اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904244428014689

لوله گازی مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 139904244428014689

https://bit.ly/2ZGIgQb

، تهران , (اخبار رسمی): لوله مانیسمان یا لوله بدون درز یا بدون جوش یکی از نمونه های بسیار کاربردی و مقاوم در میان لوله های گازی می باشند.لوله های مانیسمان در گروه لوله های فولادی قرار گرفته و به صورت توکار و روکار استفاده میشوند. این لوله ها از سوراخ کردن شمش های فولادی کربن منگنز تولید میشوند.

لوله گازی مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟
فروشگاه لوله و اتصالات فولادستان ارایه کننده انواع لوله های مانیسمان از قبیل لوله مانیسمان رده 40

 لوله مانیسمان یا لوله بدون درز

لوله مانیسمان یا بدون درز که به seamless و مانسمان نیز شناخته شده می باشد، نوعی لوله فولادی است که از سوراخ کردن شمش های فولادی کربن منگنز تولید میشوند. این نوع لوله در اواخر قرن نوزدهم توسط فردی به نام مانیسمان از کشور آلمان تولید و به دلیل عدم وجود درز در آنها، در صنایعی که فشار سیال درون لوله بسیار زیاد است مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله در برابر افزایش و کاهش دما و فشار و همچنین تماس با مواد خورنده کاملا مقاوم بوده و استحکام بسیار بالایی دارد. استانداردهای به کار رفته برای تولید این لوله به ترتیب ASME B36.10 و ASME B36.19 برای لوله های فولادی و استیل می باشند.

با توجه به نحوه تولید لوله بدون درز و فرآیند زمان بر تولید آنها، قیمت این نوع لوله نسبت به سایر لوله های فولادی بیشتر بوده و استفاده از آن در برخی از مصارف مقرون به صرفه نیست. در مقابل، مقاومت بالای این گروه از لوله ها در برابر فشار بالا، دمای بالا، فشار مکانیکی و فرسایش میتوانند اطمینان بالایی در برنامه های کاربردی گسترده در زمینه های نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، خطوط بویلرها، شیمیایی، کود، برق، خودرو، بلبرینگ، مکانیک و ساخت و ساز،  خطوط صنایع غذایی و دارویی و همچنین خطوط هیدرولیک ایجاد و مورد استفاده قرار بگیرند.

لوله های مانیسمان علی الخصوص برای حمل و نقل گاز و مایع فشار بالا مورد توجه هستند و بهترین گزینه برای سیستم لوله کشی صنعتی و پالایشگاهی محسوب می شوند. این لوله ها بدون درز و نقص هندسی هستند و کل لوله دارای خواص یکسان و یکنواخت است.

لوله مانیسمان در ابعاد بسیار کوچک هم با دقت و مقاومت زیاد ساخته می شوند و برای تولید انبوه مناسب است به طوری که 33 فوت آن در عرض 6 ثانیه ساخته می شود. لوله های مانیسمان (لوله بدون درز) و لوله های درز دار یا جوشی هر کدام کاربرد های مختلفی دارند.

اصولا وقتی نیاز به لوله ای با مقاومت بالا در مقابل فشار باشد لوله مانیسمان یا بدون درز استفاده می شود. لوله مانیسمان (لوله بدون درز) با قطر دیواره بیشتر کاربردی تر و مقرون به صرفه ترند و هر چه قطر دیواره کمتر باشد گرانترند. لوله مانیسمان (لوله بدون درز) معمولا از جنس فولاد و استنلس استیل هستند.

جنس لوله های مانیسمان از چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در انتخاب لوله های بدون درز برای استفاده در محیط های مختلف مد نظر قرار میگیرد، جنس و آلیاژهای به کار رفته برای تولید آنها می باشد. از رایج ترین جنس لوله مانیسمان می توان به فولاد ضد زنگ، فولاد کم آلیاژ، فولادهای فریتی و آلیاژهای نیکل، اینکونل1 و اینکولوی 2 و همچنین فولاد آلیاژی ضد اصطکاک اشاره نمود. لوله های تولید شده از فولاد ضد زنگ بیشتر برای صنایع شیمیایی و صنایع غذایی و انتقال گاز طبیعی کاربرد داشته و برای مخازن بویلرها از لوله های بدون درز تولید شده با فولاد فریتی استفاده میشود. لوله بدون درز مسی از جمله نمونه های رایج در مصارف خانگی می باشند که برای سیستم های تهویه مطبوع هوا و سردسازها و مبدل های حرارتی نیز استفاده میشوند.

استاندارد های لوله مانیسمان

ASTM A 106 / ASME SA 106
ASTM A 333 / ASME SA 333
ASTM A 335 / ASME SA 335
ASTM A 520 / ASME SA 520
ASTM A 530 / ASME SA 530
ASME / ANSI B36.10 / 19

از این محصول که همان لوله مانیسمان می‌باشد، در مراحل بعدی برای تولید اتصالات مانیسمان ,اتصالات جوشی و اتصالات گازی استفاده میشود که از جنس فولاد هستند و جز اتصالات فولادی محسوب میشوند

فروشگاه لوله و اتصالات فولادستان ارایه کننده انواع لوله های مانیسمان از قبیل لوله مانیسمان رده 20، لوله مانیسمان رده 30، لوله مانیسمان رده 40، لوله مانیسمان رده 80، لوله مانیسمان اروپایی، لوله مانیسمان اهوازی، لوله مانیسمان آتشخوار، لوله مانیسمان آتش نشانی، لوله مانیسمان  آلیاژی، لوله مانیسمان کاوه آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی همراه با ضمانت اصالت کالا، بهترین قیمت و ارسال سریع به کل کشور میباشد.

سایز لوله های مانیسمان

سایز لوله مانیسمان بر اساس رده های مختلف آنها تغییر میکند. به عنوان مثال، در رده 20 و 80 سایز 1.8 تا 26 اینچ برای آنها در نظر گرفته شده و طول آنها 6 و 12 متر است. لوله هایی که دارای سایز بیشتر از 26 اینچ می باشند، کاربرد بسیار کمی داشته و بیشتر ترجیح داده میشود که در این شرایط از لوله های درزدار استفاده شود.

وزن لوله های مانیسمان

وزن لوله مانیسمان به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته و نحوه محاسبه آن مشابه با سایر لوله ها است. در واقع می توان گفت، وزن لوله بدون درز تابعی از قطر داخلی و طول لوله است که با کمک رابطه زیر محاسبه خواهد شد:

(ضخامت – شعاع بیرونی)* 3.14* 0.00785* طول لوله= وزن لوله در واحد کیلوگرم

بر اساس این رابطه می توان به این نتیجه رسید که هر چه رده لوله بالاتر باشد، وزن آن نیز بیشتر بوده و این می تواند در نهایت بر قیمت لوله نیز تاثیر زیادی ایجاد کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولادستان

فولادستان با بیش از 35 سال سابقه درخشان در تامین و تجهیز لوله و اتصالات صنعتی و ساختمانی با توجه به نیاز بازار داخلی و نیاز شرکتها و پروژه های عمرانی و ساختمانی , پتروشیمی , نیروگاهی محصولات خود را ارایه می نماید.این مجموعه به طور مستقیم با تولید کنندگان داخلی و کارخانه های سپنتا تهران مرند و اهواز ، لوله وپروفیل یاران ، لوله وپروفیل کیهان لوله وپروفیل ساوه و وارد کنندگان همکاری مینماید .ولادستان با تکیه بر اعتبار خود نزد تولیدکنندگان و با بهره گیری از نیروهای متخصص، متعهد ، و جوان سالیان سال است که در جهت تامین و تجهیز بسیاری از پروژه های پتروشیمی کشور، و بسیاری از پروژه های گازرسانی و آبرسانی صنعتی و ساختمانی، فعالیت کرده فعالیت های مهم فولادستان: 1)فروش انواع لوله های مانیسمان ، گالوانیزه ، گازی ، شوفاژی ، و انواع شیرآلات و اتصالات 2)داشتن قرارداد با باربری قابل اعتماد جهت ارسال بار به مشتری 3)به روز رسانی قیمت محصولات

اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید