کد: 139807284141013191

بررسی وظایف نقشه برداران

کد: 139807284141013191

http://bit.ly/2oNDd0Z

، تهران , (اخبار رسمی): نقشه برداران در دفتر و محل انجام پروژه با استفاده از فناوری‌های جدید مانند GPS، اسکنرهای هوایی و زمینی برای نقشه برداری از یک منطقه و انجام محاسبات و گرفتن عکس به عنوان شواهد استفاده می‌کنند. نقشه برداران از نرم افزارهای پیشرفته برای تهیه نقشه‌ها و اندازه گیری‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وظایف نقشه برداران
نقشه بردار

نقشه برداران چه کاری انجام می‌دهند؟

نقشه برداران بر روی پروژه‌هایی نظیر اکتشاف معتدن، راه سازی، ساخت تونل و پل و ساخت سازه‌های ساختمانی و …کار می‌کنند. آنها در تعیین اندازه و اندازه گیری زمین متخصص هستند و اطلاعات مورد نیاز جهت هدایت کار مهندسان و معماران را در اختیار آنها جهت تصمیم گیری و اجرا قرار می‌دهند.

چرا نقشه برداری مهم است؟

نقشه برداری نقش مهم و اساسی در توسعه زمین ایفا می‌کنند از برنامه ریزی و طراحی مجموعه‌های اراضی گرفته تا ساخت نهایی جاده‌ها، محوطه سازی، توسعه آب و برق و گاز و … . نقشه برداران اولین کسانی هستند که در هر مکان برای ساخت و ساز، اندازه گیری‌های ابتدایی را انجام می‌دهند و برای برنامه ریزی دقیق و ایمن سازی، اطلاعات مربوطه را در اختیار مهندسان و معماران قرار می‌دهند. بدین صورت نقشه برداران اطمینان می‌دهند که پروژه مورد نظر نه تنها دارای چشم انداز و موقعیت مناسب هستند بلکه قادر به ساخت آن نیز هستند.

چگونه یک نقشه بردار ماهر شویم

چندین روش برای تبدیل شدن به یک نقشه بردار حرفه‌ای وجود دارد. با آموزش در موسسات آموزشی نقشه برداری می‌توان به راحتی تبدیل به یک دستیار نقشه بردار یا تکنسین نقشه بردار شد. همچینین اگر فردی مایل باشد به طور اصولی و حرفه‌ای رشته نقشه برداری را دنبال کند می‌تواند بسته به جایی که تحصیل می‌کند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد عمران فارق التحصیل شود و به صورت کاملا حرفه‌ای و مجاز این تخصص را دنبال کند.

موسسات آموزش نقشه برداری

موسسات آموزش نقشه برداری زیادی برای آموزش نقشه برداری در کشور وجود دارند که براساس جمع بندی معیارهای زیر می‌توان آنها را انتخاب کرد.

  • اعتبار مدرک ارئه شده را بررسی کرد
  • کیفیت و تخصصی اساتید را سنجید
  • هزینه آموزش را بررسی و مقایسه کرد
  • نظرات کسانی که قبلا آموزش دیده‌اند را تحلیل کرد

همچنین می‌توان به طور آکادمیک و از دانشگاه نیز شروع کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نقشه برداری توتالی

شرکت توتال ایران در زمینه واردات و فروش تجهیزات مهندسی و نقشه برداری سندینگ و لایکا فعالیت میکند . فروش دوربین های نقشه برداری سندینگ تحت لیسانس آمریکا و توتال استیشن های لایکا تحت لیسانس سوئیس به همراه گارانتی و پشتیبانی ژئوکالا و افتخار بیست سال خدمتگذاری به مهندسین ایرانی اعتبار این مجموعه می‌باشد.

منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش