اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904244429014759

آموزش کاربردی برای اجرای ایمیل مارکتینگ موفق

راهنمای گام به گام موثرترین شیوه بازاریابی برای رشد کسب و کارتان

کد: 139904244429014759

https://bit.ly/2OLB9jk

، تهران , (اخبار رسمی): اگر تا به حال بازاریابی ایمیلی را نادیده گرفته‌اید، زمان آن رسیده است که در استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنید. امروزه بازاریابی ایمیلی، بیشتر میزان بازدهی را برای بازاریابانی که کار خود را با این روش شروع می‌کنند، دارد. خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

راهنمای گام به گام موثرترین شیوه بازاریابی برای رشد کسب و کارتان
ایمیل مارکتینگ - دیجیتال مارکتینگ - وبسایت مدیر مارکتینگ

بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۸، ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی، رتبه اول شبکه‌های اجتماعی و در بالاترین رتبه بازاریابی مشارکتی، رتبه‌بندی شده است.

علت این اتفاق چیست؟

داده‌ها از سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که اکثر مردم از ایمیل استفاده می‌کنند (۸۵ درصد استفاده کننده‌های بزرگ‌سال ایالات متحده).

این امر موفقیت موتورهای جستجو را ۱۵ درصد و رسانه‌های اجتماعی را ۲۲ درصد می‌کند. اما در صنعتی که حتی نرخ بازدهی تک رقمی می‌تواند بازاریابان را به وجد بیاورد، این اعداد اصلاً درصدهای کمی نیستند.

به همین دلیل است که داشتن یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق و درست، بخش بسیار مهمی برای برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ کارآفرینان است.

به یاد داشته باشید، در صندوق پستی مخاطبین یک مهمان هستید.

امروزه مردم در هر مسیری که راه می‌روند و یا در هر محیطی که قرار می‌گیرند، تبلیغات بسیاری را می‌بینند.

ممکن است فکر کنید، ایمیل شما بسیار خاص و احتمال خوانده شدن آن بسیار زیاد است، باید بگوییم این دقیقاً چیزی است که دیگران نیز به آن فکر می‌کنند.

ورود به صندوق پستی افراد مختلف مثل این است که شما برای صرف شام به منزل آنها دعوت شده باشید. اگر از شما بخواهند کفش‌هایتان را دربیاورید، با نهایت احترام این کار را انجام می‌دهید.

ایمیل مارکتینگ دقیقاً به همین شکل است. بنابراین قبل از اینکه شروع کنیم، باید این نکته را یادآور شویم که بهترین رفتارتان را در تمام مدت داشته باشید و یادتان باشد، شما در صندوق پستی آنها مهمان هستید.

فاز ۱: مجوز بگیرید

هیچ کمپین ایمیلی بدون داشتن مجوز نمی‌تواند شروع به کارکند. بنابراین اول باید بر روی تهیه یک فهرست ایمیلی قابل توجه تمرکز کنیم.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. روش‌های رایج برای جذب افراد، که در فهرست شما ثبت‌نام کنند:

  • ایمیل‌های پشت سر هم (سریالی) دانلود رایگان
  • گزارش‌های رسمی یا کتاب الکترونیکی لیست‌های به‌روزرسانی شده، مانند نسخه‌های جدید و به‌روزرسانی شده محصولات

یا هر چیز هیجان انگیزی که فکرش را می‌کنید. آن را سرسامان دهید و از انتشار دادن آنها نترسید.

مرحله ۲: ادامه دادن مسیر با محتوی مناسب

ایمیل مارکتینگ، کاملاً به انتظارات و رضایت مخاطبین شما وابسته است. و این به شما بستگی دارد که چگونه این خواسته‌ها را در مخاطبین ایجاد کنید.

اگر دارای یک فعالیت جدی و قوی به همراه پیگیری مستمر هستید، در این صورت می‌توانید بر روی یک کمپین ایمیلی کارآمد حساب کنید.

 زمان مناسب تبلیغ محصول

شما بی‌دلیل و تنها برای سرگرمی یک لیست ایمیلی تهیه نکردید، شما برای جذب مخاطب و فروش محصولاتتان چنین لیستی دارید.

اما باید این را یادآوری کنیم که تغییر رویه دادن از ارائه رایگان اطلاعاتی با ارزش به سمت انجام تبلیغات برای به سود رسیدن و درآمدزایی، احتیاج به مهارت قابل توجهی دارد.

برای اینکه بتوانید به طور مؤثر این کار را انجام دهید، بهتر است به مراحل پیشرفت تبلیغات خود فکر کنید. قرار نیست با تبلیغات ناگهانی مخاطبین خود را غافلگیر کنید.

اگر می‌خواهید همیشه فروش قابل توجهی داشته باشید، سعی کنید خودتان را به جای مخاطب قرار دهید.

از خودتان بپرسید آیا پیامی که دریافت می‌کنید انتظارات شما را برآورده می‌کند. در صورت امکان، به یاد داشته باشید که مخاطبتان به چه چیزهای علاقمند است و در آخر ایمیل پیشنهادهایی مشابه علایق او برایش قرار دهید.

چگونه یک خبرنامه ایمیلی خوب بنویسم

اولین نشانه یک خبرنامه بد این است که شما اصلاً یادتان نباشد قرار است خبرنامه‌ای دریافت کنید.

دقت کنید که همه، شما را به یاد داشته باشند. بهترین راه برای در یاد مخاطبین ماندن این است که اجازه ندهید فاصله بین ارسال ایمیل‌هایتان زیاد طولانی شود. ایده‌آل ترین حالت این است که هفته‌ی یک ایمیل ارسال کنید، ولی اگر امکان این کار را ندارید سعی کنید حداقل ماهی یک ایمیل برای مخاطبینتان ارسال کنید.

می‌توان گفت بهترین نوع خبرنامه‌ها، خبرنامه‌هایی هستند که ترکیبی از اطلاعات جدید محصول و پیام‌های مورد علاقه مخاطبین باشد.

برای مثال، می‌توانید زمانی که ایمیلی با محتوی لیست جدید محصولات به همراه عکسشان برای مخاطبین ارسال می‌کنید، یک پیام صمیمی و شخصی نیز در آن برای مشتریان خود قرار دهید.

به عنوان یک قاعده ساده، سعی کنید از خبرنامه برای بیشتر کردن ارتباطتان با مشتری (مخاطب) استفاده کنید، تا آن را به عنوان یک راه تبلیغاتی ببینید.

تبلیغاتتان را برای محصولات جدید، پیشنهادات و اطلاعیه‌های مهم کنار بگذارید.

استفاده از پاسخگوی خودکار

اگر شما فقط با یک لیست، کارتان را شروع کنید، خودتان به راحتی می‌توانید پاسخگوی تمام مشترکین جدیدتان باشید.

اما زمانی که روز به روز تعداد مشترکینتان افزایش پیدا می‌کند، می‌توان گفت این کار تقریباً غیرممکن است.

مرحله ۳: تجزیه و تحلیل و تقسیم‌بندی

حالا که اصول اولیه یک کمپین تاثیرگذار ایمیلی را درک کردیم، بیایید درباره مراحل بعدی صحبت کنیم.

به طور خاص، تقسیم‌بندی و تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند تا برای هر گروه از مخاطبینتان به صورت جداگانه، اطلاعات مورد نیاز و مورد علایقشان را ارسال کنید. این امر باعث نتیجه‌گیری بهتر کمپین شما خواهد شد.

چگونگی انجام تجزیه و تحلیل ایمیل

برای این کار سه پارامتر مهم وجود دارد: نرخ بازگشایی ایمیل، نرخ کلیک و لغو اشتراک.

بیایید هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

اول، نرخ بازگشایی ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید چند نفر ایمیل شما را باز کرده‌اند.

اگر نرخ بازگشایی پایین باشد، معمولاً به این معنی است که تعداد زیادی مشترک غیر فعال دارید.

دوم، نرخ کلیک (CRT) نشان می‌دهد چند نفر بر روی لینک (در صورت موجود بودن در ایمیل) کلیک کردند.

اگر CTR پایین باشد، به این معنی است که پیام شما به اندازه کافی مورد توجه مخاطب قرار نگرفته است، یا به سادگی از آن عبور می‌کند. در این حالت، باید تمرکز را بر روی بهبود محتوای ایمیل خود قرار دهید.

در نهایت میزان لغو اشتراک به شما نشان می‌دهد که چند نفر دکمه لغو اشتراک حاضر در زیر ایمیل را فشار دادند.

بالا بودن میزان لغو اشتراک، ارتباط مستقیم با نرخ عدم انتخاب شما دارد. در این حالت شما از مرحله تولید محتوی با ارزش عبور کردید و احتیاج جدی به کار کردن روی این موضوع دارید.

اهمیت تجزیه و تحلیل ایمیل در این است که به شما کمک می‌کند تا اشتباهاتی که انجام داده‌اید را پیدا کرده و برای اصلاح آنها دست به کار شوید.

کلمه کلیدی قابل تغییر در اینجا توجه کردن است.

چگونگی تقسیم‌بندی لیست

اگر با این عبارت آشنا نیستید، باید بگوییم این عبارت به معنی تقسیم‌بندی فهرست ایمیل‌هایتان، به گروه‌های هدف است.

برای مثال، موارد زیر راه‌هایی برای تقسیم‌بندی یک لیست بزرگ و یکپارچه است:

  • لیست مشتریان (در مقابل کسانی که خریدی از شما نداشتند) مشترکین خبرنامه لیست ایمیل‌های روزانه (در مقابل ایمیل‌های هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه و...)

با انجام این مدل تقسیم بندی شما کار خودتان را برای ارسال هدفمند ایمیل‌ها و برقراری ارتباط درست با مخاطبین راحت‌تر کرده‌اید.

به عنوان مثال شما با تقسیم‌بندی، می‌توانید فقط برای کسانی که آخرین ایمیلتان را باز نکردند ایمیلی ارسال کنید و علت را جویا شوید، یا تنها برای کسانی که به کار شما علاقه نشان داده‌اند ایمیلی ارسال کنید (دومین راه تبلیغ).

همچنین می‌توانید پیام‌های نظرسنجی خود را به گروه‌های مختلفی ارسال کنید و بهترین روش را برای بهبود عملکرد خود پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

اگر تا به حال ایمیل مارکتینگ را نادیده گرفته‌اید، زمان آن رسیده است که در استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنید. آموزش‌های کاربردی بسیاری در زمینه‌های بازاریابی، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و فروش در وبسایت مدیر مارکتینگ وجود دارد که می‌توانید برای رشد کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

امروزه بازاریابی ایمیلی، بیشتر میزان بازدهی را برای بازاریابانی که کار خود را با این روش شروع می‌کنند، دارد. خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

هیچ فرمول خاصی برای این کار وجود ندارد. فقط باید پیدا کنید که دقیقاً چه نوع سبک و روشی برای کار شما بهترین بازده را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیر مارکتینگ

بسیاری از کسب و کارها و استارت‌آپ‌ها علی رغم محصولات و خدمات خوب، نمیتوانند به درآمد بالا برسند. مشکل اصلی این کسب‌وکارها در شیوه بازاریابی و فروش آن‌هاست. ما در “مدیرمارکتینگ” با کمک برترین مدیران بازاریابی کشور، راهکارهای عملی برای موفقیت شما در کسب درآمد و فروش بیشتر را ارائه می‌کنیم. مهمترین مزیت “مدیرمارکتینگ”، ارائه راهکارهای عملی توسط مدیرانی است که کسب و کارهای خود را در این وضع رکود تورمی، به بالاترین سطح درآمد رسانده‌اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]