اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903254363013460

راهبند امنیتی چیست؟

کد: 139903254363013460

https://bit.ly/3hpu2u9

، تهران , (اخبار رسمی): اغلب راهبند های ستونی یا بولارد را که دارای مکانیزم خروج یک استوانه از داخل زمین هستند را در بخش راهبند های امنیتی تقسیم بندی می کنند که این اشتباه است. چرا که راهبند ستونی معمول بر اثر برخورد خودرو شاید از عبور خودرو جلوگیری کند اما بعد از برخورد، راهبند از کار می افتد.

راهبند امنیتی
راهبند امنیتی چیست؟

همان طور که در مطلب راهبند؛نگاهی جامع توضیح دادیم راهبند ها به اعتبار کارایی خود به انواع راهبند های کنترل تردد و راهبند های امنیتی تقسیم می شوند.

راهبند ستونی یا امنیتی؟ این نوع راهبند ستونی بیشترین کارایی را برای اماکنی دارد که تردد افراد مجاز بوده و تردد خودروها غیرمجاز است. به عنوان مثال مناطق مرکزی شهر یا بازارها کاندیدای خوبی برای کاربرد راهبند ستونی است.

در اوقات اوایل وقت یا شب ها مسیر برای عبور کامیون ها و خودروهای حمل اجناس باز بوده و در زمانی که مردم برای خرید مراجعه می نمایند راهبند های ستونی بالا آمده و مسیر را برای عبور خودروها مسدود کرده اما افراد با خیال آسوده تردد می نمایند.

راهبند امنیتی چیست؟ اما راهبند امنیتی یا Road Blocker اغلب با تشکیل دیواره صاف و بلند، ایجاد موانع نیزه ای یا ستون های مستحکم نه تنها در برابر ضربات نابودگر خودروهای مهاجم مقاومت می نمایند بلکه پس از آن می توانند عملکرد داشته و مسیر را برای انجام سایر امور باز نمایند.

راهبند امنیتی نه تنها در زمینه استقامت ساختار بایستی پیشرفته باشد بلکه مکانیزم عملکرد راهبند از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر از ورق ها، پین ها و قطعات با ضخامت بالا در یک مکانیزم غلط استفاده شود نه تنها این قطعات به حد کافی و باید و شاید مستحکم نمی شود بلکه مصرف انرژی بسیار بالایی هم صرف جابجایی بخش مانعی راهبند شده و به نوعی اتلاف انرژی شگرفی هم در راهبند روی می دهد.

در حال حاضر راهبند امنیتی توسط بسیاری از شرکت های داخلی تولید می شود اما در این میان آنهایی مورد نظر قرار می گیرند که مکانیزم طراحی راهبند و مواد مصرفی و نوع جوشکاری در آن ها با بالاترین استاندارد باشد.

انتقال قدرت در راهبند امنیتی روش های انتقال نیرو در این راهبند به طور عمده هیدرولیک می باشد، همانطور که در مورد راهبند الکتروهیدرولیک کنترل تردد اشاره شد این مکانیزم  انتقال قدرت دارای ویژگی هایی از جمله راندمان بالا و انعطاف پذیری مطلوب است تا اینکه راهبند امنیتی با بهترین شیوه ممکن و کمترین اتلاف انرژی حتی در ترددهای بالا عملکرد مطلوب داشته باشد.

در حالت کلی بیشترین کاربرد برای راهبند های کنترل تردد است اما راهبند امنیتی هم برای اماکن با درجه امنیتی و حفاظتی بالا مطلوبیت ویژه ای دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی در

شاید یکی از رویایی ترین تصورات انسان قرار گرفتن در محیطی بالاترین سطح از امنیت و اتوماسیون سیستم ها و المان های اطراف اوست. رفته رفته اموری که در گذشته توسط انسان انجام می شد به ماشین های خودکار سپرده شده و حتی تصور اینکه این موارد در روزگاری نه چندان دور به شیوه دستی صورت می پذیرفت، دشوار می گردد. یکی از الزامی ترین این اتوماسیون ها که علاوه بر آسایش، سطح امنیت را هم ارتقاء می دهد، اتوماسیون گذرهای عبور انسان ها و خودروهاست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار