کد: 139904034383114545

ساندبار یا سینمای خانگی

کد: 139904034383114545

https://bit.ly/2NqiVmJ

، تهران , (اخبار رسمی): چگونه میتوانیم صدای باکیفیتی از تلویزیونمان بگیریم؟ ساندبار یا بلندگوهای سینما خانگی؟ با ما همراه باشید که متوجه شوید کدامیک برای شما مناسب تر است.

ساندبار یا سینمای خانگی
ساندبار یا سینمای خانگی

چگونه میتوانیم صدای باکیفیتی از تلویزیونمان بگیریم؟ این سوالی قدیمی است که تقریبا همه ی ما حداقل یکبار پرسیده ایم. تلویزیون از نظر فناوری نمایش به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

اما این پیشرفت در فناوری نمایش برای بینندگان هزینه بر بوده است. هرچقدر که تلویزیون ها باریک تر میشوند، کیفیت صدایشان پایین تر آمده و هنگام تماشای صحنه های اکشن تماشاچی را کمتر به هیجان می آورند.

در واقع تلویزیون ها فناوری هایی را ایجاد کرده اند که باعث می شود تجربه ی تماشا کردن بسیار جذاب تر به چشم آید. با این حال، برای لذت بخش تر شدن این تجربه برای گوش ها، ما به دنبال یک سیستم صوتی خارجی هستیم تا به بهبود کیفیت صدا کمک کند.

اینگونه است که ما به سوال عنوان مقاله بر میخوریم – واقعا کدامیک بهتر است: ساندبار یا بلندگوهای سینما خانگی؟ با ما همراه باشید که متوجه شوید کدامیک برای شما مناسب تر است.

قبل از شروع مباحثه باید با این دو گونه وسیله ی صوتی آشنا شوید.

ساندبار چیست؟

ساندبار یک پاسخ مناسب به همه ی نیازهای صوتی شماست. یک ساندبار تکی، به راحتی میتواند جلوی تلویزیون شما قرار بگیرد. این ساندبار صدای هرچیزی را که مشاهده میکنید را به خوبی پخش میکند. شما میتوانید در بازار ساندبار های تکی و یا به همراه ساب ووفر پیدا کنید.

با کمک ساب ووفر ها، صدا کمی عمیق تر، قوی تر و با باس به گوش شما میرسد. ساندبار ها ممکن است به تنهایی و فقط با بلندگوها باشند اما امروزه آپشن های زیادی مانند صدای فراگیر هم به آنها اضافه شده است.

بلندگوهای سینما خانگی

بلندگوهای سینما خانگی معمولا جفت جفت به فروش میرسند و به شما اجازه ی شنیدن صدایی فراگیر را میدهند. شما میتوانید چندین بلندگو در گوشه های خانه نصب کنید و از همه جای خانه صداها را بشنوید. اینگونه میتوانید همه ی بیت های موسیقی را به طور کامل درک کنید.

اما این بلندگوها دردسرهای خودشان را هم دارند. شما به فضای زیادی برای نصب آنها نیاز دارید و همچنین نصب این نوع از بلندگوهای سینما خانگی کمی هم پیچیده هستند. این دست بلندگوها به شما اجازه ی انتخاب صداهای فراگیر متفاوتی را میدهند. انواع مختلف به ۲.۱ و ۵.۱ و ۷.۱ و دیگر مدل ها تقسیم میشوند و به آنها کانال فراگیر میگویند. هرچه کانال فراگیر بالاتر باشد، تعداد بلندگوهای شما بیشتر است.

کدام گزینه راه حلی برای بهبود بخشیدن به صدای بلندگوهای تلویزیون من است؟

هر دو ساندبار و بلندگوهای سینما خانگی میتوانند کیفیت صدای تلویزیون شما را بهتر کنند. البته که میزان این بهبود به دستگاه خروجی صوتی که میخرید برمیگردد؛ پس دوباره به سوال اولمان برمیگردیم.

واقعا کدامیک بهتر است: ساندبار یا بلندگوهای سینما خانگی؟

مباحثه ای در مورد ساندبار

اولین سوتفاهمی که مورد ساندبار وجود دارد این است که مردم فکر میکنند این دستگاه فقط یک بلندگو دارد، اما در واقع چندین بلندگو درون ساندبار وجود دارد. چون همه ی بلندگوها درون یک بار قرار دارند، میتوان ساندبار را به راحتی روی میز قرار داد و یا کنار تلویزیون به دیوار نصب کرد.

چون ساندبارها چندین بلندگو دارند، بیشترشان صدا را به صورت فراگیر پخش میکنند. ساندبار چندین بلندگوی مجزا ندارد که شما بتوانید در گوشه های خانه قرارشان دهید ولی همین دستگاه به شما چندین آپشن مختلف پخش صدا میدهد.

ساندبار های بلندتر صدای سه بعدی تولید میکنند و ساندبار های دیگر صدای فراگیر پخش میکنند. اینگونه شما حس میکنید که در اطرافتان بلندگو دارید. نتایج این صدا در ساندبار های مختلف متفاوت است، اما اگر شما ساندباری باکیفیت خریدید مطمئن باشید که صدای خوبی خواهید شنید.

ساندبارهای کوتاه تر اینگونه عمل نمیکنند، و هنگامی که شما حالت فراگیر را فعال میکنید کیفیت صدای خیلی متفاوت و خوبی را حس نمیکنید.

هرجایی که باس و فرکانس صدای پایین باشد، ساندبار به کار می آید. شما میتوانید ساندبار با بلندگوهای ساب ووفر خارجی بخرید و با پوشش دهی فرکانس پایین، کیفیت صدا را بالا ببرید.

بیشتر ساب ووفر ها بدون سیم و با یک منبع خروجی هستند، و تنظیمات راحتی دارند. اینها به همچنین ساب لازم را تولید میکنند تا صدا به گوش های شما خوش باشد. این ساندبار صدای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی که روزانه تماشا میکنید را نیز بهتر و واضح تر میکنند.

چرا ساندبار را انتخاب کنیم؟

مزایا

نصب آسان

سیم کشی کوتاه

فشرده و جمع و جور بودن

قیمت معقول

تولید صدای بهتر نسبت به بلندگوهای تلویزیون

معایب

نمیتواند بهترین صدای فراگیر را تولید کند.

اگر میخواهید کیفیت صوت در زندگی روزمره ی خود را افزایش دهید و صدای تلویزیون خود را بهبود ببخشید، پس یک ساندبار انتخاب خوبی برای شماست. دچار سوتفاهم نشوید، ساندبار کیفیت صدای فیلم ها را بهتر میکند اما وقتی پای صدای عمیق در میان باشد، کیفیت ساندبار نسبت به بلندگوهای سینما خانگی پایین تر است.

بخوانید  هود آشپزخانه خوب و مناسب کدام است؟

اما اگر ترجیح میدهید که صدا از روبرو بیاید، ساندبار گزینه ی مناسبی برای شماست. حقیقت اینکه ساندبار ها مناسب و راحت هستند و نیازی به سیم کشی طولانی ندارند، یک مزیت مهم است.

مباحثه ای در مورد بلندگوهای سینما خانگی

 بلندگوهای سینما خانگی کمی آزادی عمل به فرد میدهند. با توجه به صدای فراگیر، شما ست بلندگوی ۲، ۵، ۷ و یا ۹ میگیرید. بیشتر خانه داران کانال های صدای ۵.۱ و یا ۷.۱ میخواهند و یعنی به ۵ و یا ۷ بلندگوی فراگیر نیاز دارند (که به بلندگوهای ماهواره ای هم معروف هستند.) که شامل یک بلندگوی مرکزی و یک گیرنده میشود.

اینگونه افراد سه بلندگو در جلو و دو بلندگو در عقب خواهند داشت، به همراه سیستم فراگیر ۵.۱ و دو بلندگوی کناری ۷.۱ اضافه شده.

بلندگوهای سینما خانگی به شما حسی همانند سینما میدهند، و شما کاملا در صدا غرق میشوید. شما میتوانید بلندگو با هر سایز دلخواه بخرید. اندازه ی بلندگو صرفا نمیتواند نشانگر کیفیت صدای تولیدی باشد.

شما به همچنین میتوانید با تغییر تنظیمات بلندگوها، کیفیت صدا را بهتر کنید. میتوانید آنها را در مکان های مختلفی قرار داده (مخصوصا بلندگوهای پشتی را) و بهترین صدای اکوستیک را پیدا کنید. بلندگوهای سینما خانگی قابلیت تنظیم پذیری بیشتری دارند.

چرا بلندگوهای سینما خانگی را انتخاب کنیم؟

مزایا

صدای فراگیر استثنایی

صداهای فراگیر متفاوت ۵.۱، ۷.۱ و ۹.۱ بر طبق اندازه ی اتاق

قابلیت تنظیم پذیری

معایب

اجزای زیاد که باعث درهم ریختگی میشود.

سیم کشی بلند و تنظیمات پیچیده، مگر اینکه بلندگوی بی سیم بخرید.

اگر تماشای فیلم در شب را دوست دارید و میخواهید دکوراسیون منزلتان را به سینما تبدیل کنید، پس بلندگوهای سینما خانگی بهترین گزینه برای شما هستند. هردو سیستم صوتی های ۵.۱ و ۷.۱ کیفیت صدای موردنیاز شما را برایتان تولید میکنند.

با استفاده از پلیرهای بلوری که کیفیت صدای خوبی دارند، فیلم دیدن شبانه را هیجان انگیزتر کنید. اما به خاطر داشته باشید که بلندگوهای سینما خانگی فضای زیادی را اشغال کرده و به سیم کشی طولانی نیاز دارند.

قبل از انتخاب بلندگوهای سینما خانگی یا ساندبار، به چندین نکته توجه کنید. باید حواستان به حساسیت، پاسخ فرکانس و انتقال قدرت دستگاه انتخابی باشد. چرا این نکات مهم هستند؟

حساسیت

حساسیت بلندگوها مشخص میکند که برای تولید صدا به چه قدرتی نیاز دارند. شما باید به حساسیت بلندگو توجه کنید زیرا که حساسیت طول عمر دستگاه را هم مشخص میکند. هرچقدر حساسیت دستگاه بیشتر باشد، برای تولید صدای باکیفیت قدرت کمتری نیاز دارد.

اگر می خواهید صدای بلند، واضح و شفاف داشته باشید بلندگویی با حساسیت بالا انتخاب کنید. ما پیشنهاد میدهیم که از بلندگوهایی با ریت ۹۲ دسیبل استفاده کنید تا کیفیت صدای خوبی داشته باشید.

پاسخ فرکانس

پاسخ فرکانس به شما امکان می دهد که تجربه ی گوش دادن به صدای بلندگوها را ارزیابی کنید. به این منظور، باید بدانید که دامنه ی شنیدنی انسان از حدود ۲۰ تا ۲۰،۰۰۰ هرتز است. هرچقدر فرکانس کمتر شود، شنیدن صدا برای انسان سخت تر خواهد شد.

فرکانس های کمتر از ۳۵ هرتز به جای شنیده شدن، فقط حس میشوند و ساب ووفر به آنها کمک میکند. شما بلندگوهایی لازم دارید که طیف گسترده ای از فرکانس را برای شنیدن صدای مطلوب پوشش می دهند.

انتقال قدرت

هر بلندگو دارای توان مصرفی است، که به شما می گوید چقدر توان مصرف می کند. هرچه توان بیشتری داشته باشد، صدای قدرتمندتری نیز تولید می شود. اما اگر میخواهید باعث اذیت و آزار همسایه خود نشوید، بهتر است که قدرتمندترین بلندگوها را نخرید.

ورودی ها و خروجی های HDMI

گیرنده ی AV بلندگوهای سینما خانگی، گزینه های ورودی و خروجی بیشتری (HDMI، اپتیکال، …) نسبت به ساندبار دارد. بنا به استفاده ی خود از این خروجی ها، این گزینه را در نظر بگیرید. البته که این گزینه، خیلی هم حیاتی نیست.

پشتیبانی از فناوری صدا

هنگام خرید یک سیستم صوتی باید تصمیم بگیرید که چه فناوری صوتی را می خواهید به کار بگیرید. منبع یا رسانه ی صوتی اغلب آنچه را که می خواهید جستجو کنید، تعیین می کند.

ساندبارها در مقایسه با سیستم صوتی سینما خانگی

اکنون شما همه چیز را میدانید و میتوانید بهترین سیستم را انتخاب کنید. صدها مدل ساندبار و سیستم های صوتی فراگیر در بازار موجود است. حتما به نکات بالا دقت کنید و به ظرفیت سیستمی که میخواهید انتخابش کنید توجه کنید. برایتان آرزوی بهترین ها را داریم.

برگرفته از سایت جلبک ( https://jolbac.com )

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جلبک

جلبک به عنوان یک راهنمای خرید هوشمند در کنار شماست و سعی می کند با بررسی و نقد محصولات مختلف به شما برای انتخابی مناسب کمک کند.

منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | دکوراسیون و منزل