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میلگرد خرک

گاهی نیاز است یک شبکه‌ای از میلگردها به صورت افقی ایجاد کرد در اینصورت از میلگرد‌های خرک استفاده می‌شود.

میلگرد رکابی

در دیوار چینی‌ها جهت قرار گیری میلگردهای طولی در امتداد یکدیگر از این دسته از میلگرد‌ها استفاده می‌شود. البته در سازه‌هایی که میزان مقاومت اندکی دارند استفاده از این نوع میلگردها ضروری است.

سایت اینترنتی آهنک

فروشگاه‌ها و شرکت‌های گوناگونی در عرصه خرید و فروش انواع میلگردها فعالیت دارند. یکی از سایت‌های معروف و با اعتبار در این خصوص سایت آهنک است. در این سایت افراد به راحتی می‌توانند انواع میلگردها، خصوصیات، کاربرد و قیمت میلگرد را مشاهده و در صورت نیاز با متخصصان در این حوزه مشورت و در نهایت نوع میلگرد انتخابی خود را سفارش داده و آن را در کمترین زمان ممکن تحویل گیرند البته نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی آهنک

مهم ترین فعالیت ها: فروش انواع میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه، نبشی، ناودانی، پروفیل، ورقهای آلیاژی و صنعتی، ورق های(روغنی، گالوانیزه،استنلس استیل، رنگی…)، انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی و سایر محصولات وارداتی… تامین کننده آهن آلات و ارائه دهنده خدمات به سازمانها ونهادهای دولتی، شرکتهای خصوصی و اشخاص هماهنگ کننده با باربری قابل اعتماد و امین، جهت ارسال بار خریداری شده توسط مشتری بروزرسانی قیمت های محصولات فولادی در کارخانه و بنگاه تهران از طریق سایت اختصاصی درج اخبار لحظه ای بازار آهن درج مقالات علمی و کاربردی پیرامون صنعت و بازار فولاد، بورس و مسائل اقتصادی تاثیرگذار بر این صنعت توسط تیم کارشناسان اقتصادی آهن آنلاین درج اطلاعیه های عرضه و معاملات بورس فلزات تهیه آرشیو از اخبار و قیمت درج اخبار اقتصادی و اخبار بازار آهن در سایت بهره گرفتن از یک تیم منسجم تحلیل گران اقتصادی و بازار آهن و استفاده از نظرات و گزارشات و مقالات آنها در سایت در اختیار داشتن شبکه بزرگی از مصرف کنندگان که مناسب تجار و تولیدگران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار