اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904144407514658

تیرچه

معرفی تیرچه پیش تنیده (bpico)

کد: 139904144407514658

https://bit.ly/2WALgvy

، قدس , (اخبار رسمی): تیرچه پیش تنیده یک مقطع بتنی تی شکل است که بتن آن توسط وایرهای مخصوص تحت تنش فشاری قرار گرفته و بهترین جایگزین برای تیرچه های خرپایی، فندوله ای ، پاشنه بتنی و همچنین کرومیت می باشد.

شرکت بتن پیش فشرده ایران شعبه و یا دفتر دیگری ندارد و توصیه می شود که قبل از سفارش حتما از کارخانه استعلام و یا درخواست بازید از کارخانه در روز کاری را داشته باشید.

تیرچه پیش تنیده bpico

تیرچه پیش تنیده bpico (شرکت بتن پیش فشرده ایران) مفتخر است که با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید تیرچه پیش تنیده تا طول دهانه 12 متر و دال مجوف یا هالوکور اولین (تاسیس 1348) و بزرگترین کارخانه تولید کننده قطعات بتنی پیش تنیده در کشور می باشد که تمامی مراحل تجهیز و راه اندازی کارخانه و مدیریت مجموعه از ابتدا توسط آقای مهندس اکبر دانشگر انجام پذیرفته و مفتخریم که با توان تولید روزانه 3000 متر طول تیرچه پیش تنیده همچنان پیشرو در صنعت پیش تنیدگی کشور در کنار شما هستیم.

تیرچه پیش تنیده

تیرچه پیش تنیده، تیرچه ای است که با استفاده از وایرهای کاملا آجدار تحت تنش فشاری قرار گرفته و مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین جایگزین برای تیرچه های سنتی و صنعتی موجود در بازار از جمله کرومیت، تیرچه خرپایی، فندوله ای، پاشنه بتنی و سایر تیرچه ها می باشد.

تیرچه پیش تنیده که به صورت یک مقطع بتنی تی شکل ساخته می شود دارای مراحل تولید زیر می باشد:

وایر تیرچه پیش تنیده

این کابل ها یا وایرها که از فولاد پر مقاومت با تاب نهایی کششی 18000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد از نوع pc wire و کاملا آجدار می باشد و بسته به نوع سفارش مشتری از 3 وایر الی 7 وایر بر روی باند گذاشته شده و دو سر وایرها توسط گوه بسته و در جای خود ثابت می شوند.

نیروی پیش تنیدگی

این نیرو که از طریق وایرها به بتن اعمال می گردد توسط جکهایی که توانایی کشش وایرها را داشته باشد به وایرها اعمال می گردد. این نیرو حدودا 65 درصد ظرفیت نهایی هر وایر است و تمامی وایرها تحت تاثیر این نیرو کشیده شده و سپس آماده بتن ریزی می گردد.

بتن تیرچه پیش تنیده

بتن تیرچه پیش تنیده که شامل شن و ماسه و آب و سیمان می باشد طبق طرح اختلاط مخصوص این شرکت و با عیار 450 و به صورت خشک یعنی حداقل نسبت آب به سیمان در بچینگ این شرکت تولید گشته و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص بتن ریزی و با استفاده از ویبره بسیار شدید که بر روی دستگاه سوار است بتن ریزی انجام می پذیرد.

این بتن ریزی می بایست حتما به صورت ( non slamp) و یا دستگاه صورت پذیرد و نه با استفاده از قالب های لرزان که روشی منسوخ شده می باشد.

عمل آوری تیرچه پیش تنیده

عمل آوری بتن تیرچه پیش تنیده با استفاده از سیستم گرمایش از کف و کاور و فناوری بخار انجام می گیرد، البته که سیستم گرمایش از کف به نسبت سایر سیستمها مزایای بیشتری دارد چرا که بیشترین نیروی پیش تنیدگی در قسمت پایین تار خنثی تیرچه واقع شده است و این قسمت بیشترین تنش فشاری را تحمل می نماید و کیورینگ یکنواخت را می طلبد که سیستم گرمایش از کف گرما را به صورت یکنواخت از پایین به بالای تیرچه اعمال می کند.

رها سازی وایرها

رها سازی وایرها با مجوز واحد کنترل کیفیت کارخانه بعد از شکستن نمونه مکعب های نمونه برداشت شده در زمان بتن ریزی انجام می پذیرد، در این مرحله جکها به آرامی رها سازی می شوند و نیرویی که در وایرها ایجاد شده بود به مقطع بتن تیرچه وارد و در اصطلاح تیرچه پیش تنیده می گردد.

دپو کردن تیرچه پیش تنیده

بعد از رها سازی وایرها، تیرچه پیش تنیده در محل دپوی 50000 متری کارخانه انبار و یا بر روی ماشین بارگیری می شوند.

در هنگام دپو کردن می بایست چهارتراشی ما بین ردیف های تیرچه قرار داد که با این چهارتراش ها در راستای هم چیده می شوند تا نیروی فشاری به صورت عمود به زمین وارد گردد تا به تیرچه ها آسیبی وارد نشود.

کنترل کیفیت QC

قسمت کنترل کیفیت کارخانه یکی از مهمترین واحدهای کارخانه می باشد که از تمامی مواد اولیه ورودی به شرکت اعم از شن و ماسه، سیمان و وایر نمونه آزمایشگاهی تهیه کرده و آزمایش های لازم را انجام می دهد و بر تمامی مراحل تولید تیرچه پیش تنیده، نظارت و حتی دپو کردن و بارگیری را نیز کنترل می نماید.

در ضمن از کلیه بتن ریزی های مربوطه نمونه برداری شده و آزمایش بارگذاری به عمل می آید و پس از کنترل نتیجه آزمایش، اقدام به آزاد کردن باند ها می گزدد.

از کلیه قطعات تولید شده از جمله تیرچه پیش تنیده نیز برای تطبیق دادن نتیجه محاسبات تئوری با تولیدات عملی آن آزمایش های لازم به عمل آمده ( آزمایش لنگر ماکزیمم) و نتیجه تئوری با عمل مقایسه می گردد و در صورت مفایر بودن نتایج بدست آمده با استاندارد های مربوطه کلیه محصولات به قسمت ضایعات کارخانه انتقال داده می شود.

معرفی تیرچه پیش تنیده (bpico)

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تیرچه پیش فشرده ایران bpico

شرکت بتن پیش فشرده ایران (bpico) با 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید تیرچه پیش تنیده استاندارد تا طول دهانه 12 متر و دال مجوف یا هالوکور اولین و بزرگترین واحد تولید کننده قطعات بتنی پیش تنیده در کشور می باشد که از سال 1348 با مدیریت آقای مهندس اکبر دانشگر فعالیت خود را آغاز نموده و مفتخر است که با تولید روزانه 3000 متر طول تیرچه پیش تنیده همچنان پیشرو در صنعت پیش تنیدگی کشور می درخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان