اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904174414314614

۱۲ نکته طراحی سربرگ حرفه ای

کد: 139904174414314614

https://bit.ly/2W8sHyG

، مشهد , (اخبار رسمی): سربرگ نامه‌ی اداری است که دارای طرح‌های گرافیکی و المان‌های هماهنگ با رنگ سازمانی و سایر بخش‌های ست اداری شرکت است. مواردی که بصورت استاندارد بر روی سربرگ باید درج شود عبارتند از : لوگوی و نام مجموعه ، آدرس سایت، ایمیل و نشانی، شماره تماس‌ها و محلی برای درج تاریخ، شماره و پیوست .

۱۲ نکته طراحی سربرگ حرفه ای
۱۲ نکته طراحی سربرگ حرفه ای

سربرگ یک نوع تبلیغات کم‌هزینه و اثرگذار است که در جذب اولیه مخاطب می‌تواند بسیار مفید باشد

با وجود پیشرفت تکنولوژی و بهبود راه‌های ارتباطی، همچنان، جهت شناخت و معرفی برند‌تان در ارتباطات تجاری استفاده از نامه و نامه‌نگاری نقش مهم و اثرگذاری را ایفا می‌کند. با چاپ سربرگ جذاب می‌توانید نام تجاری خود را در ذهن مخاطب‌تان تثبیت نمایید. در این مقاله شما را با نکات طراحی سربرگ حرفه ای آشنا خواهیم کرد.
شاید در ظاهر، سربرگ زیاد مهم به‌نظر نرسد اما طراحی و چاپ سربرگ مطابق با المان‌ها و رنگ سازمانی شرکت‌تان، نشان‌دهنده‌ی هویت تجاری و کسب‌وکار شما خواهد بود و نام تجاری شما را در ذهن مخاطب تثبیت خواهد کرد. در این زمینه می‌توانید از شرکت چاپ بازار که دارای بهترین متخصصان در حوزه‌ی طراحی و چاپ است مراجعه نمایید. تصور نمایید نامه‌ی ارسال شده‌ی از سوی شما بدون سربرگ و علامت تجاری‌تان برای مخاطب‌تان ارسال شود، این نامه زیاد مورد توجه نخواهد بود زیرا نه تنها نتوانسته‌اید ارتباط لمسی را با مجموعه‌ی مورد‌نظر ایجاد کنید بلکه عدم درج نام و علامت تجاری‌تان بر روی نامه‌ی ارسالی نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن شما نخواهد بود بنابراین نمی‌توانید از این نامه نتیجه‌ی سودبخشی دریافت نمایید. بنابراین اگر مایل هستید به شرکت‌تان اعتبار و ارزش ببخشید و در نظر مشتریان‌تان حرفه‌ای به‌نظر برسید اقدام به طراحی سربرگ نمایید. با دانستن نکات طراحی سربرگ حرفه‌ای می‌توانید راهی سودمند در بازاریابی و ارتباطات با سایر مجموعه‌ها ایجاد نمایید.
سربرگ چیست؟
سربرگ نامه‌ی اداری است که دارای طرح‌های گرافیکی و المان‌های هماهنگ با رنگ سازمانی و سایر بخش‌های ست اداری شرکت است. مواردی که بصورت استاندارد بر روی سربرگ باید درج شود عبارتند از : لوگوی و نام مجموعه  ، آدرس سایت، ایمیل و نشانی، شماره تماس‌ها و محلی برای درج تاریخ، شماره و پیوست .
 می‌توان گفت سربرگ یک نوع تبلیغات کم‌هزینه و اثرگذار است که در جذب اولیه مخاطب می‌تواند بسیار مفید باشد. سربرگی که به‌صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد می‌تواند حس اعتماد در مخاطب ایجاد نماید و به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی عمل کند. به بیان دیگر سربرگ یکی از ملزومات اولیه کسب‌وکارها به شمار می‌رود و در کنار پاکت‌نامه، کارت ویزیت وسایر اقلام ست اداری، بخشی از هویت مجموعه‌ی شما را در برمی‌گیرد.

مهم‌ترین نکات طراحی سربرگ حرفه‌ای :
۱- اندازه‌ی سربرگ‌ها معمولا در دوسایز A4 , A5 چاپ می‌شود.
A5: مناسب مکاتبات کوتاه و درون سازمانی
A4: مناسب برای مکاتبات طولانی و برون سازمانی است
۲- رنگ سربرگ: معمولا در طراحی سربرگ از رنگ و المان‌های سازمانی استفاده می‌شود و حتی‌الامکان پس‌زمینه بدون رنگ است تا در هنگام ارسال از طریق فکس و یا کپی گرفتن از نامه اداری ، تمام مطالب نامه قابل خواندن باشد.
۳- پرهیز از شلوغ کاری و ایجاد سردرگمی و رعایت سادگی در طراحی سربرگ
۴-  تاکید بر روی لوگو نام تجاری کسب‌وکارتان. از آنجا که مهم‌ترن بخش در یک سربرگ لوگوی مجموعه‌ی شماست باید سعی نمایید به گونه‌ای خلاقانه لوگو را درج نمایید تا این بخش بیشترین جلوه را بر روی سربرگ شما داشته باشد
۵- استفاده از فونت مناسب و خوانا در سربرگ بسیار اهمیت دارد و بایستی بر اساس نوع فعالیت آن مجموعه فونتی مناسب و زیبا را انتخاب نمود. علاوه بر انتخاب فونت مناسب باید اندازه‌ی مناسبی نیز انتخاب کرد به‌طور مثال با انتخاب فونت درشت ظاهر سربرگ را زننده و غیرحرفه‌ای خواهید کرد. فونت مناسب برای عنوان سربرگ بین ۱۰-۱۴ و فونت مناسب برای آدرس و تلفن بین ۸-۱۲ می‌باشد.
۶- استفاده صحیح از فضای طراحی .می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی شخصی‌تان هر بخش کاغذ که مایلید برای طراحی استفاده نمایید و نمادها و المان‌های شرکت‌تان را در آن طراحی کنید. اما دقت نمایید که از فضای نامه به‌درستی استفاده نمایید.
۷- استفاده از تایپوگرافی.اگر بخواهید یک طراحی مدرن و زیبا داشته باشید می‌توانید در طراحی خود از تایپوگرافی استفاده نمایید و به حروف جذابیت و طرح‌های خاصی بدهید.
۸- استفاده از تصاویر مفهومی و افزایش اثرگذاری طرح با استفاده از رنگ‌ها
۹- استفاده از کاغذ با جنس و گرماژ مناسب. استفاده از کاغذ باکیفیت از جمله موارد تاثیر‌گذار در سربرگ است . همچنین وزن و گرماژ کاغذ و نوع آن نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب آن دقت شود.به‌طور معمول از کاغذ تحریر با گرماژ ۷۰-۸۰  گرم برای سربرگ استفاده می‌شود.در صورتی‌که مایل باشید نامه‌ی عادی و اداری شما با یکدیگر متفاوت باشد باید از گرماژ بالاتری استفاده شود.لازم به‌ذکر است پرینترها عموما با کاغذهای سبک مشکل دارند پس وزن را برای کاهش هزینه‌ها پایین نیاورید. هرچه گرماژ کاغذ بالاتر و جنس آن مرغوب‌تر باشد نشان دهنده‌ی شخصیت و حرفه‌ای بودن شماست.
۱۰- استفاده از ایده‌های خلاقانه و ابتکار عمل در قالب سربرگ
۱۱- استفاده از رنگ‌های متضاد برای بالابردن تاثیرگذاری یک طرح مثلا می‌توانید از ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید و یا سرمه‌ای و آبی کمرنگ استفاده نمایید
۱۲- دقت داشته باشید که حاشیه‌ی امن را در سربرگ رعایت نمایید تا در زمان برش در چاپخانه سربرگ‌های شما دچار مشکل نشود .حداقل حاشیه امن در سربرگ‌ها یک سانتی‌متر است. 
کلام آخر:
 با توجه به اینکه سربرگ‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ست‌اداری به‌حساب می‌آیند و می‌توان با یک طراحی خوب مخاطب خود را تشویق به استفاده از محصولات و خدمات‌تان نمایید بهتر است برای چاپ و طراحی سربرگ حرفه‌ای از یک مجموعه‌ی حرفه‌ای و باسابقه در این زمینه بهره ببرد .چاپ بازار یکی از  شرکت‌های پیشرو در این صنعت است که با داشتن متخصصان حوزه‌ی چاپ و دارا بودن به‌روز‌ترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های چاپی در کنارتان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ بازار

چاپ بازار تیمی متشکل از طراحان حرفه ای و کارشناسان با تجربه صنعت چاپ و تبلیغات را با سابقه بیش از 10 سال و با هدف ارایه خدمات درجه یک طراحی و چاپ کارت ویزیت٬ انواع کاتالوگ٬ پوستر تراکت برچسب و ست اداری گرد هم آورده است. در چاپ بازار از طراحی تا چاپ در کنارتان هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]