اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808144195413334

امکانات و ویژگی‌های یک ویلای خوب

کد: 139808144195413334

http://bit.ly/2K5pbPJ

، تهران , (اخبار رسمی): یک ویلای خوب باید امکانات و ویژگی‌های زیادی داشته باشد که در ادامه در مورد این ویژگی‌ها اطلاعاتی ارائه شده است.

امکانات و ویژگی های یک ویلای خوب
امکانات و ویژگی‌های یک ویلای خوب

امکانات و ویژگی‌های یک ویلای خوب

۱- دسترسی و موقعیت خوب: تا اسم خرید ویلا را می‌شنویم، همه ما به فکر خرید ویلا در شهرهای شمالی و کنار دریا هستیم. اما در همین تهران هم می‌توان ویلای رویایی خود را داشت به شرطی که از نظر موقعیت و دسترسی، مکان مناسبی را برای طراحی و ساخت ویلای خود انتخاب کرد. موقعیت مکانی مناسب، می‌تواند تجربه افراد را از یک زندگی سخت و پر رفت و آمد به یک زندگی ساده و شیرین تغییر دهد. 

۲-هوای پاک: هوای آلوده تهران را که همه می‌شناسند. آلودگی هوا هم برای کودکان هم افراد سالمند، خطرات زیادی از جمله ابتلا به سرطان ریه و افزایش خطر سکته قلبی را دارد. قبل از طراحی و ساخت ویلا باید به این نکته توجه داشت که مکانی را برای این منظور انتخاب کرد که از آلودگی هوا تا حد ممکن دور باشد. 

۳- منظره و دید عالی ( کوهستان، جنگل، رودخانه، برکه، آبگیر، دریاچه، دریا، مزرعه و …): اصولا یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام طراحی و ساخت ویلا مورد توجه مالکان قرار دارد، منظره و دید ساختمان است. اصلا فکر خرید ویلا آنجایی به ذهن افراد می‌رسد که می‌خواهند کمی از سبک زندگی آپارتمان نشینی دوری کرده و از تماشای طبیعت و مناظر زیبا لذت ببرند. بنابراین انتخاب ویلا در مناطق کوهستانی، پر درخت، نزدیک رودخانه یا دریاچه، از بزرگترین آرزوهای افراد است.

۴- طبیعت اطراف برای گشت و پیاده روی: قرار نیست که مدام از پنجره ویلای خود به مناظر بیرون نگاه کرد. باید به دل طبیعت زد و تا می‌توان از زیبایی‌های آن بهره مند شد. بنابراین، وجود یک فضای مناسب در اطراف ویلا یا در مناطق نزدیک، برای پیک نیک‌های خانوادگی، پیاده روی، هواخوری و ورزش کردن بسیار ضروری است.

۵- باغ و فضای سبز با ایجاد فضاهای دنج نشیمن: اگر به فکر طراحی و ساخت یک ویلای همه چیز تمام هستید، بنابراین با کمی صرف هزینه بیشتر، می‌توانید باغ و فضای سبز در داخل ویلای خود ایجاد کنید. برای این منظور خلاقیت‌ها تمامی ندارد. استفاده از آلاچیق، ایجاد فضای سبز پر درخت یا باغچه‌های رنگین شده از گل‌های مختلف و ایجاد لنداسکیپ از جمله مواردی است که می‌توان در فضای سبز ویلای خود ایجاد کرد. لنداسکیپ را البته می‌توان روی سقف ویلا نیز ساخت: فضایی سبز، معمولا دارای حوض و با امکاناتی برای نشستن و وقت گذراندن در کنار سایر اعضای خانواده.

۶- باغ میوه: ویلا بدون باغ میوه لذتی ندارد. میوه‌هایی که از درختان باغ خود می‌توان چید، عطر و طعم دیگری دارند. امکان ایجاد انواع باغ میوه در ویلا با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه، کاری ساده است که کافی است آن را به یک تیم طراح حرفه‌ای سپارد.

۷- باغ گل‌های تزئینی: افرادی که می‌خواهند هر روز صبح گل‌های طبیعی و خوش عطر روی میز صبحانه خود داشته باشند، بهتر است یک باغ از گل‌های زیبا و تزئینی در ویلای خود ایجاد کنند. متخصصان در زمینه گل و گیاه می‌دانند که دقیقا چه گل‌هایی با شرایط آب و هوایی یک شهر و منطقه سازگار است. علاوه بر این، باغ می‌تواند حتی تبدیل به یک گلخانه اختصاصی شود که در آن انواع گل‌ها و حتی سبزیجات مورد علاقه خود را می‌توان پرورش داد.

۸- آلاچیق: وجود آلاچیق در ویلا انگار به یکی از قوانین نانوشته در طراحی و ساخت ویلا بدل شده است! این عنصر به ظاهر ساده، می‌تواند فضایی صمیمی برای دورهمی‌های خانوادگی و بازی کودکان فراهم کند. علاوه بر این، ساخت آلاچیق بسیار ارزان تمام می‌شود.

۹- آبنما و آتشدان: آبنما و آتشدان برای زیبایی باغ و فضای باز ویلا در تابستان و زمستان استفاده می‌شوند. در تابستان‌ها می‌توان در کنار آبنمای خود نشسته و از خنکا و صدای آرامش بخش آن بهره مند شد. زمستان‌ها هم می‌توان آتشدان را به عنوان یک وسیله گرمایشی و البته دکوراتیو در محوطه ویلای خود داشت.

۱۰- پارکینگ سرپوشیده و پارکینگ مهمان: اجرای پارکینگ سرپوشیده تماما به سلیقه شما بستگی دارد. وجود انواع پارکینگ‌های مسقف با سقف‌های سبک، ساده، موج دار و رنگی، همراه با چراغ‌های زیبا برای روشنایی، از جمله گزینه‌های در دسترس است. پارکینگ مهمان نیز فضایی است که برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که در مواقع پیش بینی نشده مهمان می‌شوند و لازم است که خودروی خود را در مکانی مناسب پارک کنند.

۱۱- انبار وسایل و تجهیزات، انبار سرد ( نگهداری میوه باغ و … ) و سرداب: معمولا یک انبار برای نگهداری وسایل و تجهیزات اضافی ساکنین در نظر گرفته می‌شود. این انبار می‌تواند در داخل یا خارج ویلا ساخته شود. علاوه بر این، انبار سرد و سرداب با تجهیزات خنک کننده برای نگهدای میوه و لوازم فاسد شدنی با توجه به نیاز صاحبخانه، در هنگام طراحی و ساخت ویلا می‌تواند در نظر گرفته شود.

۱۲- تراس زمستانی و تابستانی، تراس اختصاصی حمام آفتاب: تراس زمستانی یک بالکن است که با شیشه پوشیده شده و از آنجا می‌توان بارش برف و باران را مشاهده کرد و از زیبایی‌های زمستان لذت برد. به دلیل بسته بودن این تراس، نیازی نیست نگران سرما خوردن بود! تراس تابستانی هم مکانی است که با فضای باز و معمولا مشرف به باغ، مکانی محبوب برای صرف صبحانه یا عصرانه است. همچنین می‌توان در تراس‌های خود مکانی را به حمام آفتاب اختصاص داد.

۱۳- باغ، بام یا روف گاردن: روف گاردن یا باغ، بام، فضایی سبز بر روی سقف یا داخل تراس است که از گلدان، آلاچیق، آبنما و فضای سبز تشکیل شده است. روف گاردن مکانی ایده آل برای دورهمی و صرف غذا است. حتی می‌توان اسپا نیز در روف گاردن خود تعبیه کرد تا خستگی خود را در آب گرم بر روی سقف خانه خود از تن به در کرد!

۱۴- استخر و اسپا چهارفصل ( سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، جت ماساژ، اسپا سنگ نمک، شبیه ساز باران، اتاق برف و یخ، آبنما، مینی بار، سیستم پخش صوتی و تصویر): هنگام طراحی و ساخت ویلای خود، استخر و اسپا را قطعا نباید فراموش کرد. حتما بخشی از فضای ساختمان را به سونای خشک و بخار اختصاص داد. سونا می‌تواند به بهبود تنفس، افزایش گردش خون، تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. اسپای سنگ نمک، آبنما و سیستم پخش موسیقی و فیلم نیز از جمله امکاناتی هستند که می‌توان به استخر خود اضافه کرد. علاوه بر این، وجود یک مینی بار برای وقت‌هایی که تشنه از سونا بیرون می‌آیید، ضروری است.

۱۵- سالن سرگرمی و بازی: چه یک کودک ۸ ساله باشید چه یک فرد ۳۵ ساله، به تفریح و سرگرمی نیاز دارید. امروزه می‌توان انواع سالن‌های سرگرمی را در ویلا ایجاد کرد که تماما با توجه به خواسته‌های شما طراحی می‌شوند. اگر کودک داشته باشید، می‌توانید از انواع وسایل بازی مانند فوتبال دستی و تشک‌های فنری بهره بگیرید. پلی استیشن و نگه داری انواع کلکسیون‌ها نیز از جمله کارهایی است که می‌توان در اتاق سرگرمی برای خود در نظر گرفت.

۱۶- سالن ورزش: همه ما قرار است از ماه، هفته یا سال آینده به یک باشگاه ورزشی برویم. اما بهانه‌های مختلفی داریم؛ وقت نیست یا باشگاه خیلی دور است. وجود یک سالن ورزشی در ویلای شخصی خود ما، تمام این بهانه‌ها را دور می‌کند. سالن ورزشی که دارای تجهیزات مناسب باشد، تمام نیاز برای انجام ورزش‌های اختصاصی را برطرف می‌کند.

۱۷- سالن سینمای خانگی: یکی از آرزوهای همه ما داشتن یک سینمای خانگی در منزل است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند یک سالن ویژه با صندلی‌هایی دقیقا مانند سینما در ویلای خود داشته باشند تا با دوستان و اعضای خانواده بتوانند از تماشای فیلم یا مسابقات ورزشی لذت ببرند. یک تیم طراح حرفه‌ای می‌تواند یک سالن زیبا با پرده، پروژکتور و سیستم تنظیم نور را برای شما دقیقا مانند یک سینمای حرفه‌ای پیاده سازی کند.

۱۸- سالن بزرگ برای برگزاری میهمانی‌ها: اگر به دنبال مهمانی‌های کوچک و بزرگ هستید، ویلای شما می‌تواند تبدیل به یک سالن بزرگ رقص شود. وجود یک مینی بار برای سرو نوشیدنی، پیست رقص، با نورپردازی‌های ویژه و یک سن برای اجرای موسیقی، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید! پس هنگام طراحی و ساخت ویلای خود حتما لزوم وجود این گزینه جذاب را به تیم طراح خود اطلاع دهید.

۱۹- نشیمن: اتاق نشیمن جایی است که در آن در کنار اعضای خانواده خود جمع می‌شوید. اتاق‌های نشیمن باید طوری طراحی شوند که حس صمیمیت و دوستی را القا کنند. اتاق‌های نشیمن می‌توانند گرد یا مربع باشند. اما در هر صورت طراحی مبلمان و لوزام دکوراتیو آن به صورتی است آن را به مرکز ثقل ویلای شما بدل می‌کند.

۲۰- هال خصوصی و فضاهای دنج و اختصاصی: فضاهای خصوصی و اختصاصی مکان‍‌هایی هستند که در آن می‌توان زمانی را به گفتگو، دورهمی‌های خانوادگی و استراحت کردن اختصاص داد. این فضاها می‌توانند در هر قسمت از ویلا تعبیه شوند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های یک ویلای خوب می‌توانند به سایت نیکان به آدرس niikan.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توسعه مهندسی نیکان

مجموعه نیکان در 19 سال فعالیت حرفه ای خود به ارائه خدمات مشاوره،طراحی،نظارت و اجرا به 150کارفرما در 200پروژه ساختمانی و صنعتی پرداخته است.اینک توسعه مهندسی نیکان با بهره گیری ازتجارب گذشته خود وبا ارائه خدمات نوین به سوی بازارهای جدید گام برمی دارد: مدیریت طرح و ساخت پروژه های فاخر و خاص ساختمانی و صنعتی - مدیریت خرید،فروش و اجاره داری املاک و مستغلات - مدیریت نگهداری و بهره برداری املاک و مستغلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]