اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990424442939620

نقش غیر قابل انکار هوآوی در فناوری موبایل 5G

کد: 13990424442939620

https://bit.ly/2OsbWu8

، (اخبار رسمی): یکی از کشورهایی که تمایل بسیاری برای پیشرو بودن در ارائه فناوری 5G دارد، انگلیس است که سرمایه‌گذاری زیادی نیز در این بخش انجام داده و بخش قابل توجه‌ای از این پروژه را با هوآوی پیش برده است.اما با ورود آمریکا و سعی برای خارج کردن هوآوی از پروژه 5G کشور انگلیس، معادلات جدیدی مطرح شده‌است.

نقش غیر قابل انکار هوآوی در فناوری موبایل 5G
نقش غیر قابل انکار هوآوی در فناوری موبایل 5G

فناوری نسل بعدی شبکه‌های موبایل یا همان 5G تبدیل به مورد انتظارترین فناوری روز جهان در حوزه موبایل شده و  اکثر کشورها تمرکز خود را روی ایجاد بستر عملیاتی این فناوری قرار داده‌اند. اگر بخواهیم در مورد مزایای این فناوری صحبت کنیم، می‌توانیم به ارتقای سرعت دانلود تا 10 گیگابیت در ثانیه اشاره کنیم که به کاربر اجازه پخش زنده ویدیو با کیفیت 4K را می‌دهد. علاوه بر این، یکی از اهداف اصلی در توسعه فناوری 5G، استفاده از آن در بخش اینترنت اشیا است. این فناوری امکان ارتباط اکثر اشیا پیرامون ما به اینترنت را فراهم می‌کند. این ساختار گام بعدی در عرضه عمومی خانه‌های هوشمند و اتومبیل‌های خودران است.

با توجه به این دلایل، یکی از کشورهایی که تمایل بسیاری برای پیشرو بودن در ارائه فناوری 5G دارد، انگلیس است که سرمایه‌گذاری زیادی نیز در این بخش انجام داده. انگلیس قصد دارد از فناوری 5G به عنوان موتور محرکه اقتصاد خود استفاده کند. بر اساس تحقیقات موسسه Barclays، در صورت راه‌اندازی سریع فناوری 5G، انگلیس می‌تواند از سودی معادل 15 میلیارد پوند در سال بهره‌مند شود. همواره اشتیاق زیادی از طرف کاربران برای اینگونه فناوری‌های به‌روز وجود دارد و پس از گذر زمان امکان دارد شدت این اشتیاق کاسته می‌شود، لذا برای بهره‌برداری حداکثری باید در سریع‌ترین زمان ممکن فناوری را ارائه کرد.

از سویی دیگر، در حال حاضر فقط سه شرکت اصلی هستند که توانایی ارائه زیرساخت مطمئن و کارآمد نسل ۵ موبایل را دارند که شامل هوآوی، سونی‌اریکسون و زیمنس می‌شوند. این زیرساخت یکی از حیاتی‌ترین بسترهای آینده هر کشوری خواهد بود. زمانی‌که جاده‌های مملو از اتومبیل‌های خودران و خانه‌های هوشمند وجود بستر 5G قابل اتکا و امن را تبدیل به امری حیاتی خواهند کرد. انگلیس با هر سه شرکت دارای فناوری 5G همکاری کرده تا با سرعتی بیشتر به این فناوری دست پیدا کند و وجود چند شرکت، قیمت‌های رقابتی‌تری را برایش فراهم کند.

حال با ورود آمریکا به این معادله و سعی برای خارج کردن هوآوی از پروژه 5G کشور انگلیس، معادلات جدیدی مطرح می‌شود. به صورت سنتی شرکت‌های آمریکایی یکی از پیشروترین‌ها در ارائه خدمات شبکه موبایل در جهان هستند و بسیاری از کشورهای دنیا از تجهیزات ساخت این کشور در شبکه‌های موبایل خود به‌ویژه در نسل پیشین یا 4G استفاده می‌کنند. اما در نسل پنجم شرایط کاملا عوض شده است. در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌های آمریکایی توانایی ارائه کامل زیرساخت 5G را نداشته و کار کردن با آنها هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. آنچه روشن است، آمریکا در حال از دست دادن قسمت زیادی از بازار تجهیزات شبکه موبایل خود است که از انگلیس شروع شده و برایش خوشایند نیست.

به همین دلیل تلاش می‌کند رقیب جدید چینی را از میدان خارج کرده و روند ارائه فناوری 5G را تا حد ممکن از سرعت بیاندازد تا شرکت‌های آمریکایی فرصت جبران عقب‌ماندگی خود را پیدا کنند.

اما آیا به همین راحتی می‌توان هوآوی را از این معادله خارج کرد؟ خارج کردن هوآوی از بستر 5G انگلیس در حال حاضر به معنی خارج کردن حداقل 35% از سخت‌افزارهای نصب شده فعلی در شبکه 5G است که میزان خسارت ناشی از آن بسیار زیاد خواهد بود. به غیر از شبکه 5G، 45% شبکه فیبرنوری و 35% شبکه 4G انگلیس نیز از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، در صورت خروج هوآوی از این پروژه، انگلیس باید از تجهیزات جدید در شبکه‌های خود استفاده کند که ریسک امنیت اطلاعات در این شبکه‌ها را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]