اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903214249913819

توصیه هایی برای مدیران منابع انسانی

چگونه برای یک مصاحبه شغلی آنلاین آماده شویم؟

کد: 139903214249913819

https://bit.ly/2MLDiKM

، تهران , (اخبار رسمی): در کشور ما با توجه به شرایط ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها به مصاحبه‌های آنلاین رو آوردند و به نظر می‌رسد به دلیل مزایای این روش، پس از این مصاحبه‌های آنلاین در شرایط عادی هم رواج بیشتری پیدا خواهد کرد.

چگونه برای یک مصاحبه شغلی آنلاین آماده شویم؟
مصاحبه آنلاین

مصاحبه آنلاین به عنوان جایگزینی برای مصاحبه‌های حضوری، زمان و هزینه مصاحبه رو هم برای کارجو و هم برای کارفرما کاهش می‌دهد

مصاحبه آنلاین به عنوان جایگزینی برای مصاحبه‌های حضوری، زمان و هزینه مصاحبه رو هم برای کارجو و هم برای کارفرما کاهش می‌ده. در کشور ما با توجه به شرایط ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها به مصاحبه‌های آنلاین رو آوردند و به نظر می‌رسه به دلیل مزایای این روش، پس از این مصاحبه‌های آنلاین در شرایط عادی هم رواج بیشتری پیدا خواهد کرد.

این در حالیه که بخشی از کارجویان تمایل چندانی به مصاحبه آنلاین ندارند یا از آمادگی لازم برای حضور در آن برخوردار نیستند.در این یادداشت، صرف نظر از راهنمایی‌هایی معمول برای حضور در مصاحبه‌های شغلی، به مرور نکاتی که به آمادگی بیشتر برای حضور در یک مصاحبه آنلاین کمک می‌کنه پرداخته شده است.

۱.دعوت به مصاحبه

a.معمولا شرکت زمانی رو برای مصاحبه به شما پیشنهاد میده که بهتره اون زمان رو با در نظر گرفتن همه شرایط لازم برای یک مصاحبه آنلاین بررسی و انتخاب کنید. با این‌حال سعی کنید در این زمینه از خودتون انعطاف نشون بدید.

b.اگر زمان پیشنهادی شرکت برای شما مناسب نبود یا از شما درخواست شد که زمانی رو پیشنهاد بدید، به یاد داشته باشید که این زمان در زمان کاری معمول باشه، یعنی ساعت‌های پایانی شب یا صبح خیلی زود رو پیشنهاد ندید!

c.دانستن سمت افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند در هر مصاحبه حضوری یا آنلاین حق شماست، پس می‌تونید در این مورد سوال کنید.

d.در شرایط دورکاری ممکنه نتونید با تلفن‌های شرکت تماس بگیرید، بنابراین حتما شماره تماسی برای هماهنگی‌های پیش از مصاحبه یا موضوعات غیرقابل پیش‌بینی بگیرید.

۲. آماده‌سازی ملزومات مصاحبه

سعی کنید پیش از مصاحبه تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای لازم برای مصاحبه رو آماده و تست کنید. به یاد داشته باشید که شرکتی که شما رو مصاحبه می‌کنه، پیش از شما بارها با افراد مختلف با این روش مصاحبه کرده، پس بروز مشکلات فنی از جانب شما چندان توجیه‌پذیر نیست.

a.نرم‌افزار اعلام شده برای مصاحبه رو از قبل و ترجیحا بر روی دو دستگاه متفاوت نصب و در صورت نیاز از قبل حساب کابری ایجاد کنید.

b.از ایمیل یا نام‌ کاربری حرفه‌ای برای مصاحبه استفاده کنید.

c.بهتره قبل از مصاحبه با دوستان و آشنایان نرم‌افزار رو تست کنید.

d.از شارژ بودن سخت‌افزارهای مورد استفاده در زمان مصاحبه اطمینان پیدا کنید.

e.برای اطمینان از کیفیت صدا بهتره از هندزفری استفاده کنید.

f.اگر کیفیت اینترنت شما مطلوب نیست، حتما قبل از مصاحبه یک اینترنت با کیفیت پیدا کنید.

g.به دیگر افرادی که از اینترنت مشترک با شما استفاده می‌کنند درخواست کنید که در زمان مصاحبه ملاحظه شما رو بکنند!

۳. محیط و شرایط مصاحبه

در نظر داشته باشید حضور شما یا مصاحبه‌کننده در منزل به معنی کاهش رسمیت جلسه مصاحبه نیست. بنابراین سعی کنید شرایط محیطی متناسب با یک جلسه رسمی کاری رو مهیا کنید.

a.اگر مصاحبه رو در منزل انجام می‌دهید، به سایر افراد اطلاع دهید که جلسه مهمی دارید تا در این مدت از سر و صدا یا ورود به اتاق مصاحبه پرهیز کنند، بخصوص اگر کودکان در محل حضور دارند.

b.حتما پشت میز کار یا حداقل میز غذاخوری بنشینید، نه روی مبل یا تخت‌خواب!

c.سعی کنید فضای پشت سر شما شلوغ نباشه، کمد با درهای باز یا وسایل بهم ریخته در اتاق، تصویر بدی از شما بجای میگذازه.

d.بهتره درِ اتاق، در تصویر پشت سر شما مشخص نباشه تا در صورت ورود غیرمنتظره افراد، فرصت مدیریت بحران رو داشته باشید!

e.زاویه‌ای رو انتخاب کنید که چهره شما به وضوح مشخص باشه و ضدنور یا در اتاق تاریک نباشید.

f.هرگز مصاحبه رو در خیابان برگزار نکنید، چرا که سر و صدای محیط بیرون مانع ارتباط با کیفیت می‌شه.

g.اگر مصاحبه رو در محیط کار انجام می‌دهید، اطمینان داشته باشید که اتاق رو برای مدتی طولانی‌تر از زمان مصاحبه رزرو کرده باشید.

۴. در حین مصاحبه

نکته مثبت در مورد مصاحبه حضوری اینه که استرس کمتری رو به همراه داره. در مقابل امکان بهم خوردن تمرکز در مصاحبه آنلاین به مراتب بیشتره. پس سعی کنید تمام عوامل بهم زننده تمرکز رو حذف یا مدیریت کنید.

a.هر آنچه که در مورد حضور به موقع در مصاحبه حضوری شنیدید، در مصاحبه آنلاین از اهمیت به مراتب بیشتری برخورداره. چرا که نه تنها بهانه‌ای مثل ترافیک یا گم کردن آدرس ندارید، بلکه احتمال وقوع مشکلات فنی وجود داره. بنابراین حتما ۱۰ دقیقه پیش از زمان مصاحبه حضور پیدا کنید.

b.در صورتی که مشکلی برای ورود به جلسه پیدا کردید، منتظر تماس شرکت نباشید و خودتون پیگیری کنید.

c.لباسی رو انتخاب کنید که اگر مصاحبه حضوری داشتید انتخاب می‌کردید. پوشش کامل داشته باشید، نه فقط برای بخشی که در کادر دوربین مشخصه. حتی از کفش و ساعت استفاده کنید! این کار به شما اعتماد به نفس و احساس حرفه‌ای بودن میده.

d.سعی کنید کمی از دوربین فاصله داشته باشید تا مصاحبه کننده علاوه بر صورت بتونه زبان بدن و پوشش حرفه‌ای شما رو هم ببینه.

e.موقع صحبت کردن به دوربین نگاه کنید تا تماس چشمی برقرار باشه.

f.بهتره از لپتاپ استفاده کنید ولی در صورت استفاده از موبایل حتما اون رو در یک محل ثابت قرار بدید تا مصاحبه‌کننده سرگیجه نگیره!

g.در زمان مصاحبه سایر نرم‌افزارهای روی سیستم به خصوص پیام‌رسان‌ها رو ببندید.

h.واضح و رسا صحبت کنید.

در پایان به یاد داشته باشید که مصاحبه آنلاین می‌تونه اولین و آخرین فرصت شما برای به دست آوردن شغل مورد نظرتون باشه، پس با همون جدیت و رسمیتی که در یک مصاحبه معمولی حضور پیدا می‌کنید در یک مصاحبه آنلاین شرکت کنید.

دکتر فرشاد اصلانی

مدیر استعدادیابی ایرانسل

مقاله های کاربردی مدیریت را در مدیرنامه بخوانید 

مدیرنامه؛ رسانه اختصاصی مدیران
www.modirnameh.ir 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنامه

مدیرنامه ؛ پایگاه اختصاصی خبری و تحلیلی مدیران می باشد که با هدف انعکاس رویدادهای خبری مورد نیاز جامعه مدیران کشور ایجاد شده است و گسترش ارتباطات مفید و سازنده بین فعالان عرصه مدیریت را هدف غایی خود می داند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت