اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806033984012323

نیازمندی‌های آموزش حضوری در مقایسه با نرم افزار آموزش مجازی پافکو

کد: 139806033984012323

http://bit.ly/328Lgn3

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش سازمانی یکی از نیازمندی‌های مهم هر سازمان است و می‌تواند به دو صورت حضوری و الکترونیکی انجام شود. به دلیل مزیت‌ آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری، تمایل به استفاده از این روش در سازمان ها وجود دارد.سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی ارائه شده توسط شرکت پژوهش افزار فردا «پافکو»،در هر سازمانی نیاز است.

نیازمندی‌های آموزش حضوری در مقایسه با نرم افزار آموزش مجازی پافکو
پافکو
نیازمندی‌های آموزش حضوری در مقایسه با نرم افزار آموزش مجازی پافکو
پافکو

مدت‌هاست که آموزش سازمانی، به یکی از نیازمندی‌های مهم هر سازمان برای مدیران منابع انسانی و آموزش تبدیل شده است. در این فرآیند، موضوع هزینه و زمان مورد نیاز برای آموزش کارکنان یکی از چالش‌های اصلی مدیران منابع انسانی است.

هدف از یادگیری سازمانی این است که کارکنان بتوانند مهارت‌های لازم را جهت ارتقا کیفیت کاری در سریع‌ترین، کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین روش ممکن کسب کنند. بنابراین، انتخاب بهترین روش آموزش به آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یادگیری حضوری یا مجازی کدام یک مسیر بهتری برای رسیدن به این اهداف است؟

شاید برای یادگیری کارآمد، به هر دو روش نیاز باشد، اما اگر اجبار به انتخاب تنها یکی از این دو روش وجود داشته باشد، لازم است مشخص شود که چه معیارهایی را می‌توان برای صحت این انتخاب، در نظر گرفت.

مقایسه آموزش به روش حضوری با یادگیری مجازی

بین یادگیری مجازی و یادگیری‌های اجتماعی (یادگیری با کمک از افراد دیگر) و تجربی (یادگیری از طریق تکرار و یا تمرین) تفاوت وجود دارد. یادگیری مجازی و غیرحضوری می‌تواند اجتماعی باشد و غالباً تجربی است، یادگیری حضوری نیز می‌تواند این خصوصیات را داشته باشد. علاوه بر این، یادگیری مجازی ممکن است نه اجتماعی باشد و نه تجربی، مانند زمانی که شخصی اطلاعات را در یک سند منبع یا بصورت آنلاین جستجو می‌کند.

کارمندان تازه وارد معمولا بر اساس تجربه، برخی سیاست‌های منابع انسانی را به راحتی متوجه می‌شوند. آنها مسیرهای خروج از بحران را به صورت رسمی یاد گرفته‌اند اما برخی موارد را نیز به صورت غیر رسمی متوجه می‌شوند. برای مثال اینکه آیا سیاست‌های HR در این شرکت، فقط روی کاغذ وجود دارد یا این سیاست‌ها به صورت جدی و مداوم توسط مدیریت دنبال می‌شوند؟ کدام سیاست‌ها تاکنون برای مدیریت، اهمیت بیشتری داشته‌اند؟

انتخاب فرآیند آموزش سازمانی و سرفصل‌های آن، می‌تواند چیزهای زیادی در مورد نگرش شرکت نسبت به کارمندان نشان دهد. اینکه آیا نگرش ارزشمند بودن کارکنان در شرکت وجود دارد یا خیر.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که دانشجویان و یا کارمندان می‌توانند آموخته‌های حضوری خود را به طور مجازی، با همکاران به اشتراک بگذارند. این رابطه به شکلی دیگر نیز عمل می‌کند، یادگیری مجازی هم باعث یادگیری حضوری می‌شود. شخصی که از طریق  آموزش مجازی به موضوع جالبی دست می‌یابد، می‌تواند این انگیزه را داشته باشد که پس از آن یک کلاس یا یک دوره آنلاین را در موضوع مورد نظر به صورت حضوری برگزار کند و یا این اطلاعات را حضوری در اختیار همکاران خود قرار دهد.

یادگیری حضوری و مجازی به طور جدایی ناپذیری در هم تنیده هستند. هدف سازمان‌های مؤثر و چابک، انتخاب بین آنها نیست بلکه فعال کردن و پشتیبانی هر دو نوع آموزش در شرایطی است که بتوانند بصورت صحیح و همزمان کار کنند. با این وجود، هر دو نوع یادگیری مزایای برجسته خود را دارند.

مزایای یادگیری مجازی و رویکرد جدید آموزش از راه دور

  • در هر زمان و مکان، در هنگام نیاز در دسترس است

هنگامی که یک کارمند باید در لحظه چیزی را بفهمد، خیلی سریع می‌تواند جواب را جستجو کرده یا با ابزار مجازی، از یک همکار یا یک متخصص در دسترس بپرسد تا اینکه بتواند یک دوره آموزشی را طی کند.

  • ارائه سریع اطلاعات

براساس منحنی فراموشی، کارآموزان اگر فرصتی برای تمرین نداشته باشند نیمی از آنچه را که یاد می‌گیرند خیلی سریع فراموش می‌کنند. در آموزش حضوری معمولاً به روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها زمان نیاز است تا کارمند مهارت را بیاموزد. یادگیری مجازی در لحظه نیاز اتفاق می‌افتد، درست زمانی که یک یادگیرنده در حال یادگیری است.

  • صرفه جویی در هزینه

 یک برنامه یادگیری حضوری، نیاز به تجزیه و تحلیل آموزشی، طراحی درس، توسعه برنامه، تحویل و ارزیابی برنامه دارد و هر کدام از این مراحل در هر بار برگزاری، برای برگزارکننده هزینه دارد. یادگیری مجازی معمولاً کم هزینه‌تر از یادگیری حضوری است و با یک بار ایجاد دوره، می‌تواند بارها و بارها استفاده شود.

LMS چیست؟

زمانی که آموزش مجازی به عنوان رویکرد آموزش سازمانی انتخاب می‌شود، برای پیاده سازی آن نیاز به یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی به نام LMS است. LMS مخفف سیستم مدیریت یادگیری است.

یادگیری : از این نرم افزار برای ارائه دوره‌های آموزشی یا برنامه‌های آموزشی استفاده می‌شود.

مدیریت : کمک می‌کند بتوان این دوره‌ها را طراحی و مدیریت کرد. (ایجاد یا آنها را تغییر داد، هر کدام را به دانشپذیران خاص خود اختصاص داد و در نهایت آنها را ارزشیابی کرد و به آنها نمره داد).

آخرین و جالب ترین کلمه این تعریف، سیستم است که به «نرم افزار» ترجمه می‌شود.

LMS یک برنامه کامپیوتری و در واقع  نرم افزار LMS  است. درست مانند Word که به افراد در نوشتن اسناد کمک می‌کند LMS یک نرم افزار است که به ایجاد، مدیریت و ارائه دوره‌های آموزش الکترونیکی کمک می‌کند. این سیستم از دو بخش جداگانه تشکیل شده است: یک LMS به افراد امکان می‌دهد محتوای الکترونیکی (درس) را ایجاد کنند، آن را در دوره‌های متنوع سازماندهی کنند، محتوا را ارائه دهند (یا به صورت داخلی به کسب و کار یا به مخاطبان گسترده‌تری در اینترنت)، دانشجویان را در دوره‌های ارائه شده ثبت نام کنند و در آخر، نظارت و ارزیابی عملکرد آنها (حضور، نمرات و غیره) را انجام دهند.

چه کسانی می‌توانند از LMS استفاده کنند؟

هرکسی که تمایل به یادگیری الکترونیکی دارد می‌تواند از LMS استفاده کند و این گروه بسیار بیشتر از صرفا مؤسسات آموزشی هستند. هنوز مطالب بسیاری در رابطه با سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی وجود دارد که ممکن است افراد زیادی مایل به کسب اطلاعات در مورد آنها باشند.

  • یک سرور که عملکردهای اصلی را انجام می‌دهد (ایجاد، مدیریت و تحویل دوره‌ها، تأیید اعتبار کاربران، ارائه داده‌ها و اعلان‌ها و غیره). رابط کاربری که در داخل مرورگر به عنوان یک وب (مانند Gmail یا Facebook) اجرا شده و توسط سرپرستان، مدیران، مدرسان و دانش آموزان استفاده می‌شود.
  • مشاغل با هر اندازه، از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی گرفته تا مشاغل کوچک و متوسط. سازمان‌ها، از سازمان ملل تا تعاونی محلی، از جمله سازمان‌های غیر دولتی و غیرانتفاعی. ادارات دولتی و دولت‌های محلی. مؤسسات آموزشی سنتی (مدارس، دانشگاه‌ها ، دانشکده‌ها). مؤسسات آموزشی آنلاین و مبتنی بر آموزش الکترونیکی (مدارس آنلاین، مدارس آموزش از راه دور و ...)

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان شرکت پژوهش افزار فردا «پافکو» در ارتباط باشند و یا به سایت این مجموعه به آدرس www.pafcoerp.com مراجعه و مشاوره رایگان دریافت کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پافکو

در آکادمی پافکو مجموعه دوره های آموزش محصولات پافکو، مانند نرم افزارهای مدیریت آموزشگاه و یادگیری الکترونیکی (lms) و غیره ارائه می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]