اطلاعات تماس
  • 021227*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807204121413435

جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی

کد: 139807204121413435

http://bit.ly/2IVul0a

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از شایع ترین شکایت‌های مراجعان در جراحی زیبایی شکم مشکلات مربوط به ناحیه شکم و پهلوهاست و روش آب کردن و کوچک کردن شکم و پهلو است. این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه، شلی و افتادگی پوست شکم و پهلو و یا وجود ترک‌های فراوان در پوست شکم و پهلوها رنج می‌برند.

جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی
جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی

برای این افراد پیدا کردن لباس مناسب سخت است و پوشیدن بسیاری از لباس‌ها غیر ممکن. در بسیاری از موارد انجام حرکات ورزشی دشوار می‌شود و گاهی فرد دچار کمردرد و عفونت‌های پوستی زیر چین شکم می‌شود. پیدا کردن بهترین روش برای درمان چاقی و خلاص شدن از چربی‌های اضافی ناحیه شکم و پهلو یکی دیگر از مشکلات این گروه است.

جراحی کوچک کردن شکم یا تامی تاک به دو روش جراحی کوچک کردن نوع مینور (تامی تاک کوچک) و ماژور (تامی تاک بزرگ) انجام می شود.

    روش ابدومینوپلاستی مینور

    در جراحی کوچک کردن مینور تنها قسمت زیرین شکم جراحی و اصلاح می‌شود و معمولا نیازی به جابه جا کردن محل ناف ندارد. برخلاف روش ماژور که شکم تا زیر دنده‌ها اصلاح می‌شود. پوست اضافه برداشته و جای جدیدی برای ناف تعبیه می‌شود.

    جراحی کوچک کردن شکم مینور برای افرادی که پس از یک کاهش وزن شدید. پوست آنها شل و افتاده می‌شود بسیار کارآمد است.

    روش ابدومینوپلاستی ماژور

     جراحی زیبایی شکم ماژور به روشی گفته می‌شود که شکم تا نواحی زیر سینه باز می‌شود.  چربی‌های ناحیه تخلیه می‌شود. روش تایتنیگ عضله نیز در جراحی شکم ماژور انجام می‌شود. محل جدید ناف انتخاب می‌شود و پوست اضافه نیز برداشته می‌شود.

    نکات مهم جراحی زیبایی شکم

    افرادی که جدار شکم و پهلو شل و آویزان دارند بهترین کاندید برای عمل جراحی ترمیم شکم و پهلو هستند. افتادگی جدار شکم و پهلو بعد از زایمان یا کاهش وزن دیده می‌شود.

    چه کسانی نباید عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

    زنانی که قصد بارداری دارند عمل تامی تاک باید بعد از کاهش وزن انجام شود، نه این که راهی برای کاهش وزن باشد. افرادی که هنوز قصد کاهش وزن دارند برای عمل جراحی زیبایی شکم نباید اقدام کنند.

    انواع روش جراحی اصلاح شکم و پهلو 

    • جراحی شکم و پهلو به تنهایی
    • جراحی شکم و پهلو همراه با لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز
    • لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز شکم و پهلو به تنهایی

    ۱-جراحی شکم باز به تنهایی

    در عمل جراحی کوچک کردن شکم برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل‌تر از آن) روی پوست شکم داده می‌شود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ می‌شود. سپس پوست باقیمانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می‌شود. تا اجازه دهد که پوست باقیمانده را به اندازه کافی کشید و بتوان آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کرد. در طی این عمل چنان چه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط در بالا و پایین ناف شل شده باشد عضلات ترمیم می‌شود که به اصطلاح تایتنینگ عضله گفته می‌شود. 

    ۲- جراحی شکم و پهلو همراه با لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز

    با لیپوساکشن فقط می‌توان چربی زیر پوستی را کم کرد. با توجه به اینکه با لیپوساکشن در حین عمل فقط چند لیتر (حداکثر ۶-۴) می‌توان چربی خارج کرد پس اگر افراد انتظار بالایی از نتیجه این عمل دارند و می‌خواهند شکم آنها کاملا صاف و گود شود باید با کاهش وزن به وزن طبیعی نزدیک‌تر شوند و چربی بین احشایی شکم و زیر پوستی را به حداقل برسانند. در جراحی باز کوچک کردن شکم تماما از بخیه‌های قابل جذب استفاده شده و دوخته می‌شود. با تکنیک‌های خاصی ناف به محل جدیدش دوخته می‌شود به طوری که بعد از عمل اندازه آن طبیعی شده کمی در گودی قرار می‌گیرد و محل بخیه‌ها مشخص نمی‌شود و شکل کاملا جذابی پیدا می‌کند.

    ۳- لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز شکم و پهلو به تنهایی

    در این روش همانند دستگاه لیپوساکشن دستگاه دیگری به نام لیزر لیپولیز یا لیزر لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گیرد. برتری این دستگاه نسبت به دستگاه لیپوساکشن معمولی در این است که دو طول موج لیزر دارد. یک طول موج لیزر برای لیز کردن چربی استفاده می شود. طول موج بعدی برای لیفت و جمع کردن شکم. 

    ۱۰ نکته مهم برای آمادگی‌های قبل از جراحی کوچک کردن شکم

    ۱- دو هفته قبل و بعد از عمل نباید سیگار کشید، سیگار عوارض زیادی داشته از جمله اینکه مانع ترمیم زخم می‌شود.

    ۲- نباید قبل از عمل رژیم شدید گرفت و غذای متعادل و کامل خورد زیرا رژیم غذایی سالم به ترمیم بهتر محل عمل کمک می‌کند.

    ۳- انجام آزمایشات لازم مانند CBC-FBS-BUN-CR-U A-HBSAG -HBSAB-HCVAB-HIV TEST

    ۴- مشاوره قلب برای افراد بالای ۴۰ سال

    ۵- سونوگرافی جدار و یا داخل شکم در صورت شک به ضایعه

    ۶- در صورت شک به فتق جدار شکم بهتر است قبل از عمل جراحی زیبایی  شکم سونوگرافی جدار شکم انجام شود.

    ۷- افرادی که کم خونی دارند مجاز به انجام این عمل نیستند زیرا ممکن است کم خونی تشدید شود.

    ۸- گاهی می‌توان قبل از عمل به بیمار خون تزریق کرد.

    ۹- انجام آزمایش قند خون برای کاندیدای عمل جراحی ضروری است

    ۱۰- برای افراد دیابتی هم می‌توان عمل جراحی شکم را انجام داد اما برای جلوگیری از عوارض بعد از عمل حتما باید تحت نظر پزشک متخصص قند خون مبتلا به دیابت کنترل شود.

    لیپوساکشن و لیزر لیپولیز به تنهایی

    در زنان ومردانی که افتادگی و شلی پوست شکم ندارند نیازی به عمل جراحی باز و کامل شکم نیست. معمولا خانم‌هایی که بارداری و زایمان نداشته‌اند پوست سفتی دارند. چاقی و بزرگی شکم با لیزر یا لیپوساکشن به تنهایی اصلاح می‌شود.

    جراحی شکم چقدر طول می کشد؟

    جراحی زیبایی شکم با ساکشن پهلوها به طور متوسط دو ساعت طول می‌کشد مگر اینکه ساکشن زیر خط سوتین نیز به جراحی شکم و پهلو اضافه شود و در این صورت طول مدت جراحی شکم به طور متوسط به سه ساعت افزایش می‌یابد.

    هزینه جراحی شکم هزینه آبدومینوپلاستی یا تامی تاک

    بعد از این که بیمار توسط پزشک متخصص ویزیت شد. هزینه نهایی توسط پزشک برآورد می‌شود که بستگی به وسعت جراحی و میزان چربی و مرکز جراحی و شرایط فیزیولوژیک بیمار هزینه‌ها متغییر است. قیمت عمل جراحی زیبایی شکم از پنج میلیون تومان به بالا محاسبه می‌شود.

    ابدومینوپلاستی بعد از زایمان

    پیشنهاد می‌شود این جراحی زیبایی را با فاصله حدودا شش ماه بعد از زایمان انجام داد. زیرا بعد از زایمان پوست شکم عضلات و به طور کل بافت ناحیه شکم تغییراتی خواهد داشت.

    در ادامه به برخی سوالات متداول قبل از جراحی زیبایی شکم پاسخ داده شده است: 

    آیا جراحی زیبایی شکم در درمان بی اختیاری ادرار تاثیر دارد؟

    ابدومینوپلاستی برای خارج کردن پوست اضافی و سفت کردن عضلات شکم استفاده می‌شود و ثابت شده است که تا 60درصد بی اختیاری استرسی ادرار را بهبود می‌بخشد.

    آیا بعد از عمل جراحی زیبایی شکم از دست دادن وزن راحت است؟

    بله، یک مسئله نشان داده خارج کردن چربی اضافی و لیپوساکشن در حین عمل جراحی زیبایی شکم باعث ادامه کاهش وزن بعد از عمل می‌شود. بافت چربی دارای یک هورمونی است که سبب افزایش اشتها می‌شود و وقتی چربی حذف می‌شود بیمار کمتر احساس گرسنگی می‌کند.

    آیا بیمه هزینه ابدومینوپلاستی را می‌دهد؟

    خیر، هیچ بیمه‌ای هزینه جراحی زیبایی شکم را نمی‌دهند.

    آیا چاقی شکم بعد از عمل جراحی زیبایی شکم بر می‌گردد؟

    اگر شخص وزن مختصری اضافه کند خیر چاقی شکم بر نمی‌گردد ولی اگر افزایش وزن زیادی داشته باشد مجددا شکم چاق می‌شود.

    آیا با عمل جراحی زیبایی شکم سایز کم می‌شود؟

    بله، بعد از عمل یک یا دو سایز و گاهی بعضی از بیماران بیشتر هم کم می‌کنند.

    ریسک عوارض این جراحی چقدر است؟

    وقتی این عمل با عمل‌های دیگری جراحی زیبایی با هم انجام شوند ریسک عوارض بالا می‌رود ولی اگر به تنهایی انجام شود ریسک عوارض کمتر است.

    آیا بعد از عمل جراحی زیبایی شکم، شخص سیکس پک خواهد داشت؟

    بهتر است که اول عمل جراحی زیبایی شکم انجام شود سپس بعد از بهبودی کامل جراحی six pack انجام شود.

    درمان خارش بعد از لیپوساکشن یا لیپوماتیک چیست؟

    در ابتدا برای رفع آن می‌توان در زیر گن خود پارچه نخی بست، تا خارش رفع بشود. اگر خارش رفع نشد، روغن زیتون، سپس اگر رفع نشد روغن نارگیل به تمام نواحی مالید و به مدت نیم ساعت ماساژ داد. اگر با اینها خوب نشد، باید حتما به پزشک خود مراجعه کرد تا دارو درمانی انجام شود.

    سایز گن بعد از لیپوساکشن یا جراحی شکم چقدر باید باشد؟

    اگر شخصی جراحی زیبایی شکم انجام می‌دهد، سایز گن باید سایز او باشد. بعد از دو تا سه هفته که ورم‌ها کمتر شد، می‌توان سایز گن را عوض کرد و یک سایز کوچک‌تر استفاده کرد. اما اگر لیپوماتیک یا لیپوساکشن انجام شده است، می‌توان سایز گن را یک سایز کوچک‌تر گرفت.

    برای جای زخم‌ها بعد از عمل زیبایی شکم چه باید استفاده کرد؟

    می‌توان از روز سوم تا هفته سوم از ویتامین E استفاده کرد. روزی دو بار روی زخم استعمال کرد. بعد از هفته سوم پزشک پماد‌هایی را تجویز می‌کند که جای زخم به مرور برود.

    علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند فیلم جراحی زیبایی شکم دکتر زهرا سعادتی در رابطه با لاغری شکم را نیز مشاهده کنند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • 021227*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    بهداشت و درمان