اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808164198113683

استراحت در زمان کنکور چگونه باشد؟

کد: 139808164198113683

http://bit.ly/32AI1EP

، تهران , (اخبار رسمی): مسئله‌ای که خیلی از دانش آموزان کنکوری را درگیر کرده است این است که استراحت در زمان کنکور باید چگونه باشد تا بیشترین بازدهی را داشته باشند.

 استراحت در زمان کنکور چگونه باشد؟
استراحت در زمان کنکور چگونه باشد؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در زمان کنکور فقط و مطلق باید درس خواند و به تفریح و استراحت زمان اختصاص نداد. اما تفریح و استراحت در زمان کنکور یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند بازدهی را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بسیار بالا ببرد.

بسیاری از مشاوران از درس خواندن سفت و سخت و ضرب المثل «یک سال بخور نون و تره،  یه عمر بخور نون و کره» استفاده می‌کنند ولی باید گفت که هم مغز و هم بدن نیاز به استراحت، تفریح، خواب و… دارد. اگر این گزینه‌ها را از بدن خود گرفت در کوتاه مدت و در زمان کنکور بازدهی بدن و مغز گرفته می‌شود و در میان مدت آسیب‌های بسیار جدی به افراد وارد خواهد شد.

استراحت در زمان کنکور (کوتاه ولی پیوسته و متوالی)

افرادی که به صورت فشرده مطالعه می‌کنند بهتر است استراحت‌های کوتاه مدت ولی متوالی برای خود در نظر بگیرند. اگر استراحت در زمان کنکور را در نظر نگرفت و فقط مشغول مطالعه یا درس خواندن بود به تدریج بازدهی و راندمان بسیار پایین می‌آید، پس بهتر است خیلی کوتاه استراحت کرد.

در زمان مطالعه مغز به تدریج خسته می‌شود و همچنین به دلیل زیاد نشستن خون رسانی درستی به مغز انجام نمی‌شود پس بهتر است زمانی‌هایی را برای استراحت در مطالعه برای خود در نظر گرفت. درباره زمان مطالعه و زمان استراحت مقالات و تحقیقات زیادی منتشر شده ولی بسیاری از محققان باور دارند که استراحت کاملاً بستگی به بدن شخص دارد و نمی‌توان همه یک نسخه یکسان پیچید ولی طبق آخرین تحقیقات و نظر آقای دنیل پینک (daniel pink) در کتاب چه موقع (when) بهتر است هر ۵۳ دقیقه ۱۷ دقیقه استراحت کرد.

باز هم تاکید می‌شود که این عمل کاملا وابسته به فرد دارد و حتی نمودار یادگیری و نمودار تمرکز برای همه افراد یکسان نیست.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انگیزان

ما اینجاییم تا با آموزش مهارت‌های علمی و در عین حال کاربردی کیفیت زندگی شما را بهبود دهیم و به شما در مسیر رسیدن به رویاهایتان کمک کنیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت