اطلاعات تماس
  • 031385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808224219013747

رطب مضافتی بم از محصولات پرسود صادراتی

صادرات رطب مضافتی بم؛ طلای سیاه در بازار ایران و جهان

کد: 139808224219013747

http://bit.ly/2NRgFpL

، اصفهان , (اخبار رسمی): در میان حدود 70 نوع رطب رنگارنگ، رطب مضافتی نه تنها میان ایران بلکه در سراسر جهان جایگاه ممتازی نسبت به سایر انواع رطب کسب کرده است. بافت منحصر به فرد، رنگ تیره و عالی، طعم شیرین و دل‌چسب و پوست نازک و خشک از ویژگی‌های خاص این محصول کشاورزی به شمار می‌­رود.

صادرات رطب مضافتی بم؛ طلای سیاه در بازار ایران و جهان
رطب مضافتی بم تولیدی شرکت خرمای گیلدا
صادرات رطب مضافتی بم؛ طلای سیاه در بازار ایران و جهان
نمونه صادرات رطب مضافتی بم شرکت تولیدی خرمای گیلدا

صنعت رطب ایران صنعتی پرسود و رو به رشد است که در طول زمان ایران توانسته است جایگاه مطلوبی را در رقابت با سایر کشورها بدست آورد. خرمای گیلدا به علاقه‌مندان در صادرات این محصول پرسود مشاوره می‌دهد

در کنار تمام این موارد، ارزش غذایی و خاصیت­‌های استثنایی این ماده غذایی را هم باید اضافه کرد.

رطب مضافتی سهم عمده‌ای از صادرات خرما را در مقایسه با انواع دیگر رطب به خود اختصاص داده است و به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین نوع رطب در ایران و سایر نقاط جهان به شمار می­‌رود. در این مقاله از شرکت خرمای گیلدا (گیلدادیت) به عنوان تولیدکننده اصلی و یکی از بزرگترین صادرکننده‌های رطب مضافتی بم، زوایای مختلف این محصول پرطرفدار از ظاهر و شکل تا مزیت‌های فوق­‌العاده و همچنین جایگاه ­آن در صادرات خرما در بازارهای جهانی بررسی می‌شود.

زادگاه رطب مضافتی بم

شاید خیلی‌ها به اشتباه فکر کنند رطب مضافتی تنها در شهر بم کشت و برداشت می­‌شود. اما این رطب علاوه بر شهرستان بم در شهرهای مختلف خرما خیز ایران از جمله جیرفت، کهنوج، سراوان، ایران شهر و همچنین سیستان و بلوچستان نیز کشت می­‌شود. میزان برداشت رطب مضافتی بم چیزی در حدود 120 هزار تن است. فصل برداشت رطب متناسب با منطقهای که در آن کشت رطب صورت گرفته است متغیر است اما حدودا از میانه­‌های شهریور تا مهرماه به عنوان فصل برداشت این محصول به حساب می‌­آید.

شکل و ظاهر رطب مضافتی بم

دیگر کسی نیست که از خواص این طلای سیاه بی‌خبر باشد. رنگ مشکی عالی، اندازه درشت، پوست نازک و براق و گوشت کافی رطب مضافتی را به یکی از محبوب‌ترین نوع رطب در ایران و جهان تبدیل کرده است.

بسته به منطقه کشت شده رطوبت این رطب متغیر است اما تقریبا در حدود 15 الی 30 درصد رطوبت دارد که همین ویژگی آن را از دسته خشکبار و آجیل جدا می­‌کند. سایز و اندازه رطب مضافتی چیزی در حدود 5 سانتی‌متر است که در نوع خود درشت و به اندازه به حساب می‌­آید. طبع گرم رطب مضافتی گزینه‌­ای فوق‌­العاده برای درمان افراد سرد مزاج به حساب می­‌آید.

لازم به ذکر است رطب مضافتی برخلاف سایر انواع خرماهای دیگر مانند کبکاب عاری از هرگونه شیره است. در میان تمام این ویژگی‌ها آنچه این رطب را تا این اندازه محبوب کرده است میزان قند و طعم شیرین مناسب آن است که هر سلیقه‌­ای را راضی نگه می‌­دارد.

خواص رطب مضافتی بم

به نظر می‌رسد رطب مضافتی پکیج کاملی از خواص مفید و منحصر به فرد برای سلامتی و شادابی جسم و روح است. در ادامه به طور خلاصه به بخشی از مزایای بی‌نظیر آن اشاره می­‌شود. رطب مضافتی بم منبع غنی ویتامین‌ها از جمله A ، B ، C و E است و همچنین حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام نقش عمده‌­ای در سلامتی جسم انسان برای خون‌سازی و شادابی، تقویت چشم و جوانسازی پوست به ­عهده دارند.

تحقیقات نشان داده ­است خوردن این رطب در نوع تازه یا نیمه تازه آن به تنهایی یا همراه با لبنیات مانند شیر به منظور کاهش خستگی و بازیابی انرژی بعد از فعالیت­‌های سنگین بسیار مفید است.

در تحقیقات دیگری اثر رطب مضافتی در کاهش عصبانیت و احساس آرامش و تقویت حافظه مشخص شده ­است. از دیگر خواص این محصول می‌­توان به بهبود سیستم شنوایی، بینایی، کمر درد، مفاصل و خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

جایگاه رطب مضافتی در بازارهای جهانی

صنعت رطب ایران صنعتی پرسود و رو به رشد است که خوشبختانه در طول زمان، ایران توانسته است جایگاه مطلوبی را در رقابت با سایر کشورها به دست آورد.

بر اساس آخرین آمارهای جهانی فائو، ایران بعد از مصر رتبه دوم تولید رطب در میان جهان دارد که این امر بیان­گر فرصت فوق‌­العاده ایران برای حضور پررنگ در بازارجهانی صادرات رطب مضافتی بم است. در ایران سالیانه بیش 242 هزارتن رطب مضافتی تولید می­‌شود که به دلیل کیفیت بالا سهم عمده‌­ای از تولید این خرما برای صادرات به کشورهای مختلف اختصاص می­یابد.

به دلیل کیفیت بالا و طعم مناسب و هم چنین لزوم شرایط جغرافیایی خاص برای کشت، ایران همچنان به عنوان یکی از اصلی­‌ترین دروازه­‌های صادرات رطب مضافتی به چهار قاره به شمار می­‌رود که خوشبختانه در طول سال‌­ها صادرات رطب مضافتی بم با رشد بالایی رو به رو بوده است.

بسیاری از کشورها به دلیل کیفیت بالا، ارزش غذایی منحصر به فرد و طعم دلچسب تمایل بسیاری زیادی برای افزایش واردات این محصول به منطقه خود هستند. هندوستان، یونان، نروژ، کلمبیا، کنیا، لبنان، هلند از جمله کشورهای مقصد برای صادرات رطب مضافتی بم به شمار می­‌روند.

لازم به ذکر است گیلدادیت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکننده رطب مضافتی بم با بسته بندی‌­های شکیل، درجه یک و برزانده یک محصول ایرانی در حال تعامل با کشورهای مقصد و صادرات این محصول اسثنایی و منحصر به فرد است.

رطب در گیلدادیت تنها یک محصول نیست بلکه به عنوان نماینده تمام کسانی که در کشت، داشت و برداشت رطب نقش دارند، این مجموعه در تلاش است با ارائه یک تصویر خاص و یک تجربه فوق العاده ماندگار در ذهن مشتریان جهانی به رتبه‌های بالاتری از صادرات خرما در بازارهای جهانی دست پیدا کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا همکاری جهت صادرات خرما با شرکت خرمای گیلدا می‌توان از سایت این مجموعه بازدید کرد:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خرمای گیلدا

خرمای گیلدا یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرمای صادراتی مضافتی با کیفیت بالا است که انواع خرما و محصولات تولید شده از خرما را تولید و بسته بندی می کند

اطلاعات تماس
  • 031385*****
[نمایش اطلاعات]