اطلاعات تماس
  • 091277*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807244134813331

طی مصاحبه با هومن زنگنه در سیزدهمین نمایشگاه طلای اصفهان عنوان شد:

مسئولان اجازه شکوفایی صنعت طلا را برای صعود به جایگاه واقعی جهانی صادر کنند

کد: 139807244134813331

http://bit.ly/32mHA1k

، (اخبار رسمی): هومن زنگنه مدیرعامل هلدینگ فناوران زرین است. البته جدای از مسئولیت‌های اجرایی دیگرش. در سیزدهمین نمایشگاه طلای اصفهان با او گفتگویی انجام شده تا از دو دهه فعالیت خود در فناوران زرین بگوید.

مسئولین اجازه شکوفایی صنعت طلا را برای صعود به جایگاه واقعی جهانی صادر کنند
مسئولان اجازه شکوفایی صنعت طلا را برای صعود به جایگاه واقعی جهانی صادر کنند

هومن زنگنه، در پاسخ به سوال تاریخچه هلدینگ فناوران و شرح فعالیت این مجموعه پاسخ داد: مجموعه ما در این صنعت ۱۰۹ سال سابقه دارد که حوزه فعالیت آن در زمینه‌های مختلفی نظیر آموزش، تولید، ترویج صنعت طلا و جواهر، ساعت، زیورالات، میناکاری، معرق کاری، جواهر نگاری و جواهر سازی تعریف می‌شود. این مجموعه در کارنامه خود تولیدات نفیسی را جای داده‌است که امروزه در موزه‌های معتبری همچون موزه ملی، موزه زمان، جقه امیرکبیر و موزه متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

زنگنه در مورد دوران شکوفایی این مجموعه اشاره کرد: دوره شکوفایی این مجموعه دهه ۷۰ تلقی می‌شود که از سال ۱۳۷۴ به عنوان یک شرکت دانش بنیان با شروع آموزش سیلابس‌های درسی وارد عمل شد و در سال ۱۳۷۷ اولین پروژه ۱۰۰۰ نفری را با انعقاد قراردادی با وزارت کار در مشهد کلید زد که ثمره آن پرورش ۱۱۷۰۰ نیروی آموزشی در این صنعت شد که امروزه از آن‌ها با عنوان استادکارهای ماهر و کارآفرینانی مجرب یاد می‌کنیم.

دیدگاه فروش هلدینگ و منبع درآمدی آن

وی درباره منابع درآمدی هلدینگ افزود: دیدگاه متفاوت ما در بحث فروش وارد یک تفکر آموزشی شد که این طرز فکر موجب آموزش نیروهایی در ۶۱ رشته آموزشی با استانداردها و سیلابس‌های درسی و ارائه مدرک معتبر بین المللی و ترجمه آن در ۱۲۶ کشور دنیا گردید. این مجموعه در زمره فعالیت خود واردات صنعت و دانش روز دنیا را در بحث ماشین‌آلات نیز اضافه کرده است و نهایتا این ‌مجموعه آموزشی فعالیت خود را در مباحثی همچون تولیدی، حقوقی، امنیتی، معدنی و استخراجی گسترش داده است. در حال حاضر ۲۲۱ گونه از سنگ‌های معادن ایران که توسط این مجموعه استخراج و فرآوری شده است بر روی ۴۵۰۰۰ قطعه مشاهده می‌شود که بسیاری از نمونه‌های آن در نمایشگاه صنعت طلای اصفهان وجود دارد. گفته می‌شود این مجموعه با تولیدات ارزنده خود توانسته است بازار محصولات صنعت خود را چه در داخل و چه خارج از کشور در دست بگیرد. از جمله کشورهایی که این مجموعه با آن‌ها صادرات داشته است میتوان از چین، آمریکا و امارات متحده عربی و ۱۰ کشور معتبر دیگر یاد کرد.

زنگنه درباره میزان وابستگی هلدینگ فتاوران به منابع دولتی خاطر نشان کرد: در کل دوران ۲۴ ساله مدیریت خود در این مجموعه به هیچ دولتی وابستگی نداشته‌اند و بدون دریافت هیچگونه وامی به عنوان اولین مجموعه کارآفرین در این صنعت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

زنگنه توضیحاتی نیز درباره زیرمجوعه های هلدینگ خود داشت: یکی از افتخارات هلدینگ فناوران زرین این است که سعی داشته تمام نیازهای خود را در قالب شرکای تجاری خود مرتفع سازد که از این شرکای تجاری و زیرمجموعه‌های هلدینگ فناوران زرین میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مجموعه امنیت که به عنوان تنها مرکز آموزش پلیس فعالیت می‌کند
  2. مجموعه تجاری برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی
  3. مجموعه حقوقی مجتمع تولید دستگاه‌های R&D
  4. مجموعه اکتشاف و استخراج از معادن
  5. مجتمع طراحی که تولید ۴۵۰۰۰ نوع از انواع محصولات را در کارنامه دارد
  6. مجموعه تولید دستگاه‌ها
  7. واحد تولید کالا که بازه قیمتی آن از ۵۰۰۰ تومان تا ۲۷ میلیارد تومان تعریف شده است
  8. مجموعه نمایشگاهی که شرکت در ۱۷۸ نمایشگاه بین المللی را در کارنامه خود دارد
  9. مجموعه نمایندگی‌ها مجموعه آموزشی

وی در رابطه با سطح و کیفیت نمایشگاه اصفهان افزود: با وجود اینکه شهر اصفهان قطب طلای ایران شناخته می‌شود؛ اما نمیشگاه آن سطح و کیفیتی که در خور و شان این شهر باشد را ندارد و در کل از روند نمایشگاه و بخش اطلاع رسانی و تبلیغات آن راضی نبودیم.

زنگنه در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از دولت و مسئولین خواهشمندیم اجازه شکوفایی صنعت طلای ایران را برای صعود به جایگاه واقعی جهانی صادر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091277*****
[نمایش اطلاعات]