اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990329437496094

رشد 640 درصدی حملات فیشینگ و 125 درصدی بدافزارهای سیستم عامل ویندوز 7

گزارش تهدیدات سایبری 2020 کمپانی امنیتی Webroot منتشر شد

کد: 13990329437496094

https://bit.ly/2zOAfi3

، تهران , (اخبار رسمی): کمپانی امنیتی وبروت نتایج یک ساله جمع آوری و تحلیل اطلاعات و بدافزارها و تهدیدات سایبری سال 2019 را منتشر کرد که نشان دهنده رشد خیره کننده حملات فیشینگ و حملات بدافزاری به سیستم عامل‌های ویندوز 7 و اندروید است.

گزارش تهدیدات سایبری 2020 کمپانی امنیتی Webroot منتشر شد
رشد 640 درصدی حملات فیشینگ و 125 درصدی بدافزارهای سیستم عامل ویندوز 7

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت دورانتاش، شرکت امنیتی وبروت Webroot جدیدترین گزارش تهدیدات سایبری را منتشر کرد که حاوی آمار و اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری و شبکه امنیت ابری وبروت در سال 2019 است.

براساس جدیدترین گزارش شرکت وبروت، در سال 2019، حدود 23 میلیارد URL آدرس اینترنتی، 842 میلیون دامنه اینترنتی، 4 میلیارد IP آی پی ( نشانی اینترنتی )، 31 میلیون برنامه موبایلی و 36 میلیارد فایل توسط شبکه حفاظت ابری وبروت Webroot Intelligent Network یا به اختصار WIN و شبکه جمع آوری و تحلیل تهدیدات سایبری Webroot BrightCloud، بررسی شدند.

نتایج تحلیل و بررسی شبکه‌های حفاظتی ابری وبروت به طور خلاصه به شکل زیر است:

رشد 640 درصدی حملات فیشینگ در سال 2019 نسبت به سال 2018

رشد 125 درصدی حملات بدافزاری به سیستم عامل‌های قدیمی از جمله ویندوز هفت ( Windows 7 )

آلودگی 2 برابری سیستم‌های شخصی و خانگی نسبت به سیستم‌های شرکتی و سازمانی

براساس گزارش وبروت، 35% سیستم‌های شخصی و خانگی روزی 3 مرتبه و 10% آنها حداقل 6 مرتبه در روز مورد حمله بدافزارها و تهدیدات سایبری قرار گرفته‌اند.

بیشترین موارد جعل و فیشینگ مربوط می‌شود به شبیه سازی وب سایت‌های شرکت‌های گوگل، فیس بوک، اپل، پی پال، دراپ باکس و میکروسافت.

براساس گزارش وبروت، 85 % تهدیدات سایبری در فولدرهای User Temp, appdata, cache و فولدر windir شناسایی شدند.

بیش از 91.8 % تهدیدات موبایل‌های اندرویدی را تروجان‌ها و بدافزارها به خود اختصاص داده‌اند.

درباره وبروت ( About Webroot )

وبروت که در سال 1997 میلادی ( 23 سال پیش ) تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری ( Cloud Security )، یادگیری ماشینی ( ML )، هوش مصنوعی ( AI ) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت تا مدت‌ها از موتور ویروسیاب سوفوس Sophos استفاده می‌کرد و پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، موتور سوفوس را حذف و محصولی منحصر بفرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیا بود را تولید و روانه بازارهای جهانی کرد.

شرکت‌های BrightCloud و  CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت ( Webroot ) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank, HSBC Bank, American River Bank, Danske Bank, BarClays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر محصولات و آنتی ویروس های وبروت، صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks از آن استفاده می‌کنند.

آنتی ویروس‌های وب روت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این یعنی کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت.

شرکت وبروت سال گذشته به تملک شرکت Carbonite درآمد و چندی بعد شرکت OpenText به طور کامل شرکت Carbonite را خریداری کرد و امروز با نام شرکت Webroot Part of OpenText شناخته می‌شود.

از جمله رقبای وبروت در ایران می‌توان به شرکت‌های آنتی ویروس سایمنتک، ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) و محصولات شرکت‌های کسپرسکی، بولگارد، جی دیتا، بیت دیفندر، آویرا و پاندا سکیوریتی اشاره کرد.

کسپرسکی با نام‌هایی مانند کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس‌های قدرتمند Webroot با گارانتی و پشتیبانی معتبر دورانتاش، تاکنون طی طرح‌های مختلف توسط شرکت‌های اینترنتی مانند آسیاتک، داتک (رهام داتک)، صفرویک پرداز (شهراد شبکیه سابق ) و مبناتلکام و موسسات آموزشی فناوری اطلاعات مانند کندو، مجتمع فنی تهران و دانشگاه مهر البرز توصیه و پیشنهاد شده و طی سال‌های گذشته به شرکت کنندگان و مربیان بیش از 100 رویداد استارتاپ ویکند ارائه شد و به زودی برخی شرکتهای بزرگ دیگری نیز طی همکاری با دورانتاش، اقدام به ارائه این آنتی ویروس ها به کاربران و مشتریان خود خواهند کرد.

علاقه مندان می‌توانند جهت خرید و استفاده از آنتی ویروس‌های قدرتمند وبروت به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.durantash.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دورانتاش

شرکت دورانتاش پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس برای کاربران خانگی ، شرکتها ، سازمانها و موسسات در تمام محیطهای فیزیکی ، مجازی و ابری و از با سابقه ترین شرکتهای عرضه کننده محصولات امنیتی معتبر در ایران است. مشتری مداری ، ارائه اطلاعات صحیح همراه با راهکارهای مفید از اهداف دورانتاش و عمل به این اهداف از زمان تاسیس شرکت دورانتاش در سال 1385، سرلوحه فعالیتهای شرکت قرار داده شده است. www.ddn.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]