اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808084175213634

قاین شاپ رونمایی شد

ورود فروشگاه اینترنتی قاین شاپ به بازار  تجارت الکترونیک

کد: 139808084175213634

http://bit.ly/328TATl

، (اخبار رسمی):  فروشگاه اینترنتی قاین شاپ در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قاین رونمایی و خدمات خود را به بازار عرضه کرد.

ورود فروشگاه اینترنتی قاین شاپ به بازار  تجارت الکترونیک
ورود فروشگاه اینترنتی قاین شاپ به بازار  تجارت الکترونیک

به گزارش روابط عمومی قاین شاپ، دیماه 97، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قاین میزبان رونمایی از فروشگاه اینترنتی قاین شاپ بود.

بر اساس این گزارش، این محصول که در حوزه تجارت الکترونیک  ارایه می‌شود، با نیاز سنجی بازار توانسته محصولات استارتژیک و تولید کنندگان بومی منطقه را در سراسر ایران بر بستر اینترنت ارائه کند تا این خدمت تازه امکان دسترسی آسان را برای مصرف کنندگان فراهم کند.

بر پایه این اطلاع، فروشگاه اینترنتی قاین شاپ دارای محاسنی اعم از عرضه مستقیم کالا از تولید به مصرف با کیفیت بالا و قیمت پایین است و می‌تواند باعث رونق تولید و جلوگیری از روند افزایشی بی دلیل قیمت‌ها شود.

مهدی شوشتری مدیرعامل قاین شاپ، تولید این محصول را نتیجه 12 ماه کار در این مجموعه دانست و گفت: «عقد قرارداد با تولید کنندگان و تامین کنندگان و همچنین طراحی و برنامه نویسی وب سایت و اپلیکیشن و طراحی محصولات و بارگزاری و تولید محتوای محصولات برای تولید این محصول از تیرماه 97 آغاز و پس از رونمایی همچنان ادامه دارد.»

وی اعلام کرد این محصول حال حاضر آماده خدمت رسانی است و ادامه داد: «برای برخی از همراهان و بازدید کنندگان فروشگاه اینترنتی قاین شاپ جای سوال دارد که چرا قیمت کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی قاین شاپ نسبت به دیگر فروشگاه‌ها پایین‌تر است.»

اولین و سریعترین جوابی که برای این سوال به ذهن خواهد رسید اینست که: « یا کیفیت محصولات پایین‌تر است یا به تاریخ انقضاء نزدیک است و بخاطر همین با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد در بحث قیمت گذاری کالاهای تولیدی کارخانه‌ها یکی از مهمترین عوامل چرخه تولید تا مصرف است که معمولا کالای تولید شده در کارخانه به بنک دار یا همان سرمایه دارها واگذار می‌شود؛ بعد از طریق بنک دار به مراکز پخش و بعد به کلی فروشی‌ها و بعد به مغازه دارهای جزئی فروش و سپس به دست مصرف کننده می‌رسد. حالا برای هر یک از این عوامل هزینه اجاره مکان، هزینه ماهیانه آب و برق و ... هزینه ماهیانه نیروی کارگری، هزینه‌های مربوط به بیمه و مالیات، همچنین حاشیه سود هر کدام را در نظر بگیرید و انباشته این هزینه‌ها را بر روی قیمت اولیه کالا حساب کنید، متوجه خواهید شد که قیمتی که مصرف کننده برای هر کالا پرداخت می‌کند به چه میزان افزایش خواهد یافت.»

اما در قاین شاپ قیمت کالاها نسبت به دیگر فروشگاه‌ها پایینتر است؟ تیم اجرایی قاین شاپ بستری را فراهم کرده‌اند تا تامین کنندگان و تولیدکنندگان بتوانند محصولات و کالاهای خود را بدون واسطه و بصورت مستقیم بدست مصرف کننده نهایی برسانند و در نتیجه کوتاه‌تر شدن این چرخه باعث کمتر شدن هزینه‌ها شده و محصولات با کیفیت قابل قبول و قیمت کمتر عرضه می‌شوند. حال در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا هر تولیدکننده خودش وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی برای محصولات ایجاد نکنند و قاین شاپ را هم که یک واسطه بین آنها و مصرف کننده نهایی است را حذف نکنند؟

باید توجه داشت هزینه‌های راه اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی دست کم از هزینه‌های واسطه‌های متعدد برای هر تولیدکننده ندارد ولی قاین شاپ با سرشکن کردن این هزینه‌ها بر روی تامین کنندگان و تولید کنندگان متعدد سهم هر کدام به مقدار قابل توجهی کاهش داده و در واقع می‌توان گفت سهم هزینه‌های هر کدام بسیار ناچیز است.

اگ فردی بخواهد برای تهیه مایحتاج یک هفته خود خرید کند و حدود 10 قلم کالای مختلف با برندهای متنوع را تهیه کند اگر قرار باشد برای تهیه هر یک از کالاهای مورد نیاز خود یک اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کند چقدر فضا نیاز است؟

یا اگر بخواهد برای هر کالا به یک وب سایت مراجعه کند و سفارش خود را ثبت کند چقدر زمان نیاز است؟ یا اینکه برای تهیه هر کالا بخواهد هزینه حمل پرداخت کند چقدر صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

قابل ذکر است قاین شاپ برای کاهش هزینه‌های ارسال کالا در سراسر کشور اقدام به تعامل با شرکت پست کرده و در واقع هزینه‌های جابجایی کالا را به 3 بخش تقسیم کرده است؛ میزان ناچیزی از هزینه حمل توسط کاربران پرداخت خواهد شد؛ بخشی از هزینه حمل توسط خود قاین شاپ پرداخت می‌شود و بخشی از هزینه حمل توسط شرکت پست بصورت تخفیف تقبل شده است به همین علت هزینه حمل و نقل که توسط مشتریان قاین شاپ پرداخت می‌شود بسیار پایین است. قاین شاپ این بستر را فراهم کرده است تا بتوان تنها با یک اپلیکیشن و یا مراجعه به یک وب سایت تمام کالاهای مورد نیاز خود را تهیه و اینکه تمام تلاش خود را کرد تا سبد کالای خود را افزایش داده تا کاربران بتوانند حق انتخاب بیشتر و بهتری داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قاین شاپ

فروشگاه اینترنتی محصولات مختلف

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]