اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000704545019921

راهکارهای بیمه‌‌ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی

کد: 14000704545019921

https://bit.ly/3o51qMp

، تهران , (اخبار رسمی): در این شرایط اقتصادی که قیمت‌ها ثبات زیادی ندارند، بیشتر افراد در تلاشند که با سرمایه‌گذاری‌های مختلف در بازارهای گوناگون مالی از قبیل سرمایه‌گذاری در مسکن، خرید دلار، سکه، و سرمایه‌گذاری در بورس و حتی ارز مجازی بتوانند به‌رغم تورم جهنده‌ای که اتفاق افتاده، ارزش سرمایه‌شان را حفظ کنند.

راهکارهای بیمه‌‌ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی
راهکارهای بیمه‌‌ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی

انتخاب هرکدام از گزینه‌های مالی که گفته شد نیازمند داشتن تجربه و مهارت در زمینه‌ی فعالیت در آن سرمایه‌گذاری، داشتن سرمایه‌ی کافی، و در برخی موارد پذیرفتن ریسک است تا فرد بتواند سود ارزشمندی نیز کسب کند. البته احراز همه‌ی این شرایط برای یک فرد عادی بسیار سخت است.

بیمه می‌تواند یک راهکار ساده و مفید برای حفظ و نگهداشت ارزش سرمایه، علی‌الخصوص در زمان وقوع تورم و افزایش قیمت‌ها باشد. در ادامه در مورد اینکه بیمه‌ها چطور می‌توانند در این شرایط به ما کمک کنند صحبت خواهیم کرد.

بیمه‌ عمر: یادآور قلک‌های رنگی کودکی

از همان دوران کودکی به ما یاد داده‌اند که بخشی از پول‌مان را پس‌انداز کنیم. همه‌ی ما قلک‌های رنگی و لحظه‌شماری برای باز کردن آنها و شمارش پول‌هایمان را به‌ خاطر داریم. اما با بزرگ شدن کم کم یاد گرفتیم که باید قلک‌های دیگری برای پس‌انداز داشته باشیم، قلک‌هایی که پشتوانه‌ی قدرتمندی برای ما باشند.

حفظ ارزش سرمایه به روش‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از این روش‌های سرمایه‌گذاری در بیمه عمر است. حتما می‌پرسید که چگونه؟ شاید بیان این موضوع با یک مثال کار راحت‌تری باشد. یک فرد ۳۰ ساله با پرداخت حق بیمه سالانه 6 میلیون تومان با پرداخت ماهانه 500 هزار تومان، یک بیمه‌نامه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری می‌خرد. با شروع این بیمه‌نامه شرکت بیمه یک سرمایه‌ی فوت به هر علت  150 میلیون تومانی را به همراه پوشش سرمایه فوت به علت حادثه تا میزان  600 میلیون تومان علاوه بر بازپرداخت و پس‌انداز حق بیمه با سود مشارکت که اندوخته‌ی قابل توجهی می‌شود برای فرد ارائه می‌گردد. در کنار سرمایه های فوت پوشش ها و مزایای اضافی دیگری را نیز فرد بیمه شده می تواند به انتخاب خود در بیمه نامه عمر داشته باشد.  در برخی شرکت های بیمه این امکان را فراهم کرده اند که می توانید در پایان مدت بیمه نامه مستمری مادام العمر نیز دریافت نمایید.

در این مثال امکان حفظ سرمایه با یک مبلغ پرداختی کم بسیار آشکار است. پشتوانه مالی این سرمایه‌گذاری، در هیچ بازار مالی دیگری از طریق پس‌انداز و سرمایه گذاری در این بازه‌ی بسیار کوتاه جبران نمی‌شود. این سرمایه‌گذاری علاوه بر سودی که فراهم می‌کند، معاف از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارث بوده و دارای پوشش های ارزنده‌ای نیز می‌باشد.

بیمه آتش سوزی: پیک خوش‌خبر روزهای حادثه

حفاظت از دارایی و اموال ازجمله اولویت‌های مهم زندگی تک تک افراد است. با افزایش قیمتی که در بازار مسکن و لوازم منزل اتفاق افتاده و همچنین با چند برابر شدن ارزش سرمایه واحد‌های صنعتی و غیرصنعتی کوچکترین اتفاق پیش‌بینی نشده، می‌تواند خسارت ریالی بالایی را به همراه داشته باشد که اهمیت حفظ و ذخیره کردن ارزش هرکدام از سرمایه‌هایمان را چند برابر می‌کند.

بیمه آتش سوزی می‌تواند راهکاری برای جبران سرمایه‌ی ازدست‌رفته‌ی ما باشد. هزینه‌ی بیمه‌ آتش‌ سوزی از لحاظ ریالی مبلغ قابل توجهی نیست ولی برای جبران خسارتی که بیمه آتش سوزی در حوادث تحت پوشش برای شما انجام می‌دهد می‌تواند بسیار قابل توجه و ارزنده باشد.

از طرفی دیگر جبران خسارت آتش سوزی منازل نیز راحت نیست. قیمت مسکن با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. به‌نسبت هزینه‌‌ی اندکی که برای این بیمه‌نامه پرداخت می‌کنید می‌توانید از خسارت‌ها سنگین پیشگیری کنید. یادمان باشد که حادثه خبر نمی‌دهد!

بیمه تکمیلی: قوت قلب شما در روزهای دلهره

این روزها بیمه درمان تکمیلی یکی از ضروری‌ترین بیمه‌هایی است که هر فرد به آن نیاز دارد؛ به این دلیل که متاسفانه هزینه‌های درمانی به شدت افزایش پیدا کرده است و بیمه‌های پایه (بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و.) پاسخگوی بخش اعظم این هزینه‌ها نیستند. خوشبختانه شرکت های بیمه طرح های مختلف بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ، خانواده و گروهی ارائه می کنند که می توانید از این بیمه نامه برای جبران هزینه های درمانی تان استفاده کنید. مخصوصا هزینه های جراحی و بستری و یا هزینه های مربوط به شیمی درمانی همه مبالغ سنگینی دارند که معمولا تحت پوشش بیمه های تکمیلی هستند. 

به‌رغم بهبود ساخت‌وسازها و افزایش مقاومت و ایمنی ساختمان‌ها در مقابل زلزله، وقوع زلزله همواره خسارت‌های مختلفی به‌همراه دارد. خصوصا برای مناطق شهری که تراکم ساختمان‌ها بالاست میزان این خسارت‌ها بیشتر خواهد بود. ریزش ساختمان‌های مسکونی، تجاری، و از دست دادن محل زندگی، محل کار و مغازه و سرمایه همه ازجمله حوادث ناگوار و پیامدهای احتمالی زلزله هستند.

متأسفانه موضوع خرید بیمه زلزله فقط برای مدت کوتاهی بعد از هر زلزله داغ و بعد از آن فراموش می‌شود. چه بهتر که قبل از وقوع حادثه به فکر جبران آن باشیم.

نکته: بیمه زلزله یکی از پوشش‌های بیمه آتش سوزی است و با خرید بیمه آتش سوزی می‌توانید پوشش زلزله را نیز به آن اضافه کنید.

بیمه بدنه: پشتیبان شما در شرایط گرانی خودرو و افزایش سرقت

همان‌طور که می‌دانیم بیمه شخص ثالث بیمه‌نامه‌ای است اجباری و براساس قانون، دارنده‌ی هر وسیله‌ی نقلیه باید این بیمه‌نامه را تهیه کرده باشد. اما بیمه بدنه، بیمه‌ای است اختیاری. اگر بیمه بدنه ندارید و فکر می‌کنید در این اوضاع اقتصادی سخت چرا باید پول بیمه بدنه بدهید با ما همراه باشید تا چند دلیل برای خرید بیمه بدنه را برای شما بازگو کنیم.

بر اساس آمار متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد تصادفات افزوده می‌شود و در بسیاری از موارد حتی اگر شما هم محتاط باشید راننده‌ای بی احتیاط می‌تواند باعث بروز خسارت خودروی شما شود.

با افزایش هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات خودرو در این شرایط در مقایسه با مبالغ کم بیمه بدنه دلیل قانع کننده‌ای برای خرید بیمه بدنه برای فرد باشد که فکر می‌‍کند بیمه بدنه گران است. البته هزینه‌های بالای تعمیر و تعویض قطعات خودرو، هزینه‌های رنگ و صافکاری چند دلیل ساده و قانع کننده برای افرادی است که می‌گوید بیمه بدنه گران است.

البته یکی دیگر از طبعات این افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی، افزایش سرقت خودرو و قطعات آن خواهد بود. بد نیست بدانید علاوه بر خسارات ناشی از تصادف، خسارت سرقت خودرو هم تحت پوشش بیمه نامه بدنه قرار دارد. منطقی است با هزینه‌ای کم، پوشش بیمه سرقت خودرو را نیز به بیمه بدنه خود اضافه کنید.

بیمه سرقت منزل: نگهبان همیشه حاضر شما

آمارهای مربوط به خبرهای دزدی آپارتمان یا ساختمان‌های اداری نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که سرقت از منازل یکی از شایع‌ترین سرقت‌ها در سال های اخیر بوده که متأسفانه با افزایش قیمت اخیر در لوازم و سرمایه‌های منزل، خسارت بالایی هم به بار آورده است.

از این رو داشتن پوشش سرقت برای محل بیمه شده در بیمه آتش سوزی می‌تواند اطمینان خاطری برای همه‌ی ما باشد. جالب است که بدانید حتی اگر مستأجر هم باشید می‌توانید از تمامی پوشش‌های بیمه آتش سوزی استفاده کنید.

جمع‌بندی

اگرچه بیمه را عموما به چشم یک هزینه نگاه می‌کنند اما اگر کمی زاویه‌ی دید خود را عوض کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از بیمه‌ها می‌توانند در حکم یک سرمایه‌گذاری یا یک سپر قوی در برابر هزینه‌های بالای اقتصادی عمل کنند.

  • بیمه عمر نه‌تنها در شرایط بد اقتصادی می‌تواند یک حساب پس‌انداز مطمئن باشد بلکه شما می‌توانید با افزایش سالانه‌ی نرخ بیمه‌ی خود اثر تورم را خنثی کنید. این مزیت جدا از پوشش‌های متنوع درمانی یا امکان دریافت وام است. بیمه آتش سوزی در کنار پوشش‌هایی مثل زلزله و سرقت می‌تواند با هزینه‌ای ناچیز شما را از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور خسارات احتمالی معاف کند و در بدترین لحظات حادثه و فشار روانی و مادی مثل یک ناجی به کمک شما بیاید. در نهایت، بیمه بدنه اگرچه مثل بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما با توجه به افزایش قیمت اخیر خودرو و قطعات و تعمیرات آن، داشتن آن ضروی به‌نظر می‌رسد. با این بیمه نامه و پرداخت یک هزینه‌ی سالیانه می‌توانید خودرویتان را از گزند هزینه‌های تصادف یا سرقت خودرو و قطعات آن دور کنید.

برای دریافت مشاوره و خرید آنلاین بیمه می‌توانید از سایت بیمه تایم استفاده کنید. این سایت که تحت نظر کارگزار رسمی بیمه است در انواع رشته‌های بیمه‌ای سال‌ها سابقه دارد و می‌تواند با مقایسه و ارزیابی شرکت‌های مختلف بهترین بیمه نامه‌ها را با کمترین هزینه برای شما تهیه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه