اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903214351413913

توصیه ما پیش از خرید موتور برق

موتور برق یا ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 139903214351413913

https://bit.ly/3dSgS6D

، (اخبار رسمی): موتور برق وسیله‌ای است در ابعاد نسبتا کوچک که با سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند بنزین، گازوئیل، نفت یا گاز در یک موتور (غالبا هوا خنک) باعث تولید برق در ژنراتور کوپل شده به موتور می‌شود. موتور برق‌ها در ابعاد و توان‌های مختلفی وجود دارند که باید این موضوع هنگام انتخاب لحاظ گشود.

موتور برق یا ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟
موتور برق یا ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

موتور برق چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست وظیفه تولید برق را دارا است. عملکرد بدین صورت است که سوخت توسط کاربراتور (یا سیستم سوخت رسانی دیگر) به سیلندرها رسیده و دقیقا همانگونه که در موتور ماشین وجود دارد؛ با احتراق در سیلندر سبب چرخش شفت متصل به آن می‌شود. موتور از نظر نوع می‌تواند به شکل دو زمانه یا چهار زمانه، تک سیلندر، دو سیلندر یا 4 سیلندر باشد. 

شفت متصل به موتور به یک ژنراتور برق کوپل شده است که ژنراتور وظیفه تولید برق را دارد.

ژنراتور چیست ؟

همانطور که از توضیحات بالا استنباط می‌شود؛ ژنراتور به تنهایی قابلیت تولید برق ندارد و باید نیروی مکانیکی مورد نیاز خود جهت تولید برق را از یک مبنع خارجی جهت چرخش شفت، تامین کند. این نیروی مکانیکی در موتور برق، از موتور و سیلندرهای آن تامین می‌شود.

بوسیله چرخش شفت متصل به ژنراتور، از طریق نیروی القایی مغناطیسی در کویل‌ها اختلاف پتانسیل لازم پدید آمده و بدین صورت برق تولید می‌شود. غالب ژنراتورهای با کیفیت توانایی تولید برق AC یا متناوب و DC یا مستقیم را دارند. 

نکته مهم در خصوص انتخاب موتور برق، کیفیت ولتاژ خروجی آن است. معمولا موتور برق‌های با کیفیت، از نوسان ولتاژ پایین‌تری نسبت به مدل‌های بی‌کیفیت برخوردار بوده و حتی برخی از انواع آن که به موتور برق اینورتری معروف هستند، کیفیت ولتاژ عالی در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند. این نوسان ولتاژ معمولا به دلیل مصرف سایر مصرف کننده‌ها از برق و همچنین دور موتور متغیر است. پیشنهاد می‌شود در صورتی که خواهان استفاده از وسایل برقی حساس هستید، حتما از موتور برق‌های قوی با کم‌ترین نوسان برق استفاده کرده و یا یک محافظ نوسان ولتاژ قرار دهید.

آیا موتور برقی که در مدل آن عدد بر مبنای هزار (مانند LC3500AS) ذکر شده است به معنای توان است؟ (یعنی 3500 وات توان دارد؟)

خیر؛ در مدل فوق 3500 وات حداکثر توان موتور برق بوده و این تنها توان استارت موتور برق است. برای موتور برق لانسین که در بالا به آن اشاره شد، توان دائم، یعنی توانی که می‌توان از آن برای مدت 3 الی 4 ساعت کارکرد مداوم انتظار داشت، 3 کلیووات یا 3000 وات است.

هنگام انتخاب موتور برق بر چه اساسی توان مورد نیاز را انتخاب کنیم؟

وسایل خانگی دارای دو توان هستند؛ یکی توان مصرفی و یکی توان استارت. توان استارت در اکثر مواقع مقدار بیشتری نسبت به مقدار دائم یا مصرفی دارد. به عنوان مثال اگر توان مصرفی یک پمپ آب 800 وات باشد، ممکن است توان استارت آن حتی تا 1.5 کیلیووات نیز بالا رفته و لذا یک موتور برق 1 کیلووات برای روشن کردن این پمپ توان کافی نخواهد داشت.

به همین جهت توصیه می‌شود توان‌های دائم و استارت لوازم مد نظر خود را با هم جمع کرده و سپس یک ضریب ایمنی به آن بیافزایید و موتور برق را بر اساس عدد بدست آمده انتخاب کنید.

موتور برق بی صدا چگونه است؟

موتور برق بی صدا وجود ندارد! آنچه در خصوص این نوع موتور برق‌ها مرسوم است محصولات با صدای کم‌تر است. اکثر موتور برق‌ها دارای صدای حدود 70 دسیبل در فاصله 7 متری از آن هستند که صدای نسبتا زیادی است؛ منتهی موتور برق‌های کاوردار نیز وجود دارند که این مقدار را حتی تا 50 دسیبل هم کاهش می‌دهند و به همین جهت آن‌ها را کم‌صدا یا بی‌صدا می‌نامند.

موتور برق مسافرتی به چه دسته از موتور برق‌ها گفته می‌شود؟

معمولا موتور برق‌های کیفی و یا انواع سبک آن که به راحتی قابل حمل باشند به عنوان ژنراتورهای مسافرتی یا سبک شناخته می‌شوند. این موتور برق‌ها معمولا توان کم در حدود 1 الی 2 کیلووات داشته و بیشتر جهت روشنایی، شارژ لوازم همراه، تلویزیون و سایر نیازهای برقی کم مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید