اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905254494215001

آشنایی اجمالی با رسانه مسئولیت اجتماعی

کد: 139905254494215001

https://bit.ly/3se3PmA

، تهران , (اخبار رسمی): رسانه مسئولیت اجتماعی دارای پروانه انتشار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان هفته نامه غیربرخط منتشر و در بستر فضای وب و اینترنت با آدرس الکترونیکی csrrasaneh.ir منتشر می­ گردد.

رسانه مسئولیت اجتماعی
آشنایی اجمالی با رسانه مسئولیت اجتماعی

همه مقالات تا به امروز در مورد چگونگی نیاز شرکت‌ها برای پذیرش CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها) به عنوان یک ضرورت تجاری مورد توجه قرار گرفته است. بیشتر تأکید این بود که نیازهای تجاری برای اتخاذ CSR وجود دارد و زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌ها از نظر اجتماعی آگاهی پیدا کنند. در این مقاله، ما به نقش رسانه مسئولیت اجتماعی می پردازیم. در واقع، رسانه ها نقش مهمی در نحوه پخش مسئولیت اجتماعی و به طور کلی در جهان ایفا می کنند. به سادگی شرکت‌ها نمی توانند کارهای خود را به دلایل اجتماعی انجام دهند.

آنها همچنین باید به جهانیان اطلاع دهند تا دیگران الهام بگیرند و نمونه ای از دیگران را برای پیروی از آنها قرار دهند. البته، ما درباره تبلیغات مسئولیت اجتماعی صحبت نمی کنیم بلکه منظور ما رسانه مسئولیت اجتماعی است زیرا در این صورت این گروه در رده بندی شرکت های بزرگ قرار می گیرد که دستاوردهای خود را مانند آنچه در هنگام عرضه محصولات جدید انجام می دهند، پیروز شوند.

از طرف دیگر، آنچه ما می گوییم این است که آنها باید از نمونه ITC و ودانتا پیروی کنند که تبلیغات درخشان ایجاد کرده اند که ارزش های آنها را به تصویر می کشد و کار عالی را که انجام داده اند به نمایش می گذارد. شرکت های دیگری مانند Shell وجود دارند که با روشهای خلاقانه ای برای دستیابی به مردم در مورد ابتکارات در حوزه مسئولیت اجتماعی به بازار آمده اند.

جدا از ایجاد تبلیغات جذاب و آگاهانه، شرکت ها باید همکاری و پشتیبانی رسانه ها را در گسترش آگاهی در مورد از مسئولیت اجتماعی به افراد عام جذب کنند. در تحلیل نهایی،مسئولیت اجتماعی درمورد کمک به جامعه به دنبال چیزی فراتر از سود است و از این رو رسانه مسئولیت اجتماعی (که حافظ منافع عمومی است) در این تلاش نقش ستاره ای دارند.

از رسانه مسئولیت اجتماعی می توان برای جستجوی جهت یافتن داوطلبان جامعه یا مکانهای خاص که شرکت‌ها در حال اجرای طرح های مسئولیت اجتماعی خود هستند استفاده کرد. علاوه بر این، می توان از آنها برای انتشار مقالات مربوط به ارزش ها و رسالت شرکت در ترویج CSR استفاده کرد. نمونه عالی این رابطه نحوه پوشش Infosys در رسانه ها است. مقالات بسیار معدودی وجود دارد که به آن احترام نمی گذارد و اعتقادی راجع به Infosys از عموم مردم هند به دست نمی دهد و این به دلیل پوشش رسانه های مطبوعات امکان پذیر است. روشی که ابتکارهای اجتماعی انجام شده توسط Infosys در رسانه ها پوشانده شده است در مورد چگونگی عملکرد شرکت در پوشش رسانه ای خود صحبت می کند.

جدا از این، رسانه مسئولیت اجتماعی همچنین می توانند به عنوان یک نگهبان وجدان با یادآوری مداوم شرکت‌ها در مورد لزوم واگذاری به جامعه و نگاهی فراتر از سود، عمل کنند. در سطح بین المللی، روزنامه گاردین در صدر خواستار پاسخگویی و شفافیت شرکت ها است. در هندوستان، هندوها با چاپ مقالات و سرمقاله هایی که شرکت ها را ترغیب می کنند که از نظر اجتماعی آگاه باشند، کار خوبی انجام می دهند. سرانجام، رسانه ها همچنین می توانند از نظر انتقادی نسبت به برنامه های CSR که یک شرکت ادعا می کند اجرا می شود، عمل کنند و می توانند اطمینان حاصل کنند که شرکت در “شستشوی سبز” مقصر نیست، این موردی است که یک شرکت وانمود می کند از CSR پیروی می کند اما در واقعیت این کار را نمیکند.

رسانه مسئولیت اجتماعی دارای پروانه انتشار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان هفته نامه غیربرخط منتشر و در بستر فضای وب و اینترنت با آدرس الکترونیکی csrrasaneh.ir  منتشر می­گردد. این رسانه در حوزه مسئولیت اجتماعی در حال تولید و انتشار محتوا است و با هدف اطلاع رسانی، آموزش همگانی و ترویج موضوع مسئولیت اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی شرکت ها فعالیت می­نماید.

یکی از مهم ترین حوزه­ های مورد توجه این رسانه  بحث مسئولیت شرکت­ها نسبت به ذینفعان و رابطین شرکت ها است و شامل کارکنان، مشتریان، نمایندگان، سهام­داران و مصرف کنندگان خانواده اشتغال شرکت می­باشد.

رسانه مسئولیت اجتماعی آمادگی دارد با سازمان ها همکاری مستمر انجام دهد. توقع این رسانه این است: مسئولیت اجتماعی به عنوان رسانه رسمی سازمانها در محافل، انجمن­ها، مراسم­ها و رویدادها معرفی گردد و مرجع عرضه محتواها، گزارشات و رویدادها باشد. در قبال این خدمتی که انجام می­دهد هیچ گونه توقع مالی نخواهد داشت. همین که رسانه مسئولیت اجتماعی به عنوان رسانه مرجع سازمانها و شرکت‌ها در نظر گرفته شود انتظارات مجموعه برآورده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها