اطلاعات تماس
  • 087363*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808024158312630

چرا تولید محتوا همچنان برای کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت دارد؟

کد: 139808024158312630

http://bit.ly/2PpzxNz

، سقز , (اخبار رسمی): رشد سرسام آور وب سایت‌ها در عصر حاضر بر کسی پوشیده نیست، اگر به دنبال محتوا با هر کلمه یا عبارتی در گوگل باشید تعداد نتایج لیست شده، آنقدر صفر دارد که اصلا مغزهای خسته افراد قادر به شمارش این صفرها نیست! اما سرنوشت بسیاری از این وب سایت‌ها این است که از آخر اول باشند!

چرا تولید محتوا همچنان برای کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت دارد؟
چرا تولید محتوا همچنان برای کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت دارد؟

این بندگان خدا در آن انتهای تاریک و سرد نتایج، آنقدر خاک می‌خورند که اگر دستی از غیب به مددشان نرسد قطعا تلف خواهند شد و هرگز رنگ صفحات اول گوگل را نخواهند دید و اما این امداد غیبی و این چوب دستی جادویی که می‌تواند برای نجات این وب‌سایت‌ها به کار برد چیست؟ محتوا و دیگر هیچ!

شاید این گفته به نظر کمی اغراق آمیز باشد ولی احتمالا همه هم این جمله کلیشه را بسیار شنیده‌اند که محتوا پادشاه است و اگر به این جناب پادشاه کم توجهی و یا احیانا بدتوجهی (کلمه ابداعی نویسنده) شود سرنوشت وب سایت به روزی دچار خواهد شد که تنها باید گفت خدایش بیامرزد.

بدون شک تولید محتوا یکی از تکنیک‌هایی است که اثربخشی آن برای همه کسب و کارهای آنلاین اثبات شده است. در حقیقت محتوای ارزشمند چنان اثر خود را بر مخاطب می‌گذارد که به سختی می‌توان چنین تاثیری را از تکنیک‌های دیگر دید. مهمتر از همه این است که چنین محتوایی باعث می‌شود وب سایت در نتایج جستجو به سرعت بالا بیاید و شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا کند.

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته می‌شود که چرا محتوا کلید موفقیت برای دریافت رتبه‌بندی خوب در موتورهای جست‌جو و خصوصا گوگل است.

محتوا، وب سایت را به روز نگه می‌دارد

هر بار که شخصی به دنبال اطلاعاتی در اینترنت است به احتمال زیاد بررسی می‌کند که چه زمانی این اطلاعات منتشر شده است. هنگامی که متوجه شد یک وب سایت مدت زمان طولانی است که به روز نشده است، اعتماد به اطلاعات آن وب سایت به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این حالت است که شخص به نحوی پنجره این وب‌سایت را می‌بندد که از شدت کلیک کردن بر روی دکمه  Close پیکسل‌های این نواحی صفحه تا مدت‌های مدیدی قرمز باقی می‌مانند! در واقع شخص مجبور است برای مطالب به‌روز به سراغ سایت‌های دیگر برود.

خبر خوش در این باره این است که گوگل هم حواسش را شش دانگ متوجه وب سایت‌هایی می‌کند که دائماً مطالب جدید و به‌روز منتشر می‌کنند و انگار گوگل این به‌روز‌رسانی‌ها را به منزله وجود حیات در کالبد این وب‌سایت‌ها تلقی می‌کند و این طراوت و تازگی و دست اول بودن محتوا را به گوش افرادی که به دنبال آن هستند خواهد رساند. الگوریتم‌های گوگل به‌روز بودن محتواها را مد نظر قرار داده و به عنوان یکی از پارمترهای مهم آن را در نتایج جستجو و سئو به کار می‌گیرند.

دل کندن از وب‌سایت با محتوای خوب سخت است

به زبان خیلی ساده گوگل وب سایت‌ها را بر اساس سودمندی آن‌ها برای کاربران رتبه‌بندی می‌کند. بنابراین هر بار که کاربر در کادر جستجوی گوگل کلمه یا عبارتی را برای جستجو وارد می‌کند، گوگل لیستی از وب سایت‌هایی را به او نشان می‌دهد که اعتقاد دارد اطلاعات موجود در آن‌ها بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد.

اگر کاربر روی اولین نتیجه جستجو کلیک کند و بعد از چند ثانیه از آن خارج شود این رفتار به گوگل می‌گوید که این وب‌سایت حاوی اطلاعات مرتبط با کلمه یا عبارت پرسیده شده نیست و این ضربه مهلکی برای این وب‌سایت به شمار می‌رود و رتبه سایت را با خطر مواجه می‌کند.

هدف اصلی در واقع این است که بتوان بازدیدکنندگان را به مدت طولانی در وب سایت خود نگه داشت. تنها راه حلی که می‌تواند به خوبی از پس این کار برآید این است که کاربران یک نوشته طولانی در وب سایت بخوانند. نکته اصلی این ماجرا این است که اگر از محتوا خوش‌شان بیاید به احتمال زیاد بر روی مطالب دیگر هم کلیک می‌کنند و به پست دیگر منتقل شده و مدت زمانی را هم صرف خواندن آن محتواها می‌کنند.

به طور متوسط محتواهایی که بیشتر از ۱۸۰۰ کلمه دارند نتیجه بسیار بهتری نسبت به مطالب کوتاه‌تر خواهند داشت. بنابراین برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو تولید محتواهای طولانی و البته سئو شده را باید مد نظر قرار داد.

هنگام تولید محتوا می‌توان از کلمات کلیدی بلند استفاده کرد

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در حال حاضر پا را فراتر از این گذاشته که تنها کلمات کلیدی خاصی را که با کسب و کار در ارتباط است مورد هدف قرار دهد. به عنوان مثال اگر شخصی فروشنده کفش‌های اسکی است احتمالا انتظار دارد که سایت او برای کلمه کلیدی «کفش اسکی» رتبه اول را داشته باشد.

اما متاسفانه باید گفت این تنها زمانی محقق خواهد شد که یک برند محبوب در زمینه کفش اسکی باشد در غیر این صورت دستیابی به این هدف بسیار دشوار است هر چند غیر ممکن هم نیست. کاری که در این حالت باید کرد این است که ذهن مشتری و مخاطب خود را خواند و خود را جای او گذاشت. دید چه کلمات یا عباراتی ممکن است به ذهن آنها خطور کند و آن را جستجو کنند تا به محتوای موردنیازشان دست پیدا کنند.

در همان مثال قبلی عباراتی مانند «بهترین کفش‌های اسکی کودکانه» یا « کفش اسکی با قیمت مناسب» به احتمال زیاد نتیجه بهتری خواهد داشت. این عبارات چند کلمه‌ای به کلمات کلیدی دم بلند یا long-tail keywords معروف هستند. با محتوایی به طول حدودا ۲۰۰۰ کلمه و حاوی چنین عباراتی به عنوان کلمات کلیدی و همچنین عنوانی مثلا با این مضمون «۱۰ سایت برتر خرید کفش اسکی با قیمت مناسب» می‌توان انتظار داشت که ترافیک خوبی از کاربرانی که مورد هدف هستند برای وب‌سایت خود به دست آورد.

محتوا دست، را برای لینک سازی داخلی باز می‌گذارد

لینک‌های داخلی در فرایند بازاریابی محتوا نقش بسیار مهمی دارند و در واقع محور اصلی همین لینک‌ها خواهند بود. پس اگر وجود این لینک‌ها آنقدر مهم است بهتر نیست که لینک‌هایی باشند که کاربر را به قسمت‌های دیگر سایت هدایت کنند؟ باید به یاد داشت، باید سعی شود تا حد امکان بازدیدکنندگان را در سایت نگه داشت تا رتبه مناسبی در گوگل دریافت کنند.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در سئو مرتکب می‌شوند این است که در محتوای صفحات به صفحات دیگر اشاره نمی‌کنند. در واقع محتوا بهترین فرصت را برای لینک‌سازی داخلی فراهم می‌کند. هرچه تعداد این صفحات با محتوای ارزشمند بیشتر باشد شانس ارتباط آن به صفحات دیگر بیشتر می‌شود.

برای لینک‌سازی باید عبارت یا کلمه‌ای از متن را به عنوان لینک انتخاب کرد. این کلمه یا عبارت در واقع گوگل را متوجه می‌کند که محتوای صفحه هدف که لینک به آن اشاره می‌کند در چه موردی است. بهترین انتخاب این است که از کلمه کلیدی صفحه هدف برای این منظور استفاده شود.

لینک‌های خارجی را فراموش نکنید

لینک‌های خارجی در بطن محتوا باعث می‌شوند که وب سایت‌های معتبر دیگر بر محتوا یک مهر تایید بزنند. در واقع محتوایی که در آن از لینک‌هایی به وب‌سایت‌های دیگر استفاده شده باشد و این وب‌سایت‌ها نیز متقابلا لینک وب‌سایت را در محتوای خود بگنجانند گوگل و موتورهای جستجوی دیگر را متوجه این امر خواهد کرد که وب‌سایت مرتبط، معتبر و بسیار قابل اعتماد است.

با تولید محتوا به بازدیدکنندگان بیشتری دست یابید

وقتی مخاطبان محتوای وب‌سایت را دوست داشته باشند به احتمال خیلی زیاد روی دکمه اشتراک‌گذاری مطلب کلیک می‌کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند که این به نوبه خود ترافیک بیشتری به وب‌سایت سرازیر می‌کند و در نهایت باعث می‌شود رتبه وب‌سایت در گوگل بهبود یابد.

علاوه بر آن به احتمال زیاد بازدیدکنندگانی که تجربه خوبی از محتوای وب‌سایت دارند برای کسب محتواهای دیگر دوباره به وب سایت مراجعه خواهند کرد. دریافت بازدیدهای مکرر از وب سایت به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وب سایت واقعاً محبوب است و به همین دلیل رتبه سایت را بالا می‌برد.

از منظر سئو کسب رتبه بالا در گوگل بسیار عالی است اما تمرکز اصلی باید روی انتشار مطالب با کیفیت باشد تا این محتوا پلی ارتباطی بین سایت و مخاطبان بسازد. هنگامی که این مورد رعایت شود به طور طبیعی رتبه وب سایت در گوگل بالا می‌رود.

برای اینکه بتوان به وب سایت‌ خود رونق داد، پیشنهاد می‌شود تولید محتوای ارزشمند را از همین امروز شروع کرد. ضمناً در نوسین هم می‌توان بهترین نویسنده‌های فریلنسر را برای نوشتن محتوا برگزید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پلتفرم تولید محتوای نوسین

نوسین یک پلتفرم مختص برون سپاری تولید محتوا است که در اون کسب و کارهای آنلاین می توانند کارهای تولید محتوای خود را به فریلنسر ها واگذار و مدیریت کنند

اطلاعات تماس
  • 087363*****
[نمایش اطلاعات]