اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807104096613402

انواع سقف کاذب و روش انتخاب سقف کاذب مناسب

کد: 139807104096613402

http://bit.ly/359yRS4

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه این مطلب انواع سقف‌های کاذب معرفی شده است. دسته‌بندی این سقف‌ها با توجه به کاربری و شرایط محیطی فضایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند انجام می‌شود. پیش از انتخاب سقف کاذب بهتر است با انواع آن، مزایا و معایب هر کدام آشنا شد تا بتوان انتخاب بهتری را انجام داد.

انواع سقف کاذب
انواع سقف کاذب و روش انتخاب سقف کاذب مناسب

انواع سقف کاذب | سقف کاذب مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور کلی دسته‌بندی سقف‌های کاذب می‌تواند بر اساس دکوراتیو و ساده قابل پیاده سازی بودن باشد.

انواع سقف کاذب کناف

سقف‌های کاذب کناف به دو دسته کلی سقف کناف ثابت و سقف کناف متحرک (مشبک) تقسیم می‌شوند. 

سقف کاذب کناف ثابت

در ساخت این نوع سقف از پنل‌های گچ و سیمانی استفاده می‌شود. زیرسازی آن نیز به وسیله پروفیل‌های فولادی سبک انجام می‌شود. این سقف در دو مدل ساده و طرح دار است.

سقف کاذب کناف ثابت ساده

در سقف های کاذب ساده دو نوع قابلیت اجرا تیپ A و تیپ B وجود دارد. تیپ A مخصوص فضاهای بالای ۵۰ متر مربع است و  تیپ B برای فضاهای کمتر از ۵۰m یا دهانه کمتر از ۴ متر است.

سقف کاذب کناف ثابت دکوراتیو

در سقف کاذب‌های دکوراتیو بستگی به نوع طرح مصالح مصرفی از جمله ضخامت پانل و حجم سازه‌های اف ۴۷- U36- ال ۲۵ متفاوت است.

سقف کاذب کناف متحرک (مشبک)

سقف کاذب مشبک یا ۶۰*۶۰ یا کلیک کناف: این نوع سقف کاذب که معمولا برای پارکینگ‌ها، فضاهای T شکل  و … کاربرد بیشتری دارد و در اجرای آن از سپری‌های آ شکل و تایل‌های ۶۰*۶۰ استفاده می‌شود.

در ساخت این سقف از تایل‌های گچی و پروفیل‌های سپری استفاده می‌شود.  پروفیل‌ها از جنس گالوانیزه هستند. در صورتی که تایل کناف متحرک گچی نباشد، از متریال معدنی، آلومینیومی یا پوشالی استفاده می‌کنند. دلیل نام‌گذاری این سقف این است که تایل و قاب اتصال ثابتی ندارند و هر تایل می‌تواند به راحتی با دست برداشته شود. این نوع برای مکان‌هایی مناسب‌تر است که نیاز است به تاسیسات سقف مثلا پارکینگ‌ها دسترسی داشت.

سقف کاذب رابیتس

تقریبا می‌توان گفت که سقف کاذب کناف امروزه جایگزین رابیتس قدیمی شده است در سقف کاذب رابیتس میلگردها به تیرچه‌ها جوش داده می‌شوند و بعد روی آنها رابیتس بسته می‌شود و در مرحله بعد چشمه‌های رابیتس را با گچ پر می‌کنند که در این مرحله شکل کار مشخص شده و سقف آماده رنگ است. با وجود قدیمی بودن این سقف همچنان در بازار رایج است.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم جذابیت زیادی دارد. این سقف از حفره‌های مربع ساخته شده و باز است. مزیت زیرسازی آن از فولاد و جنس آن از آلومینیوم است. مزیت این سقف ساده بودن در اوج لوکس بودن است.

سقف کاذب چوبی

همان‌طور که از نام این سقف پیداست از جنس چوب است. چشم اندازی که با سقف ساخته می‌شود گرم و طبیعی است و می‌تواند جلا بخش کل منزل و روح آدمی باشد. سقف‌های کاذب چوبی دارای مدل‌های متنوعی هستند که با توجه به سلیقه خود می‌توان آن‌ها را در طراحی استفاده کرد. می‌توانند تمام سطح سقف یا قسمتی از آن را پوشش دهند.

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت

زمانی که قرار است یک محیط آکوستیک شود، باید به این نکته توجه شود که چیزی که از آن استفاده می‌شود نباید امواج صدا را منعکس کند و عبور ندهد بلکه باید امواج را دریافت کند و اجازه ندهد از خود عبور کنند.

خاصیت سقف کاذب آکستیک دقیقا همین است. این سقف‌ها معمولا از از جنس گچ، چوب، مقوا یا پارچه هستند و می‌تواند در هر محیطی که نیاز به آکوستیک کردن باشد مورد استفاده قرار داده شوند.

سقف کاذب آکوستیک صدا خود جز سقف‌های آکوستیک مشبک است.

سقف کاذب آلومینیومی و دامپا

این نوع سقف به دو دسته تقسیم می‌شود. سقف کاذب نواری یا سقف دامپا که از پنل‌های فولادی و زیرسازی پروفیل فولادی ساخته شده است و سقف مشبک آلومینیومی که از تایل‌های آلومینیومی و پروفیل‌های سپری ساخته شده‌اند.

سقف کاذب پی وی سی

این سسقف هم به دو دسته تقسیم می‌شود. سقف کاذب با پنل نواری نواری و سقف نواری پی وی سی که زیر سازی پروفیل فولادی دارد و سقفی که از تایل‌های پی وی سی و پروفیل‌های سپری تشکیل شده است. پروفیل‌ها آلومینیومی یا گالوانیزه هستند.

مزایای سقف کاذب پی وی سی شامل عایق صوتی و حرارتی، قابل شستشو بودن، متریال قابل تعویض، وزن کم، ضد حریق بودن، ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت است.

سقف کاذب ترکیبی

این سقف از ترکیب دو یا چند نوع از سقف‌های نام برده شده است.

برای انتخاب بهترین سقف می‌توان برای به دست آوردن راهنمایی بیشتر با کارشناسان نوین ساخت تماس گرفت. کارشناسان این مجموعه با توجه به به فاکتور‌های زیر به همه در انتخاب سقف کاذب مورد نیاز راهنمایی ارائه می‌دهند:

1. کاربری فضا

2. رطوبت فضا

3. نیازه بهه دسترسی به پشت سقف

4. هزینه‌ی مد نظر کارفرما

5. نوع طراحی وسایل

6. نورپردازی

با تحقیق در مورد فاکتور‌های بالا می‌توان فرآیند انتخاب سقف کاذب مناسب را تا حد زیادی آسان کرد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کناف می‌توانند بر روی دکمه زیر کلیک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین ساخت

شرکت نوین ساخت فعال در امر طراحی و اجرای سقف های بتنی به روش وافل­های مجوف با استفاده از قالب­های کامپوزیتی مهانیت به صورت انحصاری (قالب هایی مقاوم از جنس پلاستیک و فایبر گلاس) و سیستم های کناف ( طراحی و اجرای سقف های کاذب کناف ) و با سال ها تجربه در زمینه مشاوره و طراحی و اجرا سقف های کاذب کناف دکوراتیو و سیستم های مدرن معماری داخلی تجاری و صنعتی و مجموعه از نیروی انسانی مجرب آماده همکاری و اجرا پروژه های سقف های کاذب کناف و سقف های اصلی بتنی (مهانیت) می باشد. همچنین نوین ساخت عرضه کننده و فروش مصالح کناف مانند پنل گچی کناف تایل گچی کناف و دیگر مصالح کناف و عرضه کننده قالب های ، قالب سقف کامپوزیت ، قالب دکوراتیو سقف می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان