اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807094091910772

محاسبه هزینه تبلیغات CPI و تبلیغات CPA با تیم هم سایت

کد: 139807094091910772

http://bit.ly/2mQcj7u

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مزیت‌های CPA، ریسک پایین آن از نظر هزینه‌ای است؛ تنها زمانی برای این تبلیغات پول پرداخت می‌شود که با موفقیت فردی را تشویق به انجام آن فعالیت کرد و مخاطب آن فعالیت را به پایان رسانده‌ باشد. مزیت دیگر آن، کم‌بودن ریسک تقلب یا fraud است.

هزینه تبلیغات CPI و هزینه تبلیغات CPA را با تیم هم سایت محاسبه کنید
محاسبه هزینه تبلیغات CPI و تبلیغات CPA با تیم هم سایت

هزینه تبلیغات CPI و تبلیغات CPA

منظور از مدل‌های قیمتی (Pricing Models) در تبلیغات دیجیتال چیست؟ چه اطلاعاتی در مورد هزینه تبلیغات CPI و هزینه تبلیغات CPA در دسترس است؟ آیا تاکنون از این مدل‌ها برای تبلیغات استفاده شده است؟ کدام یک از این مدل‌ها برای کسب‌‌وکار مناسب‌تر است؟

با پیچیده‌تر شدن و پیشرفت صنعت تبلیغات دیجیتال، انتخاب بهترین مدل برای تبلیغات نیز سخت‌تر شده‌است. مدل‌های هزینه تبلیغات CPI و هزینه تبلیغات CPA تأثیر بسیار مهمی در استراتژی بودجه‌بندی شرکت‌ها دارند و همین امر، موجب تنوع این مدل‌های قیمتی در گذر زمان شده است. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین این مدل‌ها که در ایران نیز بسیار مورد استفاده هستند، اشاره شده است.

انواع مدل‌های قیمتی

  • هزینه براساس نمایش-(CPM (Cost Per Mille/ Thousand  

یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های‌ قیمتی برای تبلیغات دیجیتال (CPM (Cost per Mille یا هزینه به ازای هزار بار نمایش است که بیشتر برای کمپین‌هایی که هدف آن‌ها افزایش برند آگاهی باشد، استفاده می‌شود؛ در این نوع کمپین‌ها تبلیغ‌کننده به ازای هر هزار بار نمایش تبلیغ، مبلغی را به صاحب رسانه پرداخت می‌کند. از‌ آنجایی‌که در این نوع کمپین‌ها، دیده‌شدن تبلیغ CTR اهمیت بیشتری دارد، برای شرکت‌ها یا اشخاصی مناسب است که برند خود را تازه راه ‌انداخته‌اند و می‌خواهند آگاهی‌رسانی کنند.

نکته‌ای که در‌خصوص این‌گونه کمپین‌ها حائز اهمیت است، شناخت کامل از مخاطبان هدف است تا از پرداخت هزینه تبلیغات CPI و هزینه تبلیغات CPA بی‌مورد و کاهش نرخ بازگشت سرمایه جلوگیری شود.

  • هزینه براساس کلیک – (CPC (Pay Per Click / Cost Per Click یا PPC

افرادی که به‌دنبال ایجاد و افزایش ترافیک وب‌سایت خود هستند، CPC بهترین گزینه برای آنهاست. در این مدل برای هر کلیک هزینه پرداخت می‌شود. Google AdWords، معروف‌ترین سیستم تبلیغات کلیکی در دنیاست که از اثربخشی بالایی برخوردار است. تبلیغات در Google AdWords  مزایده‌ای است، با این حال محتوا سنجیده می‌شود و Quality Score به آن تعلق می‌گیرد. معیارهای این امتیاز، CTR، کلیدواژه‌های مرتبط و کیفیت لندینگ پیج خواهد بود. بعد از گوگل، معروف‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های تبلیغات کلیکی، Yahoo! Bing Network و Facebook هستند.

مدل CPC در‌عین‌حال که اثرگذار است، معایبی هم دارد: به‌طورمثال، میزان کلیک‌ها قابل کنترل نیستند؛ یعنی می‌توان از طریق ربات یا افرادی، کلیک تقلبی ایجاد کرد و هزینه بیشتری را بردوش تبلیغ کننده گذاشت. برای مقابله با این مسئله، Google AdWords به افراد این امکان را می‌دهد تا میزان کلیک‌های موردنظر در یک روز را کنترل کنند تا هزینه اضافه‌ای برای آها ثبت نشود.

  • هزینه براساس نصب -(CPI (Cost Per Install 

به‌طور‌کلی این مدل برای تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده‌ می‌شود. تبلیغ کننده به ازای هر نصب انجام شده از مسیر تبلیغ خود، باید هزینه‌ای را پرداخت کند.

موضوع مهمی که گاهی به عنوان یکی از عیوب این مدل محسوب می‌شود، هزینه‌های متفاوت آن است. هزینه‌های این مدل بسته به کشور، سیستم عامل ( iOS یا اندروید) و ژانر اپلیکیشن متفاوت است. در تبلیغات CPI باید بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن خود را نشان داد و (CTA (Call To Action خوبی داشت. یکی از بهترین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای این مدل قیمتی، نرخ نگه‌داشت مشتری (Customer Retention Rate) است، که برای بالا بردن این شاخص، شناخت کافی از مخاطبان هدف بسیار حیاتی است.

  • هزینه براساس یک رویداد – (CPA (Cost Per Acquisition/Action 

در این مدل، مخاطب باید یک رویداد یا فعالیت را به اتمام برساند تا متحمل هزینه شود. این رویداد را فرد تعریف می‌کند؛ می‌تواند خرید در اپلیکیشن، ایجاد Lead، فروش و… باشد.

مهم‌ترین نقطه‌ضعف این مدل، هزینه بالای آن نسبت به سایر مدل‌هاست اما در عوض بازگشت سرمایه (Return of Investment) بالایی دارد. برخی معتقدند که CPA یک چتر بزرگ برای جای دادن چندین مدل قیمتی از جمله (CPL ( Cost per Lead) ،CPO (Cost Per Order و (CPS (Cost Per Subscriber است.

  • هزینه براساس بازدید کامل (CPCV (Cost Per Completed View

CPCV روش جدیدی است که به‌تازگی وارد مدل‌های قیمتی شده و تبلیغ‌کنندگان بسیاری ترجیح می‌دهند تا از این روش استفاده کنند زیرا مطمئن می‌شوند که پیام آنها به طور کامل به مخاطب منتقل می‌شود. CPCV برتری بالایی نسبت به CPM دارد. CPCV روش بسیار مؤثری برای فرار از بی‌توجهی مخاطبان هدف است؛ به این معنی که تنها آن دسته از نمایش‌ها برای تبلیغ کننده هزینه دربر دارند که به بازدید واقعی منتهی شده باشند.

نمونه این تبلیغات ویدیویی در YouTube یا ویدیوهای Facebook دیده شده است؛ این ویدیوها شرایط متفاوت دارند، گاهی باید تا آخر تبلیغ را نگاه کرد یا بعد از چند ثانیه می‌توان آن را رد کرد. این مدل برای بازدید از وب‌سایت‌ها نیز استفاده می‌شود. فقط برای دیده‌شدن صفحه وب‌سایت هزینه نمی‌شود، بلکه برای بازدید کامل آن پول پرداخت می‌شود. با این روش می‌توان از واقعی بودن کلیک‌ها و سشن‌های ایجاد شده در وب سایت اطمینان حاصل کرد.

  • هزینه تبلیغات CPI و هزینه تبلیغات CPA براساس مدت زمان

یکی از مزایای این نوع تبلیغات انعطاف در نوع توافق و پیشنهادهای ویژه است؛ امکان استفاده از بنرهای غیراستاندارد و خرید بلند مدت و ارزان‌تر فضای نمایش از جمله این مزایا هستند. از معایب این نوع مدل می‌توان به مشکل بودن افزایش اثربخشی آن اشاره کرد زیرا امکان بهینه کردن هزینه کمپین در این مدل وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هم سایت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، مجموعه‌ای است که با تکیه بر علم و تجربه در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی، خدمات متنوع و مؤثری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علم و تجربه که هرگز پایان نمی‌پذیرند و همواره نیاز به به‌روزرسانی و گسترش دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت به لطف پروردگار یکتا، از جمله‌ی پیشروان این عرصه در کشور عزیزمان ایران است. ما با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و دانش و با داشتن کادر متخصص و با تجربه، همواره سعی کرده‌ایم که خلاق، پویا، بروز و مؤثر در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای هر سلیقه‌ای باشیم. تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]