اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990513447365162

تحول دیجیتال و مدل کسب و کار

چگونه مدل کسب و کارمان را با توجه به «تحول دیجیتال» اصلاح کنیم؟

کد: 13990513447365162

https://bit.ly/2EPnXZ2

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب بهترین روش هایی که شرکت ها می توانند در مسیر تحول دیجیتالی خود از آنها یاری بگیرند، معرفی شده است. این روش ها برای هر کسب و کار در هر ابعادی قابل استفاده هستند:

چگونه مدل کسب و کارمان را با توجه به «تحول دیجیتال» اصلاح کنیم؟
اصلاح مدل کسب و کار با توجه به «تحول دیجیتال»

بازار امروز، یک بازار پویا و مدام در حال تحول است، از این رو کسب و کارها باید در برابر این تغییر و تحولات رفتاری منعطف داشته باشند

امروزه شرکت ها در حال اولویت بندی سرمایه گذاری های شان در تحول دیجیتال هستند، تا بتوانند بازتعریفی از عملکردشان داشته باشند. خوشبختانه، مسئله ی بازتعریف نحوه ی عملکرد معمول و اتخاذ روش های جدید عملکرد حتی برای کوچکترین شرکت ها نیز امکان پذیر است.

به عنوان مثال، شرکت آمازون اگرچه به عنوان یک فروشنده آنلاین کار خود را آغاز کرد، در حال حاضر به بزرگترین بازار آنلاین جهان تبدیل شده است. یا مثلا شرکت Uber در حال حاضر ارزشی بیشتر از 50 میلیارد دلار دارد.

در واقع مصرف کنندگان و مشتریان خواهان محصولات و خدماتی هستند که شهودی، سریع و قابل لمس باشند، به همین دلیل است که حرکت به سوی تحول دیجیتال صرفا یک وظیفه برای سازمان های بزرگ نیست، بلکه شرکت های کوچک تر نیز می توانند از تجربیات شرکت های بزرگ در حوزه ی کاری خود، الهام بگیرند و بتوانند نقشه راه مناسبی در مسیر تحول مدل کسب و کارشان ایجاد کنند.

در ادامه بهترین روش هایی که شرکت ها می توانند در مسیر تحول دیجیتالی خود از آنها یاری بگیرند، معرفی شده است. این روش ها برای هر کسب و کار در هر ابعادی قابل استفاده هستند:

1.به توانمندی های دیجیتالی اکتفا نکنید:

صلاحیت دیجیتالی برای هر کسب و کاری به منظور رفع چالش های جدید مورد نیاز است، با این حال مفهومی که بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد اصلاح اجزای دیجیتال نیست بلکه تغییر در ماهیت فرایندها، فرهنگ و نحوه ی عملکرد شرکت است.

 استفاده از داده ها برای هدایت تصمیمات، به ویژگی بارز کسب و کارهای های متحول شده، تبدیل شده است. کوچک‌ترین مشاغل نیز می توانند در میان تجزیه و تحلیل های انجام شده از جمله بررسی تعداد کلیک در یک وب سایت و میزان تعامل در رسانه های اجتماعی به داده هایی دست یابند که به وسیله آن بتوانند تجربه ی مشتریان خود را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: تحول دیجیتال و ایجاد مدل کسب وکار جدید برای شرکت‌های نسل بعدی!

2. مشتریان و تجربه ی آن ها را درک کنید:

با استفاده از داده های موجود مرتبط با تجارت خود، از جمله داده های خروجی از وب سایت، رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل بازاریابی ایمیلی، می توان برخی از اطلاعات لازم را تحلیل کرد.

 برای به دست آوردن تحلیل های اضافی در مورد مشتریان، کسب و کار ها می توانند روش ها و پلتفرم های جدید را کشف کنند، مانند برنامه های وفاداری مشتری و بررسی میزان مشارکت مشتریان. هرچه از ابزارهای بیشتری استفاده شود، بیشتر می توان به بینش مشتری دست یافت. این کار به ایجاد تجربیات هدفمندتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان از «تحول دیجیتال» در بازاریابی استفاده کرد؟

3. یک استراتژی تدوین کنید و متعادل حرکت کنید:

تحول دیجیتالی مستلزم هم ترازی و تعادل میان همه بخش ها از جمله رهبری، استراتژی، فناوری، فرهنگ و توانمندی نیروی کار در سازمان ها و شرکت هاست.

 اگر شرکت ها در استراتژی های خود تغییری ایجاد نکنند، داشتن بهترین فناوری نیز کمکی به آنها نخواهد کرد. بازار امروز، یک بازار پویا و مدام در حال تحول است، با توجه به این امر مشاغل باید در برابر این تغییر و تحولات رفتاری منعطف داشته باشند تا بتوانند با به چالش کشیدن وضعیت موجود، به طور مداوم خدمات خود را به مشتریان، با بالاترین ارزش ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: کرونا «تحول دیجیتال» را برای کسب‌وکارها تسریع می‌کند

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیر اینفو

پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران (مدیر اینفو) ارائه‌دهنده تازه‌ترین رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف، گزارشات، کنفرانس‌ها و ویدئوهای مفید در حوزه مدیریت و کارآفرینی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]