اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807244133913334

نکاتی درباره طراحی و ساخت ویلا

کد: 139807244133913334

http://bit.ly/35GRQ6y

، تهران , (اخبار رسمی): تعیین هدف از طراحی و ساخت ویلا، انتخاب مهندس مشاور در طراحی و ساخت ویلا، متناسب بودن ویلا با سبک زندگی، انتخاب نوع معماری در طراحی و ساخت ویلا و مشخص کردن بودجه و زمان طراحی و ساخت ویلا از مهمترین نکات در زمینه طراحی و ساحت ویلا است.

نکاتی درباره طراحی و ساخت ویلا
نکاتی درباره طراحی و ساخت ویلا

تعیین هدف طراحی و ساخت ویلا

شروع پروژه طراحی و ساخت ویلا، برای همه افراد حتی کسانی که خود در این زمینه تخصص دارند، کاری چالش برانگیز است. قبل از آن که شروع به طراحی و ساخت ویلا کرد، تنها کاری که باید انجام داد این است که فکر کنید چرا به جای خرید یک ویلا، تمایل به ساخت ان دارید؟ هرکسی برای انجام این کار می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی از افراد می‌خواهند محلی برای استراحت و تفریح همسر و فرزندان ایجاد کنند. برخی دیگر نیز ممکن است بخواهند بعد از ساخت ویلا، آن را اجاره داده یا به فروش برسانند و در این میان سودی کسب کنند.

اما چیزی که مهم است، این است که در تمام طول پروژه طراحی و ساخت ویلا به خاطر داشت که چرا خود تمایل به ساخت ویلا دارید؟ در این شرایط در طول سخت‌ترین لحظاتی که پیش رو است باز هم می‌توان انگیزه خود را حفظ کرد. اما از انگیزه‌های شخصی که گذشت، قبل از آن که برای ساخت و ساز دست به کار شد، لازم است که مهمترین نیازهای پروژه خود را شناسایی کرد.

قدم‌های اولیه در طراحی و ساخت ویلا

  • انتخاب مهندس مشاور در طراحی و ساخت ویلا

حتی اگر صاحب ملک یک معمار یا طراح ساختمان نباشد، باز هم باید دقیقا بداند که طراحی و ساخت ویلا قرار است به چه شکلی انجام شود. می‌توان از یک مهندس مشاور در این زمینه کمک گرفت. در چنین مواقعی لازم است اطلاعات دقیقی از تعداد اتاق‌‌ها، اندازه آنها، ساختار کلی ویلا و امکانات مورد نظر را به مشاور پروژه اعلام کرد. همچنین سیستم‌های سرمایش و گرمایش، سیستم‌های صوتی و تصویری، عایق بندی و هوشمندسازی ساختمان نیز از جمله مواردی هستند که با توجه به میزان بودجه خود باید در مورد آنها فکر شود.

  • متناسب بودن ویلا با سبک زندگی 

در این مرحله از طراحی و ساخت ویلا باید اطمینان حاصل شود که ویلای مورد نظر، با سبک زندگی و خانواده سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است به یک آشپزخانه بزرگ مسلط به اتاق نشیمن نیاز باشد؛ یا یک حیاط پشتی که برای دورهمی‌های دوستانه از آن استفاده شود.

  • انتخاب نوع معماری در طراحی و ساخت ویلا

نکته بعدی که باید به آن دقت کرد، سبک معماری ویلا است. آیا به دنبال یک ویلای سنتی هستید یا مدرن؟ آیا منظره خاصی در اطراف ویلا وجود دارد که بتوان از پنجره اتاق خود به آن دید داشت؟ وجود نور طبیعی در داخل ساختمان چقدر برای شما مهم است و آیا به خاطر بهره مند شدن از آن، حاضر به تغییر نقشه ویلای خود هستید؟

  • مشخص کردن بودجه و زمان طراحی و ساخت ویلا

علاوه بر اینها، بودجه یکی از کلیدی ترین عناصری است که در طراحی و ساخت ویلای رویایی موثر است و معمولا هم به جز شریک زندگی، نباید شخص دیگری از آن اطلاع داشته باشد. اما برای آن که تیم طراحی ویلا دقیق بداند که هزینه‌ها و امکانات مورد نظر را چگونه مدیریت کند، باید برآورد دقیقی از بودجه داشته باشد.

زمانبندی مورد نظر هم اصل مهمی است که باید آن را در نظر داشت. بسیاری از اوقات افراد می‌خواهند هنگام تولد، سالگرد ازدواج یا عید نوروز در ویلای جدید خود باشند اما توصیه می‌شود هرگز زمانبندی ساخت ویلای خود را براساس تاریخ‌های مهم تنظیم نکرد! در عوض روی تاریخ شروع پروژه تمرکز کرد و از تیم طراحی و ساخت ویلا خواست که برآورد دقیقی از زمان پایان پروژه داشته باشند.

طراحی ویلا

در این مرحله احتمالا بحث‌های طولانی مدت و گاها طاقت فرسایی با مشاوران یا تیم معماری وجود خواهد داشت. بعد از آن که تمام مواردی که در بالا بررسی شد در نظر گرفته شدند، باید زمان زیادی برای طراحی ویلای خود اختصاص داد. تیم‌های معماری معمولا با استفاده از نرم افزارهایی مانند ۳dmax طرح سه بعدی ویلا را ایجاد می‌کنند. به این صورت می‌توان ساختمان رویایی خود را مشاهده کرده و درون آن حرکت کرد. اگر طرح آن مورد پسند نبود، می‌توان درخواست ایجاد تغییراتی را در ان داشت.

برای آن که ایده‌های جالبی در زمینه طراحی ویلا داشت می‌توان به سایت‌هایی مانند Pinterest و اینستاگرام مراجعه کرد.  Pinterest و اینستاگرام این امکان را می‌دهند که برای فضای داخلی آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و حتی حمام و سرویس بهداشتی هم ایده‌های جالبی برای الهام گرفتن پیدا کرد. در نهایت طرح ویلای باید دقیقا همانی باشد که شما آرزویش را داشتید.

ساخت ویلا

بعد از آن که نقشه‌های مورد نظر خود را تهیه کردید، باید آن را به تایید شهرداری برسانید و بعد از دریافت مجوز ساخت و ساز، کار ساخت ویلای خود را آغاز کنید. آغاز پروژه معمولا با عملیات آزمایش میزان تخلخل خاک توسط مهندسین و انجام امور زیر ساختی مانند کندن پی و تنظیم ارتفاع زمین صورت می‌گیرد. در این مرحله از طراحی و ساخت ویلا باید تمام موارد ایمنی مانند قرار گرفتن در معرض سیلاب، ضد زلزله بودن و عدم آسیب به محیط زیست رعایت شود.

صاحب پروژه، در تمام مراحل طراحی و ساخت ویلا باید درگیر باشد. با آن که این کار ممکن است خسته کننده و حتی در زمان‌هایی بسیار ناامید کننده باشد، اما باید در تمام طول پروژه نظارت کافی داشت تا مطمئن شد که ویلای ساخته شده هنوز هم با طرح اولیه مطابقت دارد.

زمانی که مرحله طراحی داخلی و نصب کلیدها، کابینت‌ها، کمدهای دیواری و سیستم روشنایی رسید، مهم است که مطمئن شد انتخاب تجهیزات و نصب آنها دقیقا مطابق با خواسته‌های قبلی شما باشد. مراحل طراحی و ساخت ویلا بسته به نوع پروژه، تیم معماری و بودجه، می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. داشتن صبر و حوصله و همچنین برنامه ریزی دقیق، به کاهش فشار و استرس در این مدت کمک زیادی می‌کند. در نهایت باید به خاطر داشت که بعد از پشت سر گذاشتن سختی‌ها، نوشیدن یک فنجان چای در کنار خانواده در ویلای رویایی، تمام خستگی‌ها را از تن بیرون می‌کند.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص طراحی و ساخت ویلا می‌توانند به سایت گروه توسعه مهندسی نیکان به نشانی niikan.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توسعه مهندسی نیکان

مجموعه نیکان در 19 سال فعالیت حرفه ای خود به ارائه خدمات مشاوره،طراحی،نظارت و اجرا به 150کارفرما در 200پروژه ساختمانی و صنعتی پرداخته است.اینک توسعه مهندسی نیکان با بهره گیری ازتجارب گذشته خود وبا ارائه خدمات نوین به سوی بازارهای جدید گام برمی دارد: مدیریت طرح و ساخت پروژه های فاخر و خاص ساختمانی و صنعتی - مدیریت خرید،فروش و اجاره داری املاک و مستغلات - مدیریت نگهداری و بهره برداری املاک و مستغلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان