اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990221482749620

رشد فروش هوآوی در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس کرونا

کد: 13990221482749620

https://bit.ly/2zDPWJ2

، (اخبار رسمی): بر اساس گزارش موسسه Counterpoint علی‌رغم کاهش 22 درصدی فروش گوشی‌های تولید چین، هوآوی رشد فروش 6درصدی را تجربه کرده است.

رشد فروش هوآوی در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس کرونا
رشد فروش هوآوی در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس کرونا
شیوع ویروس کرونا روی اکثر حوزه‌ها مانند اقتصاد، ارتباطات، گردشگری و... تاثیر منفی گذاشته و صنعت گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. کاهش تقاضا برای خرید گوشی هوشمند باعث کاهش فروش اکثر شرکت‌های سازنده در فصل اول سال 2020 نسبت به سال قبل شده است. اما در این میان هوآوی موفق شده رشد فروش داشته باشد.

موسسه Counterpoint همکاری گسترده‌ای با بیش از 300 برند جهانی دارد و یکی از موسسات معتبر در زمینه ارائه تحلیل بازار و بررسی شرایط برندها محسوب می‌شود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده این موسسه فروش گوشی‌های هوشمند ساخت کشور چین سقوط بی‌سابقه‌ 22 درصدی را در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس Covid-19 تجربه کرده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از برندها مانند اپل و شیائومی تعداد قابل توجه‌ای از فروشگاه‌هایشان را تعطیل کردند و وضعیت بحرانی برای تامین گوشی‌های هوشمند در چین شده ایجاد شده است.

در این وضعیت هوآوی موفق شده در بازه 3 ماهه 6درصد رشد فروش داشته باشد تا فروش این برند به عدد 28.7 میلیون گوشی هوشمند برسد. این میزان فروش از مجموع فروش برندهای دوم و سوم این رده‌بندی یعنی ویوو (Vivo) و اوپو (Oppo) نیز بیشتر است.

در میان پنج برند برتر، شیائومی با کاهش 35 درصدی بیشترین افت فروش را داشته و در مورد اپل نیز کاهش 1 درصدی فروش تخمین زده می‌شود که بیشتر بر اساس میزان فروش گوشی‌های موجود برآورد شده است. در حالی که سایر شرکت ها با افت دو رقمی افت فروش مواجه شده‌اند.

شیوع گسترده ویروس کرونا تاثیر غیر قابل انکاری بر بازار گوشی هوشمند داشته و تهیه اجزا و قطعات گوشی را برای تولید نیز سخت کرده، این شرایط باعث بلاتکلیفی در بسیاری از بخش‌های این صنعت عظیم شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]