اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904034385814025

آشنایی و شناخت کشور ترکیه

کد: 139904034385814025

https://bit.ly/3ie7wEU

، (اخبار رسمی): کشور ترکیه، یکی از مهم ترین شهرهای منطقه ی خاورمیانه است که درست در مرز بین قاره ی آسیا و اروپا، یعنی اوراسیا، واقع شده است و کشور ترکیه دارای نقش سیاسی، اقتصادی، گردشگری بسیار مهمی در این منطقه می باشد. مساحت کشور ترکیه، 783.562 کیلومتر مربع است و 79.51 میلیون نفر را، در خود جای داده است.

کشور ترکیه | آشنایی و شناخت کشور ترکیه | همه چیز درباره کشور ترکیه
کشور ترکیه را بهتر بشناسید

کشور ترکیه در غرب آسیا و جنوب شرقی اروپا قراردارد و از شمال به بلغارستان و دریای سیاه، از شمال شرق به گرجستان، از شرق به ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ایران ، از جنوب به عراق، سوریه و دریای مدیترانه و از غرب به دریای اژه و یونان محدود است. کشور ترکیه از بخش اروپایی و آسیایی تشکیل یافته و بوسیله تنگه های بسفر و داردانل و دریای مرمره از قاره اروپا جدا می گردد. این کشور سرزمینی است کوهستانی که قسمت اعظم آن را فلاتها و کوههای متعددی چون توروس و آرارات در برگرفته است.

پایتخت کشور ترکیه آنکارا میباشد و پول رایج کشور ترکیه لیر ترکیه است.

درباره شهرهای کشور ترکیه بدانید:

  1. آنکارا
  2. استانبول
  3. ازمیر
  4. آنتالیا
  5. مارماریس
  6. کوش آداسی

آشنایی با کشور ترکیه

ترکیه با آب های آزاد و کوه های بلند احاطه شده است. این کشور دارای شگفتی های طبیعی بسیاری است. کشور ترکیه دارای شرایط آب و هوایی مختلفی از آب و هوای قاره ای تا مدیترانه ای و اقیانوسی می باشد.

مناطق شمال ترکیه آب و هوای اقیانوسی دارند در حالی که مناطق جنوبی دارای آی و هوایی مدیترانه ای و معتدل هستند. شرایط آب و حاکم بر مناطق مرکزی باعث می شود که ترکیه یک کشور چهار فصل باشد.

مناطق جنوبی در ماه های تابستان در بین گردشگران بسیار محبوب هستند و مناطق مرکزی و شمالی بیشتر در ماه های زمستان توسط گردشگران بازدید می شوند و دارای امکانات توریستی و ورزشی می باشند.

با توجه به این شرایط آب و هوایی آناتولی از نظر تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی می باشد. جنگل های انبوه کشور ترکیه زیستگاه گونه های هوایی مختلف گیاهی و جانوری هستند.

ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. کشور ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. کشور ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت می‌کنند.

جمعیت کشور ترکیه حدود ۷۷ میلیون نفر (برآورد ۲۰۱۵) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. همچنین در ترکیه حدود ۷۰٪-۷۵٪ درصد مردم ترک، ۱۸٪ درصد کرد و ۷٪-۱۲٪ را سایر باشندگان قومی ترکیه تشکیل می‌دهند.

زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی (استانبولی) میباشد که در گذشته با خط عربی نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود.

    جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور ترکیه:

    1. مسجد ایاصوفیه
    2. پل بسفر (بغاز)
    3. مسجد آبی (سلطان احمد)
    4. قصر توپکاپی
    5. بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)
    6. کاخ دلما باغچه استانبول

    در سال ۱۹۲۰، بعد از فروپاشی عثمانی، کشور ترکیه جدید با تشکیل مجلس فعلی ترکیه در آنکارا شروع شد. درواقع در سال ۱۹۲۳، با اعلام جمهوری جدید ترکیه، موجودیتش اعلام شد و گرچه کشور جدیدی نبود، اما وارث امپراطوری عثمانی بود. بیشتر سرزمین‌های عثمانی از دست رفته بود و حتی در این کشور فعلی ترکیه اختلافاتی وجود داشت. اروپا به‌نوعی فشار می‌آورد. حتی این ترکیه موجود را هم به رسمیت نمی‌شناختند. حتی سال‌های دراز بعد از تشکیل جمهوری ترکیه نیز در لوزان سوئیس بحث‌هایی راجع به مرزهای فعلی ترکیه ادامه داشت. در دهه ۳۰ میلادی، راجع به تنگه استانبول و تنگه داردنل هم بحث‌هایی بود که آیا این تنگه‌ها را به ترکیه بدهند یا ندهند، یعنی در کنترل ترکیه باشند یا نه. حتی مدت‌ها بر روی جزایری که در غرب ترکیه بود، بحث بود که برای یونان است و یا برای ترکیه و در آخر هم ۹۰ درصد آن جزایر را از ترکیه گرفتند و به یونان دادند. به یک شکلی می‌شود گفت که غربی‌ها مرز ترکیه جدید را تعیین کردند. چون انگلیس، فرانسه و روسیه پیروز جنگ بودند؛ روسیه در شرق ترکیه و انگلیس و فرانسه هم در غرب و جنوب ترکیه. این‌ها بودند که عراق و سوریه را از عثمانی جدا کرده بودند. همان‌طور که اطلاع دارید در سال ۱۹۱۸ انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها به‌وسیله قرارداد سایس پیکو، کشورهای عربی به‌خصوص شامات را بین خودشان تقسیم کردند درحالی‌که قبلاً وابسته به امپراطوری عثمانی بودند. این‌ها تا عمق ترکیه فعلی هم نفوذ کرده بودند. حتی ایتالیایی‌ها نیز فرانسه و انگلیس را همراهی می‌کردند. یونان از غرب، کشور ترکیه را اشغال کرده بود. درنهایت با توافقات و بعضاً مقاومت‌های مردمی، به این نتیجه رسیدند که موجودیت فعلی کشور ترکیه را بپذیرند.

    فرهنگ مردم کشور ترکیه

    در طی سال های اخیر این کشور در دو حوزه فرهنگ و هنر رشد گسترده ای داشته است. این کشور برای معرفی فرهنگ خود به سایر کشورها تعداد موزه ها و سینماها را افزایش داده است تا از این طریق فرهنگ خود را به سایر افراد بشناساند. مردم این کشور علاقه بسیار زیادی دارند تا با توریست ها در مورد فرهنگ غنی خود صحبت کنند. این مردم از لحاظ آداب و رسوم نقاط مشترک زیادی با مردم ایران دارند و به همین دلیل است که مردم ایران به راحتی با آنها کنار می آیند و این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. مردم این کشور در روابط خود بسیار دوستانه و عادی رفتار می کنند و هرگز از الفاظ و صفات استفاده نمی کنند.

    نژاد و ملیت مردم کشور ترکیه

    مردم کشور ترکیه دارای چند نژاد هستند. تقریبا چیزی حدود ۷۰ درصد مردم این کشور را ترک ها و ۱۸ درصد دیگر را کردها تشکیل می دهند. بقیه جمعیت این کشور نیز از نژادهای مختلف ارمنی، یونانی، یهودی و گرجی هستند. همانطور که می دانید این کشور در میان دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و به همین دلیل از گذشته تا به امروز مورد حملاتی ملیتی و قومی قرار گرفته است. به همین خاطر شاهد ملیت ها و نژادهای مختلف در این کشور هستیم. جمعیت عظیمی از کردهای این کشور در قسمت های شرقی و جنوب شرقی قرار دارند. اما جمعیت زیادی از ارامنه ساکن اطراف استانبول هستند. گرجی ها در سواحل دریای سیاه و یونانی ها نیز در استانبول هستند.

    زبان و خط مردم کشور ترکیه

    با نگاهی به زبان و خط کشور ترکیه متوجه می شویم که مردمان این سرزمین از گذشته های دور از همین زبان و خط استفاده می کردند. البته در کنار زبان ترکی، زبان های کردی، انگلیسی و عربی نیز دیده می شود. زبان ترکی از گذشته ها در این کشور رواج داشته و قدیمی ترین نمونه آن کتیبه اورخون است که نشان دهنده قدمت این زبان است. در زمان و دوره فرهنگ اسلامی تحت تأثیر فرهنگ اعراب و ایرانی ها قرار گرفت و کلمات ایرانی و عربی وارد زبان ترکی شد. در زمان های اخیر و مدرن نیز با توجه به تأثیرات غرب تصویب شد که حروف عربی از الفبای کشور ترکیه برداشته شود و در عوض حروف لاتین جایگزین شوند. در این زمان حروف فارسی و عربی حذف شدند. البته زبان ترکی ترکیه شبیه زبان ترکی استان های غربی کشور است. در این کشور می توان ملیت های مختلف با گویش های مختلف را دید و با فرهنگ های آنها آشنا شد.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    گروه مشاورین سرمایه گذاری آلپ

    گروه مشاورین سرمایه گذاری آلپ (ALP) با اتکا به بیش از ۱۰ سال سابقه و دانش تعدادی از کارشناسان و متخصصین دانشگاهی در عرصه اقتصادی و بازرگانی، بازاریابی و مالی تاسیس شده است. اکنون با تکیه به بیش از ۱ دهه تجربه، گروه مشاورین سرمایه گذاری آلپ با ارائه خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت و یا مشاوره در سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک و اخذ اقامت و امور بانکی در کشور ترکیه جز پیشگامان در این حوزه در بین رقبای خودش می باشد.

    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    بانک، بیمه و سرمایه