اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807134101012323

انواع ابزارهای آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی

کد: 139807134101012323

http://bit.ly/2oXlO5n

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از آموزش مجازی و جلسات آنلاین روز به روز رواج بیشتری می‌یابد. به نظر می‌رسد آینده آموزش و پرورش، به فناوری آموزش الکترونیکی گره خورده است و استفاده از آموزش مجازی در مدارس و آموزشگاه‌ها رو به گسترش است.

انواع ابزارهای آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی
انواع ابزارهای آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی

در مقابل این پیشرفت‌ها، دانشگاه‌ها نیز از این رقابت جا نمانده و با استفاده از ال ام اس دانشگاهی، هر روز بیش از پیش به آموزش روی می‌آورند.

آموزش الکترونیکی چیست ؟

آموزش الکترونیکی به روشی از آموزش و تدریس اطلاق می‌شود که با کمک منابع و ابزار الکترونیکی انجام می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت روشی نوین برای طراحی، تدوین، عرضه و ارزشیابی آموزش به دانشپذیرانی است که به دلیل محدودیت‌های زمانی و یا فاصله جغرافیایی، امکان استفاده از آموزش حضوری را ندارند.

یادگیری الکترونیکی، هم به صورت آموزش آنلاین کاربرد دارد هم آموزش آفلاین و از راه دور، ولی در هر حال غیرحضوری بودن این روش آموزشی و استفاده از رایانه و اینترنت مولفه‌های اصلی و مشترک انواع نرم افزارهای یادگیری الکترونیکی است. برای داشتن جلسات آنلاین، استفاده از نرم افزار ویدئو کنفرانس ارتباط را تسهیل کرده است.

در آموزش آنلاین، شبکه‌ای برای انتقال مهارت‌ها و دانش شکل می‌گیرد که بتواند از این بستر در جهت برقراری ارتباط یکپارچه بین افراد استفاده کند. استفاده از آموزش الکترونیکی در کلاس درس، یک وضعیت برد- برد است که کیفیت آموزش و ارتباط را برای استادان و دانشپذیران بهبود می‌دهد.

مزایای آموزش الکترونیکی

توسعه و پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، زندگی مردم را در زمینه‌ها و مقیاس‌های مختلف از جمله آموزش و یادگیری تغییر داده است. وب به یکی از کانال‌های یادگیری تبدیل شده است که برای مردم در سراسر جهان راه جدیدی برای دسترسی به آموزش رایگان یا آموزش‌ها با هزینه پایین باز کرده است.

فناوری اطلاعات و اینترنت، دسترسی بهتر و آسان تری به آموزش با کیفیت فراهم کرده است و با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی مانند سیستم مدیریت یادگیری lms ، توانسته است تا حد زیادی به بهبود مهارت افراد با هزینه پایین‌تر منجر شود.

شرکت‌ها و آموزشگاه‌هایی که از فن آوری‌های یادگیری الکترونیکی استفاده می‌کنند، یک قدم جلوتر از آن‌هایی هستند که آموزش‌های خود را هنوز با رویکرد سنتی پیش می‌برند. یکی از دلایلی که آموزش مجازی و آموزش آنلاین را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش کارکنان و منابع انسانی در سازمان‌ها تبدیل کرده است، صرفه جویی در هزینه و زمان است.

رویکرد برگزاری آموزش سازمانی بصورت آنلاین از نظر هزینه مقرون به صرفه بوده، عملکرد و بهره وری را بهبود می‌دهد، راحت و انعطاف پذیر است، دسترسی به اطلاعات را آسان می‌کند و شخصی سازی آموزش‌ها را برای هر نفر ممکن می‌سازد. همچنین با گسترش شرکت‌های چند ملیتی در سراسر جهان، احتمال استخدام نیروهای دورکار و حتی کار با افرادی از کشورهای دیگر افزایش یافته است. آموزش این نیروها، مسئله‌ای است که آموزش آنلاین توانسته راه حل موفقی برای آن باشد. این یکی از مزیت‌های بزرگ آموزش آنلاین است.

از دیگر مزایای آموزش آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش آنلاین هیچ محدودیت و مرزی ندارد

آموزش الکترونیکی بدون نیاز به سازماندهی زمانی و مکانی، یک محیط فوق العاده آموزشی را فراهم می‌کند که هر فرد بتواند از هر مکانی، در هر زمانی و در هر دوره‌ای که علاقه مند است در آن شرکت کند. این مزیت، بازار گسترده‌ای را برای سازمان‌های فعال در صنعت آموزش فراهم می‌کند. زمان یکی از محدودیت‌های مهمی است که برای دانش پذیران و اساتید وجود دارد.

  • آموزش آنلاین جذاب تر است

آموزش آنلاین با استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای، امکان طراحی دوره‌های تعاملی را فراهم می‌کند. گیمیفیکیشن روش جدیدی در تولید محتوای آموزش الکترونیکی است که نه تنها شرکت کننده‌ها را به طور موثرتری با مباحث درگیر می‌کند، بلکه میزان بخاطرسپاری مباحث یاد گرفته شده را نیز در ذهن دانش پذیران افزایش می‌دهد.

  • آموزش آنلاین مقرون به صرفه است

در آموزش سنتی هزینه زیادی صرف بروزرسانی، ویرایش مداوم و چاپ مجدد کتاب‌ها و جزوات می‌شود اما در آموزش آنلاین این مورد وجود ندارد و محتوای دوره‌ها بدون هیچ هزینه‌ای در نرم افزار بروزرسانی می‌شود.

  • دوره‌های آموزش آنلاین را می‌توان چندین و چندبار استفاده کرد

تولید برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا و جذاب می‌تواند مشمول هزینه‌های بالایی باشد. اما خبر خوب این است که با استفاده از سیستم آموزش الکترونیکی می‌توان دوره‌ها را یک بار ضبط کرد و دفعات زیادی از آنها استفاده کرد به این معنی که با ذخیره و نگهداری از دوره آموزشی برگزار شده، برای دفعات بعدی نیازی به برگزاری مجدد دوره نیست و همان دوره ضبط شده را می‌توان برای کارکنان جدید در سازمان یا دانشپذیران جدید در آموزشگاه، استفاده کرد. علاوه بر این، اگر این دوره غیرحضوری از طریق سیستم مدیریت یادگیری lms، نرم افزار ویدئو کنفرانس و یا نرم افزار آموزشگاه ارائه شود، شرکت کننده‌ها می‌توانند به راحتی به محتوای دوره، مراجعه کرده و در صورت فراموشی به راحتی آن را مرور کنند.

  • آموزش آنلاین منجر به کاهش زمان آموزش می‌شود

تحقیقات نشان داده‌اند که آموزش‌های آنلاین در مقایسه با آموزش به روش سنتی، زمان آموزش را تا 60٪ کاهش می‌دهد.

ابزار آموزش الکترونیکی

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی یا LMS: ال ام اس مخفف عبارت Learning Management System بوده و نمودی از نفوذ فناوری اطلاعات ارتباطات به حوزه آموزش و فرآیند یاددهی، یادگیری است. ویژگی اصلی و اساسی سامانه آموزش الکترونیکی (lms)، علاوه بر دسترسی آسان به اطلاعات، ویژگی ارتباطی و تعاملی آن است. این نرم افزار دو ویژگی ممتاز برای یادگیری اثربخش دارد:

  • بر خودآموزی تاکید دارد و توسعه آن را به بهترین وجه ممکن فراهم می‌کند. با تشکیل کلاس و کنفرانس مجازی و محیط‌های گفتمان گروهی، فرصت‌های لازم برای تعامل، گفتگو و یادگیری مشارکتی را در دانشجویان گسترش می‌دهد.
  • نرم افزارهای ویدئو کنفرانس تحت وب مانند نرم افزار ادوبی کانکت که اجازه برگزاری هر جلسه آنلاین از جمله جلسات آموزشی و کلاس آنلاین را می‌دهد.

شرکت پافکو با ارائه سیستم مدیریت یادگیری ال ام اس، توانسته است گامی مثبت در جهت رشد صنعت آموزش کشور بردارد.

علاقه مندان و صاحبان موسسات آموزشی و کسب و کارهای مرتبط با صنعت آموزش می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، از سایت پافکو به آدرس www.pafcoerp.com بازدید کنند و در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن 021-41986 در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پافکو

در آکادمی پافکو مجموعه دوره های آموزش محصولات پافکو، مانند نرم افزارهای مدیریت آموزشگاه و یادگیری الکترونیکی (lms) و غیره ارائه می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]