اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905304506014933

ویژگی های یک لباسکار حرفه ای چیست؟

کد: 139905304506014933

https://bit.ly/3aOlF8A

، تهران , (اخبار رسمی): لباس کار به عنوان یکی از تجهیزات محافظ شخصی در نظر گرفته می شود و کلیه کارمندان باید با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند. لباس کارمندان دارای مشخصات زیر است و طبق آیین نامه زیر به کارمندان ارائه می شود.

ویژگی های یک لباسکار حرفه ای چیست؟
ویژگی های یک لباسکار حرفه ای چیست؟

لباس کار به عنوان یکی از تجهیزات محافظ شخصی در نظر گرفته می شود و کلیه کارمندان باید با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند. لباس کارمندان دارای مشخصات زیر است و طبق آیین نامه زیر به کارمندان ارائه می شود.

لباس کار معمولاً به عنوان پوششی جهانی برای تنه ، بازوها و پاها در برابر شرایط محیطی عمل می کند. ساده ترین شکل لباس کار در دو شکل ظاهری بلوز و شلوار (دو تکه) و نوع یک تکه و از الیاف طبیعی یا درصدی از الیاف طبیعی و مصنوعی و در بعضی موارد کلیه الیاف شیمیایی و صنعتی ساخته شده است. بدیهی است هرچه الیاف بکار رفته در پارچه طبیعی تر باشد ، تبادل گرما راحت تر می شود. لباس مخصوص مشاغل خاص و همچنین فصول سرد مانند لباس های عایق سرد و رطوبت برای یخچال ، لباس های نسوز برای اجاق گاز و لباس های نسوز از پارچه های PVC. لباس محافظت از گرما از الیاف مخصوص با روکش آلومینیومی ساخته شده است که حداکثر 90٪ اشعه مادون قرمز را منعکس می کند و برای کار در مجاورت کوره ها و فرآیندهای حرارتی استفاده می شود.

ویژگی های لباسکار ایمن

  1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن کاربر باشد.
  2.  کارمندانی که با دستگاه کار می کنند یا در نزدیکی دستگاه ها کار می کنند باید لباسکار بپوشند که باز یا پاره نشده باشد. آویزان کردن زنجیرهای ساعت ، کلیدها و موارد مشابه روی لباس کار کاملاً ممنوع است.
  3. در محل کار که خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد ، استفاده از یقه های باز و عینک های ساخته شده از solenoids و همچنین سایر مواد قابل اشتعال ، برای کارمندان مربوطه به شدت ممنوع است.
  4. اگر انجام کاری نیاز دارد که کارکنان آستین لباس کار خود را بطور مداوم بالا ببرند ، باید از لباس کار آستین کوتاه استفاده کنند.
  5. کارکنانی که در محیط های گرد و غبار ، اشتعال یا مواد منفجره یا سمی کار می کنند ، نباید لباس جیب یا سجاف (سینه دو پا) داشته باشند ، زیرا ممکن است گرد و غبار و چنین موادی وجود داشته باشد. روی چین و لبه لباس بمانید.
  6. لباس ایمنی برای کارمندان که با مواد خورنده یا مضر کار می کنند نباید از طریق آب و گاز نفوذ کند و مواد آن باید برای نوع ماده یا موادی که با آنها کار می کنند مناسب باشد.
  7.  لباس های ضد حریق برای محافظت در برابر حریق باید شامل کلاه ، دستکش و کفش در یک قطعه و سر باشد.
  8.  لباس کار کارگرانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید یکپارچه و بدون سوراخ باشد ، به همراه کلاه مخصوص ، کفش و دستکش ساخته شده از مواد خاص و غیرقابل نفوذ.
  9. لباس بارانی به شکل کت باید از پارچه ضد آب با روکش پنبه (برای مناطق معتدل) یا روکش پشمی (برای مناطق سرد سیر) با رنگ تصویب شده باشد.

تبصره 1: کارکنانی که لباس آنها آلوده به مواد نفتی یا مواد شیمیایی خطرناک است ، باید فوراً لباس خود را شستشو دهند یا تعویض کنند و قسمتی از بدن را که در تماس با مواد شوینده مناسب بود ، شستشو دهند. هیچ یک از کارمندان حق ندارند با لباس خیس شده در فرآورده های نفتی یا مواد شیمیایی ، یا به کبریت های سبک ، فندک و غیره به آتش ، شعله و سایر منابع گرما نزدیک شوند.

تبصره 2: در صورت پارگی ، آسیب و یا آلودگی به مواد خطرناک نفتی یا مواد شیمیایی ، لباس کار باید تمیز شود و در صورت لزوم ، جایگزینی باید به سرپرست مربوطه ارائه شود.

تبصره 3: لباسهای خیس شده در روغن یا گریس باید سریعاً از شسته شوند زیرا این امر باعث ناراحتی پوست می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید