اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990417441325162

کسب و کار

سرنوشت کسب‌و‌کارها تا سال ۲۰۲۷

کد: 13990417441325162

https://bit.ly/2Z64I50

، تهران , (اخبار رسمی): در 7 سال آینده کسب و کارها و مشاغلی که اکنون با آنها آشنا هستیم دست‌خوش تغییرات بزرگی خواهند شد. زیرا فناوری‌های جدید بر نحوه عملکرد آنها تأثیر می‌گذارند.

سرنوشت کسب‌و‌کارها تا سال ۲۰۲۷
سرنوشت کسب‌و‌کارها تا سال ۲۰۲۷

شباهت‌های زیادی میان فرایندهای فکری هنرمندان و دانشمندان وجود دارد.

در 7 سال آینده کسب و کارها و مشاغلی که اکنون با آنها آشنا هستیم دست‌خوش تغییرات بزرگی خواهند شد. زیرا فناوری‌های جدید بر نحوه عملکرد آنها تأثیر می‌گذارند. پرستاران‌، معماران‌، هنرمندان، کشاورزان و صاحبان دیگر مشاغل همگی نیاز به مهارت‌های جدیدی خواهند داشت تا بتوانند خود را با انقلاب فناوری هماهنگ و همگام کنند.

بدون شک نحوه انجام کارهای‌مان به‌طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. تأثیر فنآوری‌های نوظهور، تغییرات قابل توجه در اقتصاد و حتی فشارهای زیست محیطی باعث می‌شود اکثر حرفه‌ها و کسب‌و‌کارها در حالی که تلاش می‌کنند تا از تحولات سریع عقب نمانند،‌ دائما در حال تغییر و تحول باشند.

بنابراین افراد در صنایع مختلف باید کاملا  آماده باشند تا با دریافت جدیدترین اطلاعات و آموزش‌ها خود و صنعت‌شان را در محیط به سرعت در حال تغییر به روز نگه دارند.

در ادامه مطلب چگونگی تغییرات کسب‌و‌کار در 7 سال آتی و اقدامات نسل‌های آینده برای تطابق با این تغییرات را مطرح می‌کنیم:

۵ صنعت مختلف و تغییرات اجتناب‌ناپذیر مشاغل آنها:

۱.کسب‌و‌کارها در صنعت کشاورزی:

یک سوم سیاره زمین برای مصارف کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. شاید بسیار زیاد به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که 50 درصد از نواحی کره زمین را بیابان‌ها، کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی که البته غیرقابل استفاده هستند، تشکیل می‌دهند. نیاز ما به آنچه صنعت کشاورزی فراهم می‌کند با بهره‌برداری از این مقدار از زمین متوقف نمی‌شود.

بیش از دو سوم آب شیرین جهان به مصارف کشاورزی و زراعت اختصاص داده می‌شود. درحالی که بیش از نیمی از محصولات زراعی به وسیله حشرات و آفات یا در اثر فاسد شدن از بین می‌روند.

همه این فشارها، انگیزه را برای انجام اقدامات هوشمندانه در کسب‌و‌کارهای حوزه کشاورزی تشدید می‌کند. رئیس دانشکده علوم زیستی دانشگاه ملبورن می‌گوید: «دلیل اینکه باید دانش جدیدی در این حوزه ارایه شود این است که نمی‌توان 7.5 میلیارد نفر جمعیت این سیاره خاکی را با روش‌های منسوخ کشاورزی تغذیه کرد.»

یکی از این راهکارهای هوشمندانه فرایندی است که به کشاورزان امکان ایجاد نقشه‌های دیجیتالی را می‌دهد که بتوانند به‌کمک آن حاصلخیزی خاک را مشخص کنند و عوامل محدود‌کننده عملکرد را نشان دهند. استفاده از نقشه‌های دیجیتالی به تصمیم‌گیری آگاهانه و هوشمندانه در مورد مکان و زمان کاشت کمک خواهد کرد.

صنعت کشاورزی به‌سرعت در حال تغییر است و به کسب‌و‌کارهای این حوزه در آینده فشار زیادی تحمیل می‌شود که آن‌ها را ناگزیر به سازگاری و تطابق می‌کند. در این میان باید گفت موفق‌ترین صاحبان کسب و کار،‌ آن‌هایی هستند که هنجارها را به چالش می‌کشند، رویکردهای نوین را امتحان می‌کنند و ایده‌های جدید را در بوته آزمایش قرار می‌دهند.

۲.کسب و کارهای حوزه معماری:

یکی از دانش‌پژوهان رشته معماری معتقد است: «دانشجویان وقتی از چاچوب سنتی تفکر خارج می‌شوند، دیدگاه‌های جدید و ارزشمندی را ارائه می‌دهند. شاید در ابتدا به مهارت‌های طراحی تسلط نداشته باشند‌، اما روش دیگری برای تفکر دارند که الهام بخش و نوآورانه است.» معماری به دیدگاه‌های متنوع نیاز خواهد داشت. در واقع کسب‌و‌کارها‌ی حوزه معماری با افزایش دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید توسعه پیدا می‌کنند.

فنآوری‌های نوین در ساخت و ساز و از جمله چاپ سه بعدی‌، فرصت‌های جدیدی را برای معماران فراهم کرده است، اما به همان اندازه، برای آنها چالش‌هایی را به همراه دارد.

برخی ممکن است به انیمیشن‌، طراحی‌، گرافیک و برندسازی روی بیاورند. در حالی که دیگران در «راه یابی» تخصص دارند. (طراحی راه‌هایی برای حرکت در فضایی مانند فرودگاه یا مجتمع‌های خرید.»

همچنین در فناوری‌های صوتی و تصویری فرصت‌هایی وجود دارد، از الگوریتم‌های بازی‌سازی گرفته تا مشتریانی که درحال پیاده‌روی روی طرح‌های واقعیت مجازی هستند.

شاید بتوان گفت معماری یک دانش و هنر بین رشته‌ای است. شما با ساختن یک ساختمان، بر قلمرو شهری، مقاوم‌سازی، تجربه و حتی زندگی افراد تأثیر می‌گذارید. بنابراین داشتن درک وسیعی در مورد فرهنگ، جامعه و محیط زیست برای ایجاد تغییر در فضای حرفه‌ای این کسب و کار ضروری است.

۳.کسب‌و‌کارهای حوزه قانون و قضا:

پیشرفت‌های فنآورانه و روند رو به صعود تخصص‌های مختلف، درحال تغییردادن عملکرد قانون هستند. کارهای زیادی که قبلاً توسط وکلای جوان انجام می‌شد از جمله گرفتن دادخواست، بررسی اسناد و ... امروزه به واسطه فنآوری‌هایی از جمله هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

امروزه بسیاری از کارهای گیج کننده و مبهم از میان برداشته شده و وکلا به‌طور فزاینده‌ای ملزم به استفاده از مهارت‌های تحلیلی پیشرفته‌تر، همچنین مهارت‌های بین فردی هستند، زیرا مهارت های بین فردی بخش مهمی است که به عهده هر فرد است و عملا ماشین نمی‌تواند جایگزین آن شود.

تغییرات، سریع و اجتناب ناپذیر خواهند بود. امروزه از فناوری برای پیش‌بینی نتایج یک پرونده حقوقی استفاده می‌شود. نه براساس طرفین پرونده بلکه مبتنی بر روز و ساعتی که پرونده مورد نظر برای بررسی پذیرفته می‌شود. احتمالا ابزارهایی که برای حل اختلافات پیچیده توسعه می‌یابند، می‌توانند مسیر فرایند اقدامات قانونی و طرح دادخواست را کوتاه‌تر کنند. البته تخصص نیز در تحولات هر صنعت نقش مهمی خواهد داشت.

 «اغلب مردم فکر می‌کنند، علم و هنر دو شاخه کاملا مجزا هستند. در‌حالی‌که علوم مختلف در جایگاه خود بسیار خلاقانه هستند. شباهت‌های زیادی میان فرایندهای فکری هنرمندان و دانشمندان وجود دارد.» 

۴.پرستاری و کسب‌و‌کارهای صنعت سلامت پزشکی

در طول دهه گذشته‌، پیشرفت‌های فنآوری به پرستاران کمک کرده است تا از بیماران با کارایی و ایمنی بیشتری مراقبت کنند و احتمالاً این پیشرفت‌ها طی دهه آینده سرعت بیشتری خواهد یافت. باتوجه به موج عظیم تغییرات در آینده، برای نسل بعدی پرستاران، بخش‌ها و بیمارستان‌هایی که در آن مشغول به کار هستند، محیط‌های بسیار متفاوتی خواهند بود.

مرکز جامع سرطان «ویکتوریا» در ملبورن یک نمونه قابل توجه از سازگاری صنعت سلامت با موج تغییرات فناورانه است. در این مجموعه چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار استرالیا به فناوری‌های جدید از جمله سیستم ارتباطات داخلی اختصاص یافته است. دکمه‌های قدیمی زنگ هشدار بیمار بعد از اینکه توسط بیمار به صدا در می‌آمد، نزدیک‌ترین ایستگاه پرستاران را مطلع می‌کرد. اما اکنون این مرکز از یک مجموعه پیام‌رسان یکپارچه استفاده می‌کند که مسوول ارسال تماس‌های بیماران به پرستاران است و هشدارهای پزشکی را از طریق تلفن همراه به کارکنان ارسال می‌کند.

به‌علاوه این سیستم یکپارچه به پرستاران اجازه می‌دهد تا مراقبت‌های پزشکی لازم را اولویت‌بندی کنند. آن‌ها می‌توانند به کمک این سیستم بین بیمارانی که یک لیوان آب درخواست می‌کنند با بیمارانی که می‌خواهند یکی از اعضای تیم پزشکی‌ را از درد ناگهانی‌شان آگاه کنند، تمایز قائل شوند.

یکی از متخصصان رشته پرستاری معتقد است:«با پیشرفت‌های فناورانه، روباتیک، ژنتیک و هوش مصنوعی، می‌توانیم به اهداف بهداشتی ساده‌، کارآمد و مقرون به صرفه‌ای برسیم. البته باید بین پیشرفت‌های فناورانه و همدلی انسانی تعادل برقرار شود. فاکتورهای مهمی در صنعت بهداشت و درمان به ویژه حوزه پرستاری وجود دارد که گرچه کمیت‌پذیر نیستند، اما نباید نادیده گرفته شوند. مانند احساسات و عواطف انسانی و همدلی با بیمار و خانواده‌اش.»  

البته در این صنعت هم تنوع نقش مهمی را ایفا می‌کند. یکی از اساتید حوزه پرستاری در دانشگاه ملبورن می‌گوید: «دانشجویان رشته پرستاری امروزه با سوابق تحصیلی متنوع از جمله علوم انسانی، علوم کامپیوتر و حتی مهندسی در رشته پرستاری مشغول به تحصیل می‌شوند. این پیش زمینه‌های متنوع باعث می‌شود فارغ التحصیلان پرستاری مدل‌های جدیدی را برای مراقبت از بیمار در خانه‌ و همکاری در مراقبت از بیماری‌های مزمن استفاده کنند. همچنین به افزایش مشاغلی چون پرستاری پزشکی و مشاوره بالینی می‌انجامد.»

او در ادامه می‌گوید:«آنچه ما نیاز داریم، پزشکانی هستند که از مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی برخوردار باشند، از نظر فرهنگی بتوانند خود را با بیمار تطبیق دهند و از پیشینه علمی خوبی داشته باشند. همچنین به ارزیابی‌ها و برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی آگاه و مسلط باشند. اکنون فناوری اینجاست تا از آنها و اهداف‌شان حمایت‌ کند.»

۵. کسب‌و‌کارهای هنری:

هنگامی که علم و هنر در هم می‌آمیزد‌، اتفاقات جذاب و عجیب و غریبی می‌افتد. امروزه فارغ التحصیلان هنر به‌طور فزاینده‌ای می‌توانند در هر دو شاخه علم و فناوری، کسب‌و‌کار خود را پیدا کنند.

مدیر خلاق نمایشگاه علوم خونی ملبورن می‌گوید: «من همیشه به ارتباط میان علم و هنر علاقه‌مند بودم. اغلب مردم فکر می‌کنند که علم و هنر دو شاخه کاملا مجزا هستند و دوست دارند آنها را در دوسته مجزا طبقه‌بندی کنند. اما به نظر من خلاقیت در بطن همه علوم نهفته شده است. شباهت‌های زیادی در فرایندهای فکری هنرمندان و دانشمندان وجود دارد. احتمالا در آینده، 75 درصد مشاغل و کسب و کارها در رشته‌های فناوری‌، مهندسی و ریاضی فعالیت خواهند کرد».

وی ادامه داد: «‌با نگاه به آینده، باید گفت جامعه با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد برای مثال تغییرات آب‌و‌هوایی، مقاومت آنتی بیوتیکی‌، حتی تهدید هوش مصنوعی برای گونه‌های انسانی. اینها همان چالش‌هایی هستند که جوانان در آینده باید از طریق حرفه و تخصص خود بر آنها غلبه کنند.»

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیر اینفو

پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران (مدیر اینفو) ارائه‌دهنده تازه‌ترین رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف، گزارشات، کنفرانس‌ها و ویدئوهای مفید در حوزه مدیریت و کارآفرینی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی