اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990504445659921

آیا باید برای خودرو خود بیمه بدنه ایران بخرید؟

کد: 13990504445659921

https://bit.ly/3fZQLeY

، تهران , (اخبار رسمی): بیمه بدنه ایران همواره یکی از انتخاب‌های بیمه‌گذاران بوده است. این بیمه‌نامه با پوشش‌هایی که دارد خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه حتی در تصادفاتی که خود شما مقصر حادثه بوده‌اید، یا حتی خساراتی که در اثر تصادف نبوده از جمله سرقت، آتش سوزی، انفجار، سقوط، واژگونی جبران می‌کند.

آیا برای خودرو خود بیمه بدنه ایران بخرید؟
آیا باید برای خودرو خود بیمه بدنه ایران بخرید؟
آیا برای خودرو خود بیمه بدنه ایران بخرید؟
آیا باید برای خودرو خود بیمه بدنه ایران بخرید؟

پوشش خسارت ناشی از کشیده شدن میخ و سایر اشیا مشابه تیز بر روی بیمه بدنه خودرو از جمله پوشش‌هایی است که فقط توسط شرکت بیمه ایران ارائه می‌شود

بیمه بدنه ایران همواره یکی از انتخاب‌های بیمه‌گذاران بوده است. این بیمه‌نامه با پوشش‌هایی که دارد خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه شما حتی در تصادفاتی که خود شما مقصر حادثه بوده‌اید، یا حتی خساراتی که در اثر تصادف نبوده از جمله سرقت، آتش سوزی، انفجار، سقوط، واژگونی و به طور کلی خساراتی که در اثر برخورد خودرو با اجسام ثابت و یا متحرک دیگر را بر اساس شرایط بیمه بدنه جبران می‌کند.

اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به پوشش‌ها و سایر نکات این بیمه‌نامه مثل تخفیفات و پوشش‌‌ها و … داشته باشیم.

پوشش‌های بیمه بدنه ایران

پوشش‌های اصلی

۱- حادثه: این پوشش شامل خسارتی است که در اثر برخورد با یک جسم ثابت و یا متحرک به خودروی بیمه شده است، همچنین برای جبران خسارات ناشی از واژگونی و سقوط خودروی بیمه شده نیز می‌توان از این پوشش استفاده کرد.

۲- آتش‌سوزی: در این پوشش همه خساراتی که در اثر آتش سوزی، صاعقه و یا انفجار به خودروی بیمه شده و حتی لوازم یدکی اصلی خودرو وارد شود، جبران می‌شود.

۳- سرقت کلی: در این پوشش دزدیده شدن وسیله بیمه شده و یا خساراتی که در اثر دزدیده شدن به وسیله نقلیه و یا وسایل اضافی آن وارد شود تحت پوشش قرار می‌گیرد.

3- خسارت‌هایی که در زمان انتقال خودروی بیمه شده و یا حتی در زمان نجات خودرو خسارتی به خودروی بیمه شده وارد گردد نیز توسط بیمه ایران جبران می‌شود.

اگر به علت هر کدام از خطرات بیمه شده خساراتی به باطری و لاستیک‌های چرخ خودروی بیمه شده وارد شود، این خسارت نیز توسط بیمه بدنه ایران تا ۵۰ درصد قیمت نو قطعه قابل پرداخت خواهد بود.

پوشش‌های اضافی

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه فقط جبران خسارات گفته شده را انجام می‌دهد، برای این که در بیمه‌نامه‌ای که خریداری می‌کنید پوشش‌های کامل را داشته باشید بهتر است که بر اساس نیاز خود پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را هم در کنار پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه خریداری کنید. لازم است توجه داشته باشید که هرکدام از پوشش‌های اضافی موجب تغییر قیمت بیمه بدنه می‌شود.

سرقت لوازم و قطعات وسایل نقلیه بیمه شده: پوشش سرقتی که در پوشش‌های اصلی بیمه ایران وجود دارد شامل سرقت کلی خود اتومبیل است؛ اما برای داشتن پوشش برای لوازم خودرو باید پوشش اضافی سرقت را خریداری نمایید. با داشتن این پوشش لوازمی از جمله ضبط، رینگ، لاستیک و … با بازدید کارشناس بیمه و پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

شکست شیشه وسیله نقلیه بیمه شده: اگر شیشه خودروی بیمه شده در اثر تغییر دما و یا متراکم شدن هوا در داخل خودرو بشکند با داشتن این پوشش قابل جبران است؛ اما شکست شیشه در اثر حوادثی باشد که تحت پوشش بیمه نباشند، از طرف شرکت بیمه جبران نمی‌شود. 

نوسانات قیمت: با توجه به تغییرات اوضاع اقتصادی این پوشش می‌تواند برای بیمه بدنه بسیار مهم است. با داشتن این پوشش نوسانات قیمت خودرو در طول مدت بیمه نامه تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش نوسانات قیمت برای خسارت جزئی و حداکثر تا مبلغ ۱۰ میلیون ریال قابل پرداخت است. 

بلایای طبیعی: این پوشش از سال ۱۳۷۷ در تعهدات بیمه ایران به صورت پوشش اضافی قرار گرفته است. صاعقه از جمله بلایای طبیعی است که جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه قرار می‌گیرد؛ ولی برای جبران خسارات بلایای طبیعی دیگر از قبیل سیل، زلزله و آتشفشان باید پوشش اضافی بلایای طبیعی را خریداری نمایید. 

پوشش پاشیده شدن اسید،رنگ و مواد شیمیایی: خساراتی که در اثر پاشیده شدن اسید، رنگ و سایر مواد شیمیایی بر روی بدنه خودرو وارد شود، با داشتن این پوشش اضافی قابل جبران است.

غرامت استفاده نکردن از وسیله نقلیه در زمان تعمیرات: اگر حادثه و اتفاقی برای خودروی بیمه شده شما بیافتد که مدتی برای تعمیر در تعمیرگاه بوده و قابل استفاده نباشد، مبلغی به صورت هزینه ایاب و ذهاب روزانه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. مدت زمان عدم استفاده از اتومبیل در زمان تعمیر توسط کارشناس شرکت بیمه مشخص می‌شود.

میخ کشی: پوشش خسارت ناشی از کشیده شدن میخ و سایر اشیا مشابه تیز بر روی بیمه بدنه خودرو از جمله پوشش‌هایی است که فقط توسط شرکت بیمه ایران ارائه می‌شود.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

برای محاسبه  میزان خسارت بیمه بدنه ایران فرمول خاصی وجود ندارد و بر اساس نوع خسارت و نظر کارشناس میزان خسارت اتفاق افتاده قابل محاسبه می باشد، همچنین در محاسبه خسارت بیمه بدنه ارزش خودرو فاکتورهایی از قبیل میزان خسارت پیش آمده، نوع خسارت اتفاق افتاده خسارت جزئی یا کلی و یا اینکه خسارت تعمیری می باشد یا تعویضی ، به اضافه فرانشیز خسارتی که پیش آمده و …. نقش بسیار مهمی را در نحوه محاسبه و برآورد خسارت دارند. فرانشیز و برخی کسوراتی که از مبلغ خسارت بیمه بدنه کسر می شود عبارتند از:

  • فرانشیز پوشش حوادث و آتش سوزی در خسارت اول ۱۰% و حداقل ۵۰۰.۰۰۰ ریال و در خسارت دوم و به بعد ۲۰% و حداقل ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.
  • فرانشیز سرقت کلی و جزیی ۲۰% است.
  • در صورتیکه سن راننده در زمان وقوع حادثه کمتر از ۲۵ سال باشد و یا سابقه گواهینامه راننده کمتر از ۳ سال باشد فرانشیز ۲ برابر خواهد شد.
  • از قطعات تعویضی (به جز شیشه ها و شیشه چراغ ها ) از شروع سال ۵ تولید سالیانه ۵ % و حداکثر ۲۵ % هزینه استهلاک کسر می‌شود.
  • خسارت باطری و لاستیک ها در اثر هر یک از خطرات بیمه شده  تا ۵۰% ارزش نو آنها قابل پرداخت است.

فرایند دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

برای اعلام خسارت بدنه خودرو بیمه گذار باید فرم اعلام خسارت بیمه خودرو را تکمیل نماید که این فرم از ۴ قسمت زیر تشکیل شده است:

  • مشخصات بیمه‌نامه/ قرارداد
  • مشخصات راننده موردبیمه
  • مشخصات وسیله نقلیه طرف حادثه
  • چگونگی وقوع حادثه

پس از تکمیل اطلاعات فرم توسط بیمه گذار مهر و امضا می شود و به همراه مدارک لازم پرونده رسیدگی تشکیل می‌شود. در صورتی که قطعات خودرو آسیب دیده نیاز به تعویض داشته باشند بیمه گذار باید برای قطعات لازم فاکتور تهیه نمایند و پس از تعویض آنها قطعه معیوب که اصطلاحا به آن داغی گفته می شود را به شرکت بیمه تحویل دهد.

مدت زمان پرداخت خسارت 

پس از طی مراحل محاسبه خسارت و صدور حواله پرداخت خسارت در سه نسخه به همراه فرم مفاصاحساب از سوی شرکت بیمه ایران در دو نسخه به بیمه گذار تحویل داده می شود. در صورتی که به شرکت بیمه بدهی قبلی داشته باشید حواله پرداخت خسارت در چهار نسخه به شما داده می شود که یک نسخه آن جهت کسر بدهی قبلی شما می باشد. شما باید این حواله ها را به اداره کل حسابداری و آمار تحویل دهید.

بیمه گذار پس از تحویل حواله و فرم مفاصاحساب به اداره کل حسابداری و آمار چک به مبلغ محاسبه شده را تحویل می گیرد و فرم دریافت رسید چک را تکمیل می‌کند.

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه بدنه ایران با توجه به نکاتی گفته شد بستگی به میزان خسارت شما و همچنین سرعت عمل در تشکیل پرونده و تعمیر خودرو می باشد که هر چه این موارد را سریعتر انجام دهید روند تشکیل پرونده و ارائه به اداره کل حسابداری تسریع می گردد.

مزایا و معایب بیمه بدنه خودرو ایران

تا اینجا متوجه شدیم که این بیمه نامه دارای دو دسته پوشش اصلی و پوشش اضافی است. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه تقریبا در همه شرکت‌های بیمه یکسان خواهد بود؛ اما در پوشش‌های اضافی شرکت‌های بیمه پوشش‌های متفاوت با نرخ های گوناگون ارائه می‌کنند. بیمه ایران نیز در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند، اما آن چه به عنوان مزیت بیمه بدنه ایران می‌توان بیان کرد ارائه پوشش میخ‌کشی توسط شرکت بیمه ایران است. این پوشش را بیشتر شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌کنند.

استعلام و خرید بیمه بدنه ایران

برای خرید و یا تمدید بیمه بدنه ایران، کافی است فرم درخواست خرید بیمه بدنه را تکمیل کرده و به سامانه بیمه تایم ارسال کنید. بیمه نامه بدنه شما بر اساس پوشش‌های انتخابی شما بعد از پرداخت حق بیمه بدنه صادر می شود و تقدیم شما می‌شود.

منبع: سایت بیمه تایم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه