اطلاعات تماس
  • 021768*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808184200813236

راه حلی برای استخدام دانشجویان و تازه فارغ التحصیلانی که سابقه کاری ندارند

بالاترین نرخ بیکاری مختص فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها است؛ راهکار چیست؟

کد: 139808184200813236

http://bit.ly/2qBujUR

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه بسیاری از دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان حتی افرادی که در دانشگاه‌های برتر تحصیل کرده‌اند، از پیدا نکردن شغل گلایه دارند. از سوی دیگر با بررسی شرکت‌ها و صنایع خصوصی، بسیاری از آن‌ها در جست‌وجوی نیروی انسانی توانمند و متناسب با ارزش‌های سازمانی خود هستند و این مسئله جز مشکلات اساسی آن‌هاست. 

بالاترین نرخ بیکاری مختص فارغ التحصیلان دانشگاه ها است؛ راهکار چیست؟
امروزه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم ترین معضلات کشور است.

در نگاه اول این مسئله خود را به شکل تناقض نشان می‌دهد، ولی با نگاه دقیق‌تر به این نکته می‌توان رسید که اولا این دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان به اندازه کافی برای ورود به این شرکت‌ها آماده نیستند و مهارت موردنیاز را کسب نکرده‌اند و از طرفی هم واسطه‌ای وجود ندارد که این دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان را به این صنایع معرفی کند.  

به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌های اصلی برای کمک به استخدام دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان، تعریف فرصت‌های کارآموزی و کارورزی از سوی شرکت‌هاست. راه‌حلی که در بسیاری از شرکت‌های موفق دنیا استفاده می‌شود و اکثر کارآفرینان باتجربه آن را پیشنهاد می‌دهند. با این روش‌ها دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان فرصتی دارند تا با ورود به شرکت‌ها خودی نشان بدهند و بتوانند پس از آموزش‌ها مهارت‌های موردنیاز در شرکت‌های مورد علاقه خود شروع به کار کنند. حتی اگر استخدام هم نشوند حداقل تجربه‌ای کسب کرده‌اند و می‌تواند سابقه کاری و تجربه خود را برای فرصت‌های دیگر در رزومه خود قرار دهند. در واقع این نوع فرصت‌ها، تعریفی جدید از کارآموزی هستند، چیزی فراتر از واحد کارآموزی دانشگاهی که اکنون کارایی خود را از دست داده است.

تیم دانشکار با استفاده از این راه‌حل مدلی جدید برای استخدام دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان ارائه داده است. در این رابطه تاکنون نزدیک به 2000 شرکت با دانشکار همکاری کرده‌اند.

ماهیانه صدها فرصت کارآموزی و استخدام در سایت دانشکار درج می‌شود که از این طریق دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان به شرکت‌های مورد علاقه خود معرفی خواهند شد. این فرصت‌های کارآموزی در تمامی زمینه‌ها اعم از فنی مهندسی، انسانی، مدیریتی، هنر و گرافیک، زیستی و ... تعریف می شوند.

در سایت دانشکار علاوه بر امکان ایجاد یک رزومه حرفه‌ای که اغلب مشکل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است، امکان انجام آزمون‌های شخصیت‌شناسی و اضافه کردن آن به رزومه فنی وجود دارد. نتایج آزمون‌های شخصیت‌شناسی گاها بیشتر از رزومه فنی برای پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان از سمت شرکت‌ها تاثیرگذار بوده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشکار

تیم دانشکار متشکل از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی مدیریتی از دانشگاه‌های تهران، علم‌و‌صنعت، امیرکبیر و شریف می‌باشد. این تیم کار خود را از 1396 در پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. دانشکار معتقد است مشکل اصلی بیکاری در کشور با وجود ظرفیت‌های ارزشمند زیرساختی و شمار بالای نیروی انسانی جوان و آماده به کار، عدم وجود مهارت کافی در این نیروی انسانی و عدم توجه به این مسئله توسط مراکز آموزشی و کارفرمایان است. دانشکار تمرکز خود را بر روی بحث کارآموزی و کارورزی قرار داده است، تا از این طریق کارجویان با حضور داوطلبانه در شرکت‌ها توسط خود کارفرمایان و متناسب با نیازهای روز صنعت کشور مهارت لازم را آموخته و سپس به کار گرفته شوند. دانشکار سعی دارد زاویه نگاه کارجویان و کارفرمایان را به کارآموزی عوض کرده و با کار جدی‌تر وباانگیزه‌تر کارجویان و تعریف پروژه‌های واقعی از طرف کارفرمایان یک تعامل برد‌ برد را برای کارجو و کارفرما طی دوره کارآموزی ایجاد نماید.

اطلاعات تماس
  • 021768*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام