کد: 139807104093813394

حضور انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران در سومین نمایشگاه صنعت چاپ

کد: 139807104093813394

http://bit.ly/2nHmmw8

، تهران , (اخبار رسمی): انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، تولیدکننده بیش از 70 درصد ماشین‌آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی کشور، در سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری حضور خواهد داشت.

حضور انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران در سومین نمایشگاه صنعت چاپ
حضور انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران در سومین نمایشگاه صنعت چاپ

این انجمن در سال 1386 توسط جمعی از ماشین‌سازان حرفه‌ای و پیشکسوت صنایع غذایی و بسته‌بندی تاسیس شد. انجمن صنایع غذایی ایران در حال حاضر 43 عضو دارد که همگی از بزرگترین ماشین‌سازان کشور هستند.

رضا نورائی، مدیر اجرایی انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، در رابطه با چالش‌های این مجموعه اظهار داشت: «ماشین‌سازی به عنوان پیشران توسعه شناخته می‌شود. ماشین‌سازان خود به اهمیت کاری که انجام می‌دهند واقف هستند اما کسانی که کشور را اداره می‌کنند از اهمیت آن بی‌خبرند. با هر دستگاهی که در کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها نصب می‌شود، اشتغال ایجاد می‌شود و شبکه تولید و توزیع جدید به راه می‌افتد. هر ماشین‌ساز صدها کارخانه تولیدی را تغذیه می‌کند. ماشین‌سازانی داریم که هزاران واحد تولیدی از دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «دولت در تصمیات خود همواره باید ملاحظه بخش تولید فناوری یعنی صنعت ماشین‌سازی را بکند و مراقب باشد این بخش از اقتصاد کشور آسیب نبیند. بزرگترین مشکل در مسیر ماشین‌سازان بی‌تفاوتی ماموران و ناظران دولتی نسبت به جایگاه حساس ماشین‌سازان است. به ویژه در این مورد، جایگاه سازندگان ماشین‌آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی از حساسیت بیشتری برخوردار است. تنوع تجهیزات بسته‌بندی در صنعت بالغ بر صدها هزار نوع است که به تناسب محصولات متفاوت و واحدهای تولیدی آن‌ها با یکدیگر متفاوت‌ هستند. مسئولان کشور حداقل در شعار به کارآفرینی و کارآفرینان اهمیت می‌دهند. بخش ماشین‌سازی بالای دست کارآفرینی است؛ چراکه کارآفرینان برای آغاز کارآفرینی به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارند که با مناسب‌ترین هزینه و بهترین کیفیت بتوانند ایده‌های خود را اجرا کنند.»

نورائی در مورد دستاوردهای این انجمن اظهار داشت: «افزایش ظرفیت، دقت بالاتر، سرعت بیشتر، کاهش توقف و آسیب و ایمنی بیشتر برای کاربر ماشین همگی پیشرفت‌هایی هستند که به آن‌ها دست پیدا کرده‌ایم.»

وی برنامه انجمن برای حضور در نمایشگاه را نیز تشریح کرد وگفت: «انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران که بسیاری از ماشین‌سازان صنعت بسته‌بندی را هم در خود دارد همواره از حضور در نمایشگاه‌ها استقبال کرده است. در آینده حضور این انجمن در نمایشگاه‌ها بیشتر هم خواهد شد. امیدواریم در اینترپک 2020 در آلمان حضور مفید و موثری داشته باشیم.»

نورائی در مورد تاثیر نمایشگاه پک پروسس اظهار داشت: «امیدواریم این نمایشگاه راه درست و سهم واقعی خود از معرفی صنعت را به درستی بشناسد و در همان مسیر گام بردارد. هنوز تا تحقق این هدف فاصله دارد و به نظر می‌رسد روی نقطه صحیح که همان ماشین‌سازی است تمرکز ندارد. انجمن سعی زیادی کرده است که بخش ماشین‌سازی در این نمایشگاه را تقویت کند اما نگاه برگزارکننده ایرانی بیشتر متوجه یک رویداد همه‌جانبه و بزرگ است تا یک رویداد موثر و هدفمند. این نقص استراتژیک ممکن است باعث تجدیدنظر بخش ماشین‌سازی در مورد حمایت از این نمایشگاه شود. انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی با مشارکتی به وسعت 1400 متر مربع در این نمایشگاه و در سایه همدلی اعضای انجمن با یکدیگر نمایش قابل توجهی از فناوری‌های پیشرفته بسته‌بندی در ایران را به نمایشگاه پک پروسس آورده که می‌تواند بر اهمیت و اعتبار این نمایشگاه بیافزاید. این حضور و حمایت تنها با استقبال پرشور بازدیدکنندگان متخصص پاسخ داده می‌شود که بر عهده برگزارکننده نمایشگاه است.»

وی در پایان به ارتباط مناسب بین انجمن و رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: «انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران رابطه خوبی با رسانه‌ها دارد و اعتقاد دارد هنوز بسیاری از کارهای خوبی که در کشور انجام شده و در حال انجام است آن طور که باید به اطلاع مردم نرسیده است. گاهی در داخل یک صنعت از تغییرات و پیشرفت‌ها یا مشکلات هم بی‌خبر هستند. چه رسد به مردم و مسئولین. باید تعامل صنعت با رسانه‌ها بهتر شود و نقش دولت هم در این امر حداقل در اغاز راه می‌تواند مهم باشد.»

سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری از 10 الی 13 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن ایفما

انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان صنایع غذایی ایران توسط گروهی از پیشکسوتان و پیشروان این رشته صنعتی به منظور صیانت از حقوق مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی ، ارتقای توانمندی‌های صنعتگران و تولیدکنندگان اصیل این حوزه در آذر ماه 1386 تشکیل و در وزارت کار و امور اجتماعی به ثبت رسید.