کد: 139905304505215036

زمان مناسب برای فرزندآوری

کد: 139905304505215036

https://bit.ly/2QiaFGK

، مشهد , (اخبار رسمی): احتمال انتخاب زمان مناسب برای فرزند آوری، یکی از چالش های اساسی زوجین باشد، ما نیز در ادامه قصد داریم در این خصوص به طرح نکاتی مهم بپردازیم و به شما در انتخاب زمان مناسب برای فرزندآوری کمک کنیم.

زمان مناسب برای فرزندآوری
زمان مناسب برای فرزندآوری

زمان مناسب فرزندآوری موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت و تاثیر اوضاع مالی، آمادگی زوجین و خطرات پزشکی بارداری در سنین بالاتر را در این خصوص مورد بررسی قرار می دهیم

زمان مناسب برای بچه دار شدن کی هست؟ همانطور که می دانید بچه دار شدن و تربیت کودکان یکی از دغدغه ها و چالش های اساسی هر زوجی می باشد و گاهی بر سر زمان مناسب بچه دار شدن، شاهد بروز اختلافانی میان آنها هستیم.

اما، آیا زمان مناسب برای فرزند آوری چه زمانی است و چند وقت بعد از ازدواج باید بچه دار شویم؟ پاسخ این سوال کاملا شخصی است و نمی توان از یک نسخه مشترک برای تمامی زوجین استفاده کرد، بلکه مشاور خانواده با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، سعی می کند تا به افراد در انتخاب زمانی مناسب برای این امر، کمک نمایند. 

به همین دلیل، در ادامه به نکاتی مهم پرداخته که با در نظر داشتن آنها می توانید زمان مناسب فرزند آوری را با توجه به شرایط شخصی تان بسنجید. حال تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با بهترین زمان برای فرزندآوری آشنا کنیم.

1) اوضاع مالی مناسب برای فرزندآوری:

یکی از موضوعات بسیار مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری هر شخصی مربوط به توانگری اقتصادی آن می باشد. بنابراین خواسته یا ناخواسته توانایی مالی شما در رفع هزینه های فرزند جدید که از قبل به دنیا آمدن اش شروع می شود تا هزینه های تحصیل و ازدواج اش، مواردی است که شما بایستی آنرا ارزیابی کنید و از توان رفع نیازهای مادی فرزند آینده تان تا حدی مطلوب اطمینان حاصل نمایید. 

البته اگر زن نیز شاغل می باشد، قبل از فرزند آوری بایستی این موضوع نیز بررسی شود که اگر زن برای مدتی نتواند در محل کارش حاضر شود، زندگی آنها دچار مشکلات اقتصادی می شود یا خیر؟
از خودتان اینگونه سوال کنید که آیا از درآمدی ثابت، شغلی مطمئن و پس انداز کافی برای تامین هزینه های زندگی برخوردار هستید؟

بنابراین زمانی باید به سراغ فرزند آوری بروید که بتوانید توان کافی برای رفع نیازهای مادی فرزند تان داشته باشد.

2) دلایل موجهی برای بچه دار شدن دارید؟

گاهی اوقات متوجه این موضوع می شویم که زوجین از هیچ گونه دلیل منطقی و شخصی برای بچه دار شدن برخوردار نیستند و صرفا با دلایلی مانند اینکه تحت فشار خانوادگی هستند که معمولا برخواسته از نیاز افراد اطراف شان می باشد تصمیم به فرزندآوری می گیرند. به همین دلیل لازم است تا شما عزیزان به صورت دقیق تری برای فرزند آوری به دنبال دلایلی قانع کننده داشته باشید.

در طول مسیر یافتن دلایلی کافی برای فرزندآوری، شما به سوالات مهمی دست خواهید یافت که پاسخ دقیق به آنها به شما در زمینه کشف زمان مناسب برای فرزند آوری کمک خواهد کرد.

برخی از دلایل اشتباه که زوجین خود را با آن ملزم به فرزندآوری می کند، عبارت است از:

  • همه هم دوره ای هایم الان چند تا بچه دارند.
  • سن همسرم (یا خودم) در حال بیشتر شدن است و شاید در سنین بالاتر با مشکلاتی جدی مواجهه شویم.
  • اسرار پدر و  مادر برای فرزند آوری شما و جلب رضایت آنها از این طریق
  • فرزندآوری به امید داشتن یک زندگی شیرین تر


    3) آیا همسرتان آمادگی فرزند آوری دارد؟

    در زندگی مشترک، تصمیم هر کدام از زوجین می تواند تاثیر مستقیمی بر زوج مقابل بگذارد، بنابراین در چنین موقعیتی باید از تصمیم انفرادی خودداری کرد و به آمادگی زوج مقابل نیز اهیمت داد. اگر فرزند آوری بدون تفاهم زوجین صورت بگیرد، شاهد بروز اختلافات جدی و بنیادی در خانواده خواهیم بود. 

    بنابراین لازم است تا آمادگی همسرتان را برای فرزندآوری مد نظر قرار بدهید و این موضوع در مردان می تواند به توانایی مالی آنها برای تامین هزینه ها و در زنان به آمادگی روحی و روانی آنها برای مادر شدن باشد. 

    اگر احساس کردید که همسرتان چندان آماده فرزندآوری نیست، سعی کنید او را تحت فشار قرار نداده و در عوض با درخواست خودش به او کمک کنید تا به یک جمع بندی منطقی برسد.

    به طور مثال می توانید از او بخواهید تا با دوستان اش که بچه دار هستند، رفت و آمد و بیشتری داشته و با آنها در خصوص احساس مادر شدن (یا پدر شدن)  صحبت کند.

    4) توجه به خطرات فرزندآوری در سنین بالا:

    علاوه بر نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، زوجین بایستی به این نکته توجه داشته باشند که تعلل بیش از اندازه در فرزندآوری و موکول کردن آن به سنین بالاتر می تواند خطراتی را در پی داشته باشد. از جمله این خطرات می توان به ریسک بالای بارداری در سنین بالای 30 سالگی اشاره داشت که می تواند سلامت مادر و فرزند را مورد تهدید قرار دهد.

     هر چند که امروزه علم پزشکی پیشرفت های خوبی را داشته و می توان امیدوار بود که بارداری در سنین 40 سالگی نیز خطر چندانی نداشته باشد، اما به هر حال بهتر است که در سلامت خود و فرزندتان ریسک نکنید.

    احتمال باردار نشدن، کاهش قدرت باروری، افزایش احتمال سقط جنین، افزایش اختلالات کروموزومی، خونریزی های مکرر، چندقلو زایی و زایمان زودرس، از جمله خطرات بارداری در سنین بالا (۳۷ به بالا) می باشد.


    منبع: مجله روانشناسی مهربانی

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف