کد: 139807244133213492

برنامه‌ریزی گام به گام برای کنکور

کد: 139807244133213492

http://bit.ly/32isJoE

، (اخبار رسمی): یک برنامه خوب مثل یک چراغ است که تمام مسیر را در تاریکی روشن می‌کند و سبب می‌شود بتوان از لحاظ روحی در آرامش بود.

برنامه ریزی گام به گام برای کنکور
برنامه‌ریزی گام به گام برای کنکور

تمام افراد موفق برای دستیابی و تحقق خواسته خود یک برنامه‌ریزی خوب داشته‌اند بنابراین اگر شخصی تمام روز را هم درس بخواند اما یک برنامه ریزی مناسب برای کنکور نداشته باشد غیر ممکن است که بتواند در کنکور سراسری قبول شود.

کنکور برای تمامی افرادی که می‌خواهند وارد رشته‌های برتر دانشگاه‌های سراسری شوند الزامی است پس ابتدا باید در این آزمون قبول شد اما نگران نبود، با یک مشاوره تحصیلی مناسب و برنامه‌ریزی خوب می‌توان قبول شد.

یک برنامه خوب مثل یک چراغ است که تمام مسیر را در تاریکی روشن می‌کند و سبب می‌شود شخص از لحاظ روحی در آرامش باشد. برنامه ریزی نباید طوری باشد که شخصی یک درس را چندین بار مطالعه کند و یک درس را اصلا مطالعه نکند همانطور که خواندن دروس تخصصی مهم است خواندن دروس عمومی هم به همان میزان حائز اهمیت است

در بعضی از ساعات روز می‌توان مطالب را سریع‌تر و راحت‌تر یاد گرفت و بهتر به خاطر سپرد بنابراین:

گام اول : آشنایی با عادت‌های فردی خود در درس خواندن است. بهتر است دروس تخصصی و مهم را در اول روز خواند به این دلیل که مغز آماده دریافت اطلاعات است. به همین ترتیب برای هر روز صبح باید اینگونه برنامه ریزی کرد. دروس تخصصی و دروسی که کمی دشوار است را برای صبح گذاشت.

گام دوم: آزمایش خود از طریق تست است. باید پس از اینکه دروس نوبت صبح خوانده می‌شود، تست همان دروس را زد و دید تا چه اندازه پاسخ‌ها به جواب سوالات مثبت بوده است.

گام سوم: هایلایت کردن بخش‌هایی که در آنها ضعف وجود دارد. باید سوالاتی که به آنها پاسخ صحیح داده شده است را مشخص کرد و عین همان مطالب را در کتاب درسی خود پیدا و هایلایت کرد و دید ایراد در چه بخشی از آن بوده است.

گام چهارم :  تغذیه مناسب استراحت و خواب کافی است. پس از انجام تمام مراحل بالا باید فقط استراحت کرد و سعی کرد از خوراکی‌های شیرین استفاده کرد تا مقدار انرژی که صرف شده مجددا تامین شود. باید به یاد داشت خواب باید مفید باشد نه خیلی زیاد و نه خیلی کم خواب در یک شبانه‌روز از شش ساعت تا هشت ساعت است.

و این نکته را باید به یاد داشت که نباید تفریح و فراغت را از برنامه خود حذف کرد. چون با این شیوه، یک برنامه‌ریزی خوب ایجاد شده است که شخص هم به راحتی هم درس می‌خواند و هم به استراحت خود می‌رسد. نباید بیش از حد وسواس به خرج داد و باید فقط زمانی که قرار است درس خوانده شود، ذهن خود را به آن هدف متمرکز کرد و اوقاتی که باید استراحت انجام شود سعی کرد ذهن خود را از هر مساله‌ای که به گونه‌ای مرتبط با کنکور است خالی کرد.

 گام پنجم: قدرت انعطاف پذیری است. ممکن است برای شخص این برنامه ایجاد شود که در طول روز حتما به مهمانی برود و یا دچار سرماخوردگی شده باشد و مجبور باشد به پزشک مراجعه کند. در این حالت باید شخص، انعطاف‌پذیری کافی داشت و طوری برنامه‌ریزی کرد که برای ساعات از دست رفته یک راهکار داشت مثلا می‌توان برنامه استراحت و بیرون رفتن را از برنامه این هفته حذف کرد و برای ساعات از دست رفته وقت داشت.

گام ششم: متنوع بودن در برنامه بسیار لازم است. اما این به چه معناست؟ یعنی باید سعی کرد در طول روز هم دروس پایه را خواند هم تخصصی و هم عمومی. نباید فقط از صبح تا شب، یک درس تخصصی را خواند.

گام هفتم: تهیه فلش کارت است. باید فلش کارت‌های رنگی تهیه کرد و مطالبی را که فراموش می‌شود را در آن یادداشت کرد و به دیوار اتاق یا هر محلی ک زیاد جلوی چشم قرار دارد وارد کرد.

گام هشتم: تعین ساعت‌های مناسب برای دروس و تهیه جدول است. باید یک جدول برای خود تهیه کرد و با توجه به میزان ضرورت هر درس برای رشته مورد نظر ساعاتی را برای خواندن ان در نظر و یادداشت کرد و در آخر شب برنامه را چک کرد و دید که آیا طبق برنامه پیش رفته شده یا خیر؟

گام نهم: واحد بودن برنامه است. باید سعی کرد تنها از یک برنامه استفاده کرد و از یک شاخه به شاخه دیگر نرفت.

و در آخر باید شبیه سازی کرد.  برای یک ماه آخر قبل کنکور صبح‌ها از ساعت شروع آزمون سراسری لباس فرم خود را پوشید دو دفترچه دروس عمومی و تخصصی تهیه کرد و در تایم مشخص تست‌های مربوط به دروس عمومی را زده و پس از پایان وقت دفترچه را زیر صندلی گذاشت و دفترچه تخصصی را برداشت و این 30 روز پایانی را هر روز به تست‌های مختلف خود آزمود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از مشاوران برتر اکسینا گروپ می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس oxinaco.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رهپویان دانش نوین

تیم مشاوره تحصیلی اکسینا یک تیم جوان و خلاق است که سعی دارد با ارائه بهترین مقالات مشاوره ای تمام مخاطبان عزیز را راضی و خوشحال نگه دارد :)

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش