اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808114182113654

نخستین همایش نسل هزاره سوم با حضور سیدبشیر حسینی و مهندس ضابط در قم برگزار شد

قم میزبان اولین همایش نسل هزاره سوم

کد: 139808114182113654

http://bit.ly/329CjcA

، تهران , (اخبار رسمی): اولین همایش نسل هزاره سوم به همت موسسه مجری‌شو و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری خواجه نصیرالدین طوسی در مجتمع یاوران حضرت مهدی برگزار شد.

استان قم میزبان همایش نسل هزاره سوم
مجری شو برگزار کننده سلسله همایش های نسل هزاره سوم در سراسر کشور

«محمد حسن حسینی» دبیر برگزاری همایش نیز در این همایش، اظهار داشت: هدف ما برگزاری همایش نسل هزاره سوم در سراسر کشور است که ان‌شالله به زودی این مهم را محقق می‌سازیم

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به آیه 187 سوره بقره، افزود: خداوند می‌فرماید: احکام خدا مرزهایی است برای اعمال مردم که خداوند مقرر داشته است (که از آن تجاوز نکنند) پس به آن نزدیک نشوید»؛ اهل بیت علیهم‌السلام و اعتقادات خط قرمز هستند و نباید درباره این موضوعات شوخی کرد.

به منظور شناخت ویژگی های نسل دهه هشتادی ها «نسل هزاره سوم» برگزاری همایش نسل هزاره سوم در سراسر کشور برنامه ریزی شده که نخستین همایش از این سلسله‌همایش‌ها در قم بود.

در این همایش، دو گروه مخاطبان نوجوان، طلاب و مربیان شامل 150 نفر از مربیان و والدین، صد نفر از مبلغان دانش‌آموزی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و 30 نفر از دانش‌آموزان نوجوان دختر حضور داشتند و کارگاه‌های آموزشی نوجوانان و مربیان به صورت مجزا و جداگانه برگزار شد.

«سیدبشیر حسینی» عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و «مصطفی ضابط» کارشناس رسانه و سواد رسانه‌ای سخنرانان این همایش بودند.

«سید بشیر حسینی» با اشاره به ابزارهای جدید فرهنگی گفت: جوک برای نسل جدید ابزار فرهنگی معرفتی شده است. در فرهنگ ما تا با چیزی شوخی نشود جدی‌اش نمی‌گیرند، اشکالی ندارد شوخی کنند، اما شوخی هم حدود و خط دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به آیه 187 سوره بقره، افزود: خداوند می‌فرماید: «تلک حدود الله فلا تقربوها؛ احکام خدا مرزهائی است برای اعمال مردم که خداوند مقرر داشته است (که از آن تجاوز نکنند) پس به آن نزدیک نشوید»؛ اهل بیت علیهم‌السلام و اعتقادات ما خط قرمز هستند و نباید درباره این موضوعات شوخی کرد.

حسینی درباره اجتماعی شدن افراد اظهار داشت: فرآیند اجتماعی شدن نسل امروز در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.

«مصطفی ضابط» کارشناس رسانه و سواد رسانه‌ای نیز در این همایش گفت: نسل هزار سوم «متولدین بعد از سال 1380» بومی عصر دیجیتال هستند یعنی با دیجیتال رشد کرده و بزرگ شده‌اند، بنابراین اولین نکته در تربیت این نسل شناخت دیجیتال است.

این کارشناس سواد رسانه‌ای افزود: امروز با توجه به گسترش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، محیط زندگی افراد را به دهکده جهانی تبدیل کرده و تنها خانواده، مدرسه و محیط پیرامون بر تربیت نسل جدید اثرگذار نیست، بلکه رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در تربیت نسل‌های بعدی ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: نسل هزاره سوم را بشناسیم و دریابیم، قبل از آنکه در اقیانوس فضای مجازی غرق شوند.

«محمد حسن حسینی» دبیر برگزاری همایش نیز در این همایش، اظهار داشت: این برنامه به همت تیم مجری شو و مؤسسه فرهنگی هنری خواجه نصیرالدین طوسی قرار است در سراسر کشور و برای مخاطبان دغدغه‌مند از جمله والدین، مربیان و مبلغان دانش‌آموزی برگزار شود.

مدیر مؤسسه مجری شو افزود: با توجه به حساسیت این نسل و توجه مقام معظم رهبری مدظله العالی به موضوع فضای مجازی که در سخنانی فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است، در تلاش هستیم سلسله‌همایش‌های نسل هزاره سوم را در تمامی استان‌ها برگزار کنیم و در جهت آگاه‌سازی عموم مردم جامعه به ویژه خانواده‌ها که در تعامل با دهه هشتادی ها هستند، گامی برداریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه مجری شو

مجری شو بستری برای فعالان رسانه ایران mojrisho.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]