کد: 139905214486814918

ثبت شرکت ها و ثبت برند

ثبت شرکت و ثبت برند مهم ترین ارکان شروع یک کسب و کار

کد: 139905214486814918

https://bit.ly/3mysv7D

، تهران , (اخبار رسمی): معنای برند تقریبا همان چیزی است که در ذهن دارید. برند یعنی یک نشان و علامت که برای فعالیت‌­های اقتصادی یک شرکت از آن استفاده می‌­شود

ثبت شرکت و ثبت برند مهم ترین ارکان شروع یک کسب و کار
ثبت شرکت و ثبت برند مهم ترین ارکان شروع یک کسب و کار

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت‌­ها در مرجع رسمی ثبت، از شرایط ایجاد شرکت­ نیست و با رعایت شرایطی که در قانون به آن­‌ها اشاره شده است، شرکت­‌ها خواه ناخواه به عنوان یک شرکت رسمی شناخته می‌شوند؛ با این حال، این سؤال پیش می‌­آید که دیگر چه نیازی به ثبت شرکت وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت، اگر چه شرکت با رعایت قوانین مذکور، به عنوان شرکت رسمی شناخته می‌شود؛ اما ثبت شرکت، برای تمامی کسانی که قصد ایجاد یک شرکت را دارند، یک الزام قانونی است. اساسا ثبت شرکت دارای آثار و مزایایی است که بدون آن‌ها ادامه راه شرکت، تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آیا میان ثبت شرکت و ثبت برند، تفاوت وجود دارد؟

شاید از نظر عده­ای، ثبت برند با ثبت شرکت تفاوتی نداشته باشد، اما اینطور نیست؛ این دو موضوع، مجزا از یک­دیگر هستند. اهداف و مراحل انجام این دو روش متفاوت است. برای درک بهتر این مفهوم، توجه شما را به این مثال جلب می­‌کنیم. فرض کنید شما قصد ایجاد یک شرکت دارید و می‌­خواهید از این شرکت محصولاتی را در برند­های متفاوت عرضه کنید. تا همین جا نیز ممکن است به تفاوت این دو مفهوم آشنا شده باشید. برای این کار، پس از ایجاد شرکت، باید آن را در مرجع مربوطه ثبت کرد. پس از طی این مرحله، تازه به مرحله ثبت برند خواهید رسید. یعنی بعد از ثبت شرکت، باید نسبت به ثبت برندهای زیرمجموعه شرکت، اقدام کرد.

اهداف مورد نظر، در ثبت شرکت

مطمئناً، متقاضی ثبت شرکت و ثبت برند­های زیرمجموعه شرکت، اهدافی را در نظر دارد؛ به این معنا که این ثبت‌­ها برای او مزایا و منافعی را در پی خواهد داشت. در وهله اول، ثبت شرکت برای شرکت شما اعتبار قانونی ایجاد می­‌کند و در نتیجه آن، شرکت­‌ها و افراد حقیقی و حقوقی، تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت شما خواهند داشت؛ از طرفی این اعتبار قانونی، فعالیت­‌های شرکت را نیز تحت پوشش قانون قرار خواهد داد. ثبت شرکت می­‌تواند به صاحب آن برای استفاده از وام و دیگر امتیازات نهادهای دولتی، کمک کند. با این حال، یکی از مهم‌­ترین مزایای این ثبت، امکان حضور شرکت در مزایدات و مناقصات خواهد بود؛ این فرآیند می‌تواند سود بسیار زیادی را برای شرکت به همراه داشته باشد. با این وجود، امکان شروع به کار بدون ثبت شرکت وجود دارد؛ اما بدیهی است که در این صورت، شرکت از بسیاری از مزایای مذکور محروم شده و در دراز مدت به مشکل برخواهد خورد.

چرا ثبت برند؟ مزایای ثبت برند چیست؟

معمولا پس از ثبت شرکت، به ثبت برند یا برندهای زیرمجموعه آن شرکت می­‌‌پردازند؛ اما برای چه؟ احتمالا در جامعه با واژه برند بسیار برخورد کرده باشید؛ معنای برند تقریبا همان چیزی است که در ذهن دارید. برند یعنی یک نشان و علامت است که برای فعالیت­های اقتصادی یک شرکت از آن استفاده می‌­شود. در معنایی دقیق‌­تر می­توان گفت، برند، محصول یک شرکت را از سایر محصولات متمایز خواهد کرد. اما ثبت آن نیز به خودی خود مزایایی دارد؛ مهم‌ترین مزیت، حمایت قانونی از برند شرکت است. این حمایت قانونی، مانع سو استفاده متقلبان و سودجویان از برند ثبت شده می‌شود؛ همچنین ثبت برند، این برند را به صورت اختصاصی به شرکت مربوطه اختصاص می­‌دهد و مانع استفاده برند مشابه توسط شرکتی دیگر می‌شود. این موضوع برای حفظ متمایز فعالیت شرکت، یک نکته بسیار مثبت است.

نهاد مرجع برای ثبت شرکت و ثبت برندهای زیرمجموعه، کدام نهاد است؟

با توجه به تفاوت­های بنیادین این دو نوع ثبت، مراجع مربوط به هر کدام نیز متفاوت است. مرجع مربوط به ثبت شرکت­‌ها، اداره ثبت شرکت‌­ها است؛ در صورتی که شما برای ثبت برند خود باید به اداره مالکیت‌­های صنعتی مراجعه کنید. اما چرا صنعتی؟ اختراعات، دارای جنبه صنعتی هستند و برندها عمدتا، روی کالاهای صنعتی اعمال می‌­شوند و به نوعی یک مفهوم صنعتی دارند.

مراحل ثبت شرکت و ثبت برند:

شرکت، به­ عنوان یک شخص حقوقی در قانون معرفی می‌­شود. معنای آن این است که شرکت، خود دارای حق و حقوقی است؛ بنابراین، شرکت نیز همچون هر شخص حقیقی دیگر، برای شروع به کار نیازمند دارایی است. بنابراین اولین قدم برای ثبت شرکت، افتتاح یک حساب بانکی غیرقابل برداشت برای شرکت به عنوان دارایی شرکت، در نظر گرفته می‌­شود. در مرحله بعد، فرد می‌­تواند به‌­صورت آنلاین، اطلاعات لازم را در سایت مربوط به اداره ثبت شرکت­‌ها، ثبت کند. پس از انتخاب یک نام برای شرکت و تکمیل مدارک، باید منتظر اعلام نظر کارشناس حقوقی در مورد مدارک شد. در این مرحله اگر نقصی از سوی کارشناس مطرح شود، باید نسبت به اصلاح آن اقدام شده و در آخر نیز باید ثبت شرکت بصورت حضوری انجام شود.

برای ثبت برند مورد نظر نیز ابتدا باید نسبت به ورود اطلاعات و تکمیل فرم اظهارنامه ثبت برند اقدام کرده و سپس مدارک مورد نیاز تکمیل شود. پس از تکمیل مدارک، باید با رعایت ملاحظات قانونی، یک برند پیشنهاد شود. بعد از این مرحله، نوبت به مراحل سخت‌تر و پیچیده­‌تری همچون حق تقدم می‌­رسد. بدیهی است که با این شرایط، متقاضی سردرگم شده و نمی‌­تواند به خوبی این مراحل را به انجام رساند.

کاردان ارقام و ثبت شرکت و برند

در این شرایط و با توجه مراحل دشوار برای ثبت شرکت و برند، کاردان ارقام در کنار شما خواهد بود. با کمک شرکت ما، می‌توانید این امور را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید. کاردان ارقام از بهترین مشاوران و متخصصان مربوط به امور ثبت و امور اداری مشابه تشکیل شده است و می‌­تواند به شما در انجام این امور، کمک کند.

اخذ کارت بازرگانی برای چیست؟

هر شخص، چه حقیقی و چه حقوقی (مانند شرکت)، چنانچه بخواهد به کار تجارت خارجی و صادرات یا واردات هر جنس و محصولی بپردازد، ملزم با اخذ کارت بازرگانی است. می‌­توان این کارت را به‌­عنوان مجوزی برای تجارت با کشور­های دیگر در نظر گرفت. اعتبار این کارت نیز یک سال است؛ یعنی به طور مکرر، نیاز به انجام امور اداری جهت تمدید این کارت به مدت یک سال، وجود دارد. می‌­توانید این عملیات را به گروه کاردان ارقام بسپارید؛ این گروه در کنار شما خواهد بود و با متخصصین خبره و باتجربه، شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

صدور کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی از اتاق‌­های بازرگانی انجام می‌شود. شخصی متقاضی این کارت، باید از نظر اساس قانون واجد شرایط باشد. با وجود این که کارت بازرگانی مزایای زیادی به همراه دارد، در صورت عدم برخورداری از اطلاعات کافی در این حوزه، امکان بروز مشکلات جدی وجود خواهد داشت. همانطور که تجربه نشان داده است، افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی کافی، زمان مدیدی را در دادگاه سپری کرده‌­اند. بنابراین به شدت توصیه می‌­شود که در صورت تمایل به اخذ کارت بازرگانی، ابتدا با افراد و گروه‌­هایی که در این زمینه دارای تجربیات و تخصص کافی هستند به مشاوره بپردازید. تیم کاردان ارقام، این تخصص و تجربه را برای شما به ارمغان آورده است؛ می‌­توانید با استفاده از خدمات مشاوره‌­ای ما، در زمینه اخذ کارت بازرگانی، به‌­خوبی برای شروع یک تجارت پردرآمد و سودزا آماده شوید.

طرح صنعتی

مطابق با قانون، هرگونه ابتکار و خلاقیت دربردارنده خطوط و رنگ‌­ها و طرح­‌ها و یا فاقد آن‌­ها که بتوان آن را به عنوان صنایع دستی به حساب آورد و هر محصول دیگر که مشابهی نداشته باشد یا دارای ویژگی منحصر به فرد باشد و بتوان آن­ را به عنوان یک اختراع در نظر گرفت، به عنوان طرح صنعتی در نظر گرفته خواهد شد. حال برای حفظ این طرح صنعتی از دسترس متقلبان و یا عدم تضیع ابتکار و خلاقیت آن، با یک محصول مشابه از سوی فردی دیگر، قانون برای آن طرح صنعتی یکسری تمهیدات محافظتی و حمایتی اندیشیده است. این تمهیدات در قابل ثبت طرح صنعتی ارائه می­‌شود. این حمایت به مدت 5 سال برای محصول باقی خواهد ماند؛ البته این مدت، قابل تمدید است. ثبت و تمدید طرح صنعتی، همچون سایر موضوعات مشابه، دارای یک فرآیند اداری است. مرجع این فرآیند برای ثبت طرح صنعتی نیز، مرکز مالکیت معنوی است. این مرکز خود زیر نظر سازمان اسناد و املاک است. امکان اجرای فرآیند مذکور در کل کشور وجود دارد. با این وجود، این فرآیند نیز دارای مراحل اداری خسته کننده است. بدون آشنایی قبلی، امکان گذر ساده از این مرحله وجود ندارد. توصیه می‌شود اگر قصد ثبت طرح صنعتی خود را دارید، نگران نباشید؛ کاردان ارقام با تیمی متخصص، آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود. از جمله مزایای کاردان ارقام برای شما، خدمات غیرحضوری آن است؛ پس در هر جایی که هستید، می‌­توانید نسبت به دریافت این خدمات اقدام کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاردان

موسسه کاردان با داشتن رزومه 28 ساله درخشان و موفق در زمینه خدمات ثبتی و اداری با بهره گیری از دو اصل جلب رضایت مشتری و صداقت عمل توانسته است عنوان ریاست انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران را کسب نماید و مفتخریم که مشتریان عزیزمان بهترین مبلغان خدمات ما میباشند.