اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807214124213481

یار کتاب؛ بستری برای برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین

کد: 139807214124213481

http://bit.ly/2OK8KeO

، بیرجند , (اخبار رسمی): سامانه «یار کتاب» از مهرماه سال 1395 به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی راه‌اندازی شد.

یار کتاب؛ بستری برای مسابقات کتابخوانی آنلاین
یار کتاب؛ بستری برای برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین

براساس آمارهای رسمی، میزان سرانه مطالعه در ایران روزانه 12.5 دقیقه است. یکی از بهترین راه‌ها برای ماندگاری بیشتر فرهنگ و پویاتر کردن آن، افزایش میزان سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است. مسابقه‌های کتابخوانی یکی از بهترین شیوه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند و کمک می‌کنند که میزان مطالعه کتاب در جامعه افزایش پیدا کند. فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسب برای ترویج کتابخوانی فراهم کرده است؛ به همین منظور سامانه یارکتاب یکی از اولین بسترهای مجازی برای برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی راه اندازی شده است. این سامانه امکانی فراهم کرده است که برگزارکنندگان مسابقه‌های کتابخوانی بتوانند به صورت مجازی این مسابقات را برگزار کنند و شرکت‌کنندگان بتوانند به راحتی و با استفاده از گوشی موبایل،‌ تبلت و رایانه در هر زمانی در این مسابقه‌ها شرکت کنند. کلیه خدماتی که این سامانه در زمینه مسابقات کتابخوانی مجازی ارائه می‌دهد، برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان کاملاً رایگان است.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری «ترنم یار مهربان خاوران» در مورد سامانه یار کتاب و هدف از راه‌اندازی این سامانه اظهار داشت: اهداف این سامانه کاهش هزینه‌های برگزاری و تبلیغات جهت اطلاع‌رسانی مسابقات، راحتی دسترسی کاربران علاقه‌مند به مسابقات کتابخوانی در سراسر کشور، امکان برگزاری مسابقات کتابخوانی توسط کاربران در کمترین زمان و همچنین شفاف‌سازی مسابقات کتابخوانی در سراسر کشور است.

یوسفی افزود: سامانه «یارکتاب» دارای مجوز رسمی از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور است. این سامانه همچنین در تارنمای ساماندهی سایت‌های اینترنتی رسانه‌های دیجیتال هم به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی «یار کتاب» ایجاد انگیزه و ترویج روحیه فرهنگ و مطالعه در نسل جوان است که با استفاده این سامانه از فناوری‌های نوین رسانه به دنبال آن بودیم که مسابقات مجازی کتابخوانی را به صورت مجازی و آنلاین در سراسر کشور برگزار کنیم تا کاربران علاقه‌مند به راحتی به این مسابقات دسترسی داشته باشند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «ترنم یار مهربان خاوران» در ادامه گفت: تاکنون ۷۵۰ مسابقه کتابخوانی آنلاین مجازی در این سامانه برگزار و جوایزی به نفرات برتر اهدا شده است. هم اکنون 20 مسابقه کتابخوانی آنلاین در حال برگزاری است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سامانه «یارکتاب» در این مسابقه‌ها شرکت کنند.

یوسفی در ادامه اظهار داشت: هدایای اهدا شده به برگزیدگان مسابقات کتابخوانی مجازی در سامانه "یارکتاب" به صورت نقدی بوده و این هدایا پس از قرعه‌‌کشیِ هر مسابقه، سریعاً به حساب آن فرد واریز می‌شود. تاکنون به شرکت‌کنندگان مسابقات کتابخوانی این سامانه، بیش از 40 میلیون تومان هدیه نقدی اهدا شده است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «ترنم یار مهربان خاوران» در پاسخ به چگونگی عضویت و شروع فعالیت در سامانه «یار کتاب» بیان کرد: افراد علاقه‌مند به شرکت در مسابقات کتابخوانی، کافی است به سامانه "یار کتاب" به آدرس اینترنتی(yarketab.com) مراجعه و ثبت نام کنند. وی تاکید کرد: افراد و سازمان‌های مختلف می‌توانند با استفاده از بستر اینترنتی «یار کتاب» به راحتی به برگزاری مسابقات کتابخوانی اقدام کنند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه کتابخوانی از غدیر تا اربعین اشاره کرد که در حال حاضر در سامانه یار کتاب در حال برگزاری است و توضیح داد:

مسابقه کتابخوانی از غدیر تا اربعین در حال حاضر در سامانه یار کتاب در حال برگزاری است. این مسابقه براساس کتاب «غدیر یادگار محمد» نوشته ابراهیم اعلایی طراحی شده است. در این مسابقه در مجموع 21 میلیون تومان هدیه نقدی به قید قرعه به 113 نفر از برگزیدگان از طرف موسسه فرهنگی هنری ترنم یار مهربان خاوران اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی از غدیر تا اربعین می‌توانند تا 24 آبان ماه به سامانه یار کتاب مراجعه کنند و در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه می‌توانند به وب‌سایت یار کتاب مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یارکتاب

یارکتاب برای اولین بار در کشور به عنوان سامانه متمرکز برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین توسط موسسه فرهنگی هنری ترنم یار مهربان خاوران در مهرماه 1395 راه اندازی شد. تمامی امکانات و خدمات یارکتاب رایگان در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. اهداف یارکتاب: - کاهش هزینه های برگزاری و تبلیغات جهت اطلاع رسانی مسابقات کتابخوانی - راحتی دسترسی کاربران علاقمند به کتابخوانی به مسابقات در سراسر کشور - امکان ایجاد مسابقات کتابخوانی توسط کاربران حقیقی در سریع ترین زمان ممکن - ایجاد تنوع در برگزاری مسابقات کتابخوانی - شفاف سازی مسابقات کتابخوانی با یارکتاب زمان های مرده زندگی را زنده کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | مسابقه و فراخوان