اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808044162013565

لوله گالوانیزه و گالوانیزه گرم چیست؟

کد: 139808044162013565

http://bit.ly/2NewBAQ

، تهران , (اخبار رسمی): لوله گالوانیزه هم نوعی لوله است در واقع لوله مانند یک تیوپ خالی است که برای انتقال محصول و فشار به کار می‌رود. در ادامه به توضیح لوله گالوانیزه و انواع این محصول پرداخته می‌شود.

لوله گالوانیزه با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. این محصول از پر فروش‌ترین محصولات روی پوشان قزوین است. در ادامه در مورد مشخصات فنی، وزن لوله‌های گالوانیزه و قیمت روز لوله گالوانیزه توضیح داده شده است.

لوله گالوانیزه چیست؟

آهنی است که توسط روی پوشانده می‌شود. در این روش حتی اگر پوشش آهن شکسته شود آهن زنگ نمی‌زند. لوله گالوانیزه به لوله‌های فلزی که سطح آن را با فلز روی پوشیده شده است لوله گالوانیزه گفته می‌شود.

طبق تعریف ویکیپدیا از ورق گالوانیزه:

ورق گالوانیزه به ورق فولادی گالوانیزه شده توسط روی گفته می‌شود. یکی از روش‌های محافظت از خوردگی گالوانیک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ (که معمولاً فلز روی است) انجام می‌شود.

در واقع در این روش بین آهن و روی نوعی پیلی اکتروشیمیایی به وجود می‌آید که در آن روی به عنوان قطب منفی و آهن به عنوان قطب مثبت عمل می‌کند.

روی اکسید شده چون فعال‌تر از آهن است و دارای پتانسیل احیای کمتری نسبت به آهن است و در عوض پتانسیل اکسید بیشتری دارد. این نوع لوله گالوانیزه از جنس آهن نورد (کوبیده) شده است که توسط دستگاه درز جوش درز آن به هم جوش خورده و سپس این لوله را در مذابی از روی فرو می‌برند.

به لوله‌های فلزی که سطح آن را با فلز روی پوشیده شده است لوله گالوانیزه گفته می‌شود.

تا به حال به ساختار و تاریخچه لوله گالوانیزه فکر کرده‌اید؟

لوله گالوانیزه هم نوعی لوله است در واقع لوله مانند یک تیوپ خالی است که برای انتقال محصول و فشار به کار می‌رود.

به عبارتی قدیمی‌ترین روش برای جابجایی سیالات در دوران زندگی بشر بوده است. اولین شکل استفاده از لوله استفاده از بامبو برای جابه جایی آب در مقدار کم بوده است. با گذشت زمان و پیشرفت علم بامبو جای خود را به کنده‌های توخالی درختان داد.

می‌توان گفت که اولین کاربرد ثبت شده فلزات در لوله کشی استفاده از برنز بوده است. واحد اندازه گیری قطر لوله اینچ است که هر اینچ معادل میلی‌متر است. استفاده از لوله‌ها در اندازه‌های مختلف کاملا متداول است.

روش گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه

در این روش فلزی که قابل فاسد شدن است را درون مذاب فلز فاسد نشدنی فرو برده و بیرون می‌آورند تا سطح فلز فاسد شدنی به طور کامل از فلز فاسد نشدنی پوشیده شود.

انواع روش‌های گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه

عملیات گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه به دو روش سرد و گرم قابل انجام است.

گالوانیزه گرم لوله گالوانیزه

در این روش یک پوشش بر روی آهن یا فولادی که از نظر ترکیب مناسب برای گالوانیزه است به واسطه فرو بردن است که کاربرد دارد. جالب است بدانید 150 در وان مذاب روی تشکیل می‌شود. این روش گالوانیزه حدود بیشترین روی تولید شده در جهان برای پوشش دهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روی به دلیل ماهیت مقاومی که دارد در برابر قدرت تجزیه طبیعت مقاوم است.

گالوانیزه گرم بیشتر برای پوشش دهی قطعاتی که در فضای باز استفاده می‌شود به کار می‌رود. مانند گاردریل جاده‌ها و دکل‌های فشار قویی برق و … تا آنها را از زنگ‌زدگی و خوردگی حفظ کند.

گالوانیزه سرد لوله گالوانیزه

در روش گالوانیزه سرد نمک روی را در محلول آبی یا اسیدی می‌ریزند. سپس به قطعه مورد نظر اسپری می‌کنند.

مزیت پوشش لوله گالوانیزه گرم

پوشش تشکیل شده دارای عمر طولانی در برابر گرما و رطوبت بالا و باد و باران است.

قیمت تمام شده ارزان است: در تجارت یک قانون عمومی وجود دارد که کسی که کیفیت خوب را با هزینه پایین تولید کند برنده است. در بسیاری از موارد گالوانیزاسیون یکی از ارزان‌ترین روش‌ها نسبت به روش‌های دیگر پوشش‌دهی است.

در حال حاضر هزینه گالوانیزاسیون چه برای لوله گالوانیزه و لوله گالوانیزه گرم ارزان‌تر از هزینه رنگ آمیزی است. در نتیجه با روش گالوانیزاسیون گرم به روش غوطه‌وری می‌توان قطعات زیادتر با هزینه و نیروی انسانی کمتر را پوشش‌دهی کرد.

مسلما که نیکل و کروم و طلا نسبت به روی برای پوشش دهی مقاوم‌تر هستند. اما آیا می‌توان کلیه فولاد به کار رفته در ساختمان را با طلا پوشش داد؟ در این روش گالوانیزاسیون روی خود را فدا می‌کند. در واقع خوردگی فقط در مناطق آسیب دیده باقی می‌ماند. برای جلوگیری از گسترش آسیب دیدگی می‌توان تنها نقطه آسیب دیده را تعمیر کرد.

برای قطعات به شکل‌های گوناگون پوشش یکنواخت ایجاد خواهد شد.

آماده سازی فلزات برای گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه

برای انجام این کار به دلیل اینکه روی بتواند کاملا به سطح فلز بچسبد و لایه محافظ را تشکیل بدهد باید سطح فلز کاملا عاری از هرگونه آلودگی و زنگ‌زدگی و ناخالصی و کاملا تمیز باشد.

به همین منظور قبل از انجام عمل گالوانیزاسیون فلز مورد نظر را در محلول اسیدی مثل اسیدکلریدریک یا سولفوریک اسید همراه با حرکت لرزشی غوطه‌ور می‌کنند. این کار را انجام می‌دهند تا آلودگی‌ها و اضافات از سطح فلز کاملا پاک شود. بعد از آن عملیات گالوانیزاسیون آغاز می‌شود.

صنایع لوله گالوانیزه گرم روی پوشان قزوین

شرکت روی پوشان با کادر تخصصی خود متشکل از مهندس مکانیک، مهندس متالوژی، کارشناس شیمی و کارگران ماهر در زمینه گالوانیزاسیون گرم انواع لوله و قطعه مطابق استاندارهای روز دنیا، توانایی گالوانیزه لوله از سایز 2 / 1 الی 6 اینچ به صورت تمام اتوماتیک و از 8 الی 42 اینچ به صورت نیمه اتوماتیک با ضخامت پوشش 45 میکرون به بالا و انواع مختلف قطعه با ضخامت 60 میکرون الی 100 میکرون با ظرفیت تولید 70 تن در روز را دارد.

سیستم گالوانیزاسیون این شرکت به روش غوطه‌وری گرم (HOT DIP) بوده که به سه روش تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک ودستی تولید می‌شود. لذا به توجه به این سه روش ضخامت پوشش از حداقل 45 الی 120 میکرون متغیر است.

امکانات و تجهیزات خط تولید شرکت گویای توان بالای تولید بوده و شامل مشخصات ذیل است:

– وان مذاب به ابعاد (طول) 800 سانتی متر، عرض 130 سانتی متر و عمق 200 سانتی متر

– وان شستشو به تعداد عدد

– واحد کوره پیشگرم از ایزولاسیون نسوز و دمای کارکرد 200 درجه سانتی گراد

– جرثقیل سقفی 5 تن به تعداد دستگاه

ضمن اینکه علاوه بر گرم کردن مخازن چربی‌گیر و آب گرم و فلاکس در انتهای خط عملیات بخار وهوای فشرده نیز تامین شده است تا بر اثر دمش بخار سطوح داخلی و خارجی لوله اتوماتیک به صورت یکنواخت و استاندارد گریتینگ شود.

قیمت لوله گالوانیزه

علاقه‌مندان جهت اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه و همچنین استعلام قیمت سایر محصولات (لوله مانیسمان، لوله برق و لوله قزوین) می‌توانند با شرکت روی پوشان قزوین تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت روی پوشان قزوین

شرکت روی پوشان با کادر تخصصی خود متشکل از مهندس مکانیک، مهندس متالوژی، کارشناس شیمی و کارگران ماهر در زمینه گالوانیزاسیون گرم انواع لوله و قطعه مطابق استاندارهای روز دنیا، توانایی گالوانیزه انواع لوله از سایز 2/ 1 الی 6 اینچ به صورت تمام اتوماتیک و از 8 الی42 اینچ به صورت نیمه اتوماتیک با ضخامت پوشش 45 میکرون به بالا و انواع مختلف قطعه با ضخامت 60 میکرون الی 100 میکرون با ظرفیت تولید 70 تن در روز را دارد.

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید